Next Map
Moderator: senjer
Re: Next Map
Part 1:
History and Future Metro Station:
1974:
Line C:
Sokolovská
Hlavní Nádraží
Muzeum
I.P.Pavlova
Gottwaldova
Pražského Povstání
Mládežnická
Budějovická
Kačerov
1978:
Line A:
Leninova
Hradčanská
Malostranská
Staroměstská
Můstek
Muzeum
Náměstí Míru
1980:
added stations on Line C:
Primátora Vacka
Budovatelů
Družby
Kosmonautů
added stations on Line A:
Jiřího z Poděbrad
Flóra
Želivského
1984:
added stations on line C:
Vltavská
Fučíkova
1985:
Line B:
Smíchovské Nádraží
Moskevská
Karlovo náměstí
Národní třída
Můstek
Náměstí Republiky
Sokolovská
1987:
added station on line A:
Strašnická
1988:
added stations on line B:
Radlická
Švermova
Dukelská
1990
renamed stations:
Leninova - Dejvická
Dukelská - Nové Butovice
Švermova - Jinonice
Moskevská - Anděl
Sokolovská - Florenc
Fučíkova - Nádraží Holešovice
Gottwaldova - Vyšehrad
Mládežnická - Pankrác
Primátora Vacka - Roztyly
Budovatelů - Chodov
Družby - Opatov
Kosmonautů - Háje
added station on line A:
Skalka
added station on line B:
Křižíkova
Invalidovna
Palmovka
Českomoravská
1994:
added stations on line B:
Hůrka
Lužiny
Luka
Stodůlky
Zličín
1996:
The first train of the modernised 8171M series in regular service on line C.
1997:
The end of the regular service of the Ečs series trains on line C.
1998:
added stations on line B:
Vysočanská
Rajská Zahrada
Černý Most
1999:
station opened between Vysočanská and Rajská zahrada on line B:
Hloubětín
2000:
The first train of the new M1 series in service with passengers on line C.
2001:
station opened between Vysočanská and Hloubětín on line B:
Kolbenova
2002:
Heavy flooding struck Prague, 19 stations flooded:
Line A: Staroměstská - Muzeum
Line B: Smíchovské nádraží - Vysočanská
Line C: Nádraží Holešovice - Florenc
2003:
Last stations (Křižíkova, Invalidovna) reopened after restoration from the flooding.
2004:
added stations on line C:
Kobylisy
Ládví
2006:
added station on line A:
Depo Hostivař
2008:
added station on line C:
Střížkov
Prosek
Letňany
2009:
The 81-71M metro set was removed from line C and moved to lines A and B
The end train of the 81-71 series in service with passengers on lines A and B
2015:
added stations on line A:
Bořislavka
Nádraží Veleslavín
Petřiny
Nemocnice Motol
(Note: Train Stations has a metro stations: Vltavská, Nádraží Holešovice, Vysočanská, Smíchovské nádraží, Nádraží Veleslavín, Hradčanská, Kačerov)
History and Future Metro Station:
1974:
Line C:
Sokolovská
Hlavní Nádraží
Muzeum
I.P.Pavlova
Gottwaldova
Pražského Povstání
Mládežnická
Budějovická
Kačerov
1978:
Line A:
Leninova
Hradčanská
Malostranská
Staroměstská
Můstek
Muzeum
Náměstí Míru
1980:
added stations on Line C:
Primátora Vacka
Budovatelů
Družby
Kosmonautů
added stations on Line A:
Jiřího z Poděbrad
Flóra
Želivského
1984:
added stations on line C:
Vltavská
Fučíkova
1985:
Line B:
Smíchovské Nádraží
Moskevská
Karlovo náměstí
Národní třída
Můstek
Náměstí Republiky
Sokolovská
1987:
added station on line A:
Strašnická
1988:
added stations on line B:
Radlická
Švermova
Dukelská
1990
renamed stations:
Leninova - Dejvická
Dukelská - Nové Butovice
Švermova - Jinonice
Moskevská - Anděl
Sokolovská - Florenc
Fučíkova - Nádraží Holešovice
Gottwaldova - Vyšehrad
Mládežnická - Pankrác
Primátora Vacka - Roztyly
Budovatelů - Chodov
Družby - Opatov
Kosmonautů - Háje
added station on line A:
Skalka
added station on line B:
Křižíkova
Invalidovna
Palmovka
Českomoravská
1994:
added stations on line B:
Hůrka
Lužiny
Luka
Stodůlky
Zličín
1996:
The first train of the modernised 8171M series in regular service on line C.
1997:
The end of the regular service of the Ečs series trains on line C.
1998:
added stations on line B:
Vysočanská
Rajská Zahrada
Černý Most
1999:
station opened between Vysočanská and Rajská zahrada on line B:
Hloubětín
2000:
The first train of the new M1 series in service with passengers on line C.
2001:
station opened between Vysočanská and Hloubětín on line B:
Kolbenova
2002:
Heavy flooding struck Prague, 19 stations flooded:
Line A: Staroměstská - Muzeum
Line B: Smíchovské nádraží - Vysočanská
Line C: Nádraží Holešovice - Florenc
2003:
Last stations (Křižíkova, Invalidovna) reopened after restoration from the flooding.
