De rijweg van 801 terug naar RCS2 levert een ATB storing op. Dit is omdat de ATP-isolator in het spoor niet goed met de CVL samenwerkt, wat niet goed in te stellen is omdat het hier een kruiswissel betreft; twee aan de CVL te koppelen ATP-isolatoren (ook in het kruisende spoor) moeten aan de CVL worden gekoppeld precies waar de koppelpunten elkaar overlappen. Dat gaat dus mis, en is op deze locatie niet op te lossen. Het beste is om deze rijbeweging met AI-metro's te proberen te vermijden.metrojoey wrote: op 801 rijden ze wel weg maar komen ze tot stilstand op de wissel en doen ze niks meer
Plan een tweede kerende metro dus niet in voordat de voorgaande weer vertrokken is, zodat de keerbewegingen altijd op 802 plaatsvinden. Of verwijder de rijweginstelling naar 801 uit de CTD, zodat de CVL kerende metro's alleen via 802 laat rijden (en een volgende metro op RCS3 moet wachten tot 802 leeg is, alvorens naar het keerspoor te vertrekken).
In Rijndam 2018 zijn deze keersporen er niet meer, en ligt hier een hellingbaan naar de tunnels van de verlengde lijn M2, met een enkel vervangend keerspoor net voorbij die helling, tussen de doorgaande sporen van lijn M2 in. Daarmee heeft Rijndam 2018 deze situatie dus niet meer.