HCS1 Rijwegen

Meld hier bugs en andere problemen. Dit forum is uitsluitend voor bugs, stel dus geen algemene vragen hier.

Moderator: senjer

Post Reply
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

HCS1 Rijwegen

Post by Tiesder »

Hallo,

Ik ben bezig met een scenario waarbij er gekeerd wordt op Hageningen CS (vanuit Simvliet CS), de bedoeling is om te keren op spoor 790 (HCS6).
Echter merk ik op dat het niet mogelijk is om rijwegen in te stellen van spoor 783 naar spoor 790 (en ook niet 783 -> 784).
Omgekeerd kan dit wel, er kunnen rijwegen ingesteld worden van spoor 790 -> 783 en 784 -> 783.

Gezien wel rijwegen in de tegengestelde richting ingesteld kunnen worden lijkt dit me niet intentioneel gedrag.

Image
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: HCS1 Rijwegen

Post by Michiel »

Waarschijnlijk komt dat omdat er rijwegen in tegengestelde richting in liggen. Je kunt niet van twee kanten tegelijk een rijweg naar hetzelfde spoor ingesteld hebben. Je moet dan eerst de bestaande rijwegen opheffen voor je een rijweg vanaf de andere kant kan instellen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: HCS1 Rijwegen

Post by Sjoerd »

De rijrichtingen van de blokken 790 en 791 liggen vast als gevolg van de rijweg instellingen bij HCS3 (zie de afbeelding onderaan deze tekst). Die moet je dus eerst opheffen, waardoor de vaste rijrichting van de blokken 790 en 791 wordt opgeheven. Als je dat eenmaal gedaan hebt, dan ben je vrij om de rijwegen in te leggen van/naar de blokken 782 en 783.

Hoe je dit kunt doen:

1) Ga naar het bestand JunctionGroupsLightrail.xml
2) Maak er voor de veiligheid een backup van (of beter nog; een kopie met een nieuwe naam, verwijs daarnaar ipv naar het originele bestand, en werk daarin verder).
3) Zoek dit blokje code op:

Code: Select all

  <group id="HCS3">
   <mode id="DV">
    <fixedblock start="793" end="801"/>
    <fixedblock start="802" end="792"/>
   </mode>
   <mode id="FE" allowcreate="true"/>
  </group>
4) Vervang het door dit blokje code:

Code: Select all

  <group id="HCS3">
   <mode id="AB">
    <autoblock start="793" destinations="V">
     <start>791</start>
     <start>793A</start>
     <start>793</start>
     <end end="801"/>
    </autoblock>
    <autoblock start="802">
     <start>804</start>
     <start>802</start>
     <end end="792"/>
    </autoblock>
   </mode>
   <mode id="FE" allowcreate="true"/>
  </group>
Het resultaat: Nu wordt er hier geen vaste rijweg meer ingelegd in 'junction HCS3', waardoor de rijrichtingen van de blokken 790 en 791 niet meer op voorhand vastliggen. In plaats daarvan wordt er een rijweg ingelegd als er een metro daadwerkelijk wil passeren. En kun je dus aan de andere kant van Hageningen CS naar wens je rijwegen instellen. ;)
Attachments
CVL HCS.jpg
CVL HCS.jpg (43.43 KiB) Viewed 4291 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: HCS1 Rijwegen

Post by Tiesder »

Ah ja, stom, ik heb helemaal niet aan de vaste rijwegen van HCS3 gedacht, maar het klinkt logisch inderdaad.
Bedankt heren voor de snelle reacties!
User avatar
Leipzig_LP
Posts: 358
Joined: 03 Aug 2021, 16:42
Location: Leipzig (Sachsen) Germany
Contact:

Re: HCS1 Rijwegen

Post by Leipzig_LP »

Ik heb het zelf geprobeerd, maar in de CVL heb ik nog steeds de stomp van de baan.
Metro Sim Beta is a really great game.
Post Reply