2004:
added stations on line C:
Kobylisy
Ládví
2006:
added station on line A:
Depo Hostivař
2008:
added station on line C:
Střížkov
Prosek
Letňany
2009:
The 81-71M metro set was removed from line C and moved to lines A and B
The end train of the 81-71 series in service with passengers on lines A and B
2015:
added stations on line A:
Bořislavka
Nádraží Veleslavín
Petřiny
Nemocnice Motol
(Note: Train Stations has a metro stations: Vltavská, Nádraží Holešovice, Vysočanská, Smíchovské nádraží, Nádraží Veleslavín, Hradčanská, Kačerov)
Last edited by PhonicXm on 24 Jul 2021, 07:59, edited 2 times in total.
Re: Next Map
History and Future Metro Station:
2029:
Line D:
Pankrác
Olbrachtova
Nádraží Krč
Nemocnice Krč
Nové Dvory
(Metro without driver, automatic door with wall and windows)
2031:
added stations on line D:
Libuš
Písnice
Depo Písnice
2039:
added stations on line A:
Bílá Hora
Dědina
Dlouhá Milé
Letiště Václava Havla
added station on line C:
Nádraží Čakovice
2048:
Line E:
Pankrác
Dvorce
Smíchovské nádraží
Anděl
Stadion Strahov
Střešovice
Pražský hrad
Hradčanská
Letná
Vltavská
Loděnice
Palmovka
Chmelnice
Želivského
(Metro without driver, automatic door with wall and windows)
added stations on line D:
Náměstí bratří Synků
Náměstí Míru
2050:
added stations on line D:
Hlavní nádraží
Prokopovo náměstí
Basilejské náměstí
Chmelnice
Nádraží Libeň
Vysočanská
Station Rajská Zahrada (on line B) has a Train Station
2052:
added stations on line A:
Řepy
Zličín
Line G:
Řepy
Na Finále
Homolka
Kotlářka
Klamovka
Anděl
Karlovo náměstí
Národní Třída
2061:
added stations on line A (From Skalka):
Průmyslová
Dolní Měcholupy
Slatiny
added stations on line A (From Strašnická):
Strašnické staré nádraží
Nádraží Zahradní Město
Na Groši
Nádraží Hostivař
Horní Měcholupy
Petrovice
2062:
added stations on line C:
Petrovice
Nádraží Uhříněves
renamed stations on Line C:
Letňany - Výstaviště Letňany
Nádraží Čakovice - Letňany
added station on line C:
Nádraží Čakovice
added stations on line D:
Výstaviště Letňany
Letecké muzeum
Kbely
2067:
Closed track Národní třída - Karlovo náměstí in line G
2068:
Line F:
Zbraslav
Nádraží Radotín
Lochkov
Slivenec
Barrandov
Hlubočepy
Smíchovské nádraží
Anděl
Arbesovo náměstí
Újezd
Malostranské náměstí
Malostranská
Hradčanská
Nádraží Podbaba
(Metro without driver, automatic door with wall and windows)
2069:
Remove track Národní třída - Karlovo náměstí in line G
added stations on line G:
I.P.Pavlova
Náměstí Míru
Vršovické náměstí
Slavia
Kubánské náměstí
Strašnická
Staré Strašnice
Malešice
(Metro without driver)
added stations on line E:
Slavia
Bohdalec
Michle
2075:
Sídliště Lhotka
Tylova čtvrť
Modřany
Nádraží Modřany
Velká Chuchle
Lahovice
Zbraslav
2083:
added station on line A:
Nádraží Běchovice
2096:
added stations on line F:
Zoologická zahrada
Krakov
Bohnice
Kobylisy
(Note: interior station in line E, F and G you can a custom interior station)(Note: Train Stations has a metro stations: Vltavská, Nádraží Holešovice, Vysočanská, Smíchovské nádraží, Nádraží Veleslavín, Hradčanská, Depo Hostivař, Rajská Zahrada, Florenc, Nádraží Modřany, Jinonice, Zličín, Kačerov, Nádraží Uhříněves, Nádraží Čakovice)
Last edited by PhonicXm on 24 Jul 2021, 08:27, edited 2 times in total.
- NatIsrael972
- Posts: 21
- Joined: 15 Apr 2021, 17:57
- Location: Singapore
- Contact:
Re: Next Map
I'm sorry but are we being too ambitious at this point?
Connect with me on LinkedIn!
Safety • Practicality • Accessibility • Cost-effectiveness • Efficiency
Towards public transport excellence.
Safety • Practicality • Accessibility • Cost-effectiveness • Efficiency
Towards public transport excellence.
- Sgt_DeBones
- Posts: 655
- Joined: 05 Apr 2019, 15:23
- Location: Los Angeles, California
-
- Posts: 205
- Joined: 28 Apr 2020, 18:05
- Location: Walthamstow ,England
Re: Next Map
Definitely too ambitious, and I thought metro plans for the 2030s where way too far ahead and ambitious.
Re: Next Map
Then you should take a look at policy making in the Netherlands, where planning a metro for the 2030's is too short-term
-
- Posts: 234
- Joined: 05 Jun 2020, 15:07
Re: Next Map
I know its been a tough year but come on that is ridiculous (im talking about the post at the top of this page if it wasn't obvious)
My youtube channel containing several Metro sim videos https://www.youtube.com/channel/UCep1Mi ... sBZ9B0lwWA
-
- Posts: 5
- Joined: 18 Jun 2020, 16:57
Re: Next Map
I have a suggestion if it has not already been suggested, Paris (Metro)
going from lines 1 to 14 with line 3bis and 7bis
going from lines 1 to 14 with line 3bis and 7bis