Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5667
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

metrojoey wrote: op 801 rijden ze wel weg maar komen ze tot stilstand op de wissel en doen ze niks meer
De rijweg van 801 terug naar RCS2 levert een ATB storing op. Dit is omdat de ATP-isolator in het spoor niet goed met de CVL samenwerkt, wat niet goed in te stellen is omdat het hier een kruiswissel betreft; twee aan de CVL te koppelen ATP-isolatoren (ook in het kruisende spoor) moeten aan de CVL worden gekoppeld precies waar de koppelpunten elkaar overlappen. Dat gaat dus mis, en is op deze locatie niet op te lossen. Het beste is om deze rijbeweging met AI-metro's te proberen te vermijden.
Plan een tweede kerende metro dus niet in voordat de voorgaande weer vertrokken is, zodat de keerbewegingen altijd op 802 plaatsvinden. Of verwijder de rijweginstelling naar 801 uit de CTD, zodat de CVL kerende metro's alleen via 802 laat rijden (en een volgende metro op RCS3 moet wachten tot 802 leeg is, alvorens naar het keerspoor te vertrekken).

In Rijndam 2018 zijn deze keersporen er niet meer, en ligt hier een hellingbaan naar de tunnels van de verlengde lijn M2, met een enkel vervangend keerspoor net voorbij die helling, tussen de doorgaande sporen van lijn M2 in. Daarmee heeft Rijndam 2018 deze situatie dus niet meer.
Last edited by Sjoerd on 10 Jan 2017, 23:11, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Rijndam

Post by metrojoey »

dat heb ik allemaal al ingesteld enzo ( toch bedankt voor de tip :P )
ik wacht wel tot de nieuw met acts maken :p
of zoek je nog iemand die acts kan maken dan hou ik me aanbevolen
User avatar
Sjoerd
Posts: 5667
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Goed nieuws: ik heb een oplossing gevonden voor de ATB storing die optreedt (in Rijndam 2016) als je van spoor 801 (of 215) naar 214 rijdt bij Rijndam Centraal Station.
Het is verholpen, en zal in de volgende release dus geen issue meer zijn ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Rijndam

Post by metrojoey »

dat is goed nieuws ik ben nogsteeds met die act bezig om alles goed te krijgen :p
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Rijndam

Post by rik079 »

oh ja, over ATB problemen gesproken: Als ik vanuit Panbos wil vertrekken in explore modus (wel alle wissels ingesteld) geeft de ATB een 10 permissief, terwijl het ZUB sein wel op groen staat. In dit geval zet ik de ATB gewoon even "uit" maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ie zo reageert
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Rijndam

Post by Mitchell »

rik079 wrote:oh ja, over ATB problemen gesproken: Als ik vanuit Panbos wil vertrekken in explore modus (wel alle wissels ingesteld) geeft de ATB een 10 permissief, terwijl het ZUB sein wel op groen staat. In dit geval zet ik de ATB gewoon even "uit" maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ie zo reageert
Dit is goed. Op het moment dat je me je metro over een "gele spoel" rijdt veranderd je seinbeeld van 10 perm naar groen 70.
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Rijndam

Post by HKM362 »

de 1.0 versie van de halte omroepen van Rijndam zijn klaar ! :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Rijndam

Post by HKM362 »

Sjoerd wrote:
Ik heb dat nog niet zien gebeuren, maar probeer dit eens;

-> Open het CTD bestand.
-> Zoek de route op die je gebruikt (bv 1-MB voor Molenwijk-Panbos of 1-MP voor Molenwijk-Noorderpoort).
-> Binnen die route staat deze regel;

Code: Select all

    <depart platform="MLW1" time="   0" destinationcode="25"  station="mlw"  actions="stop"         stops="MLW1,MLW2,MLW3"/>
-> Vervang de regel door deze:

Code: Select all

    <depart platform="MLW1" time="   0" destinationcode="25"  station="mlw"  actions="pass"         stops="MLW1,MLW2,MLW3"/>
nee hij vertrekt vanaf het juiste spoor stopt deuren gaan weer open en dicht en hij rijd weg....... heb alleen alle MLW1 veranderd in de juiste molenwijk sporen dus 102 mlw1 , 202 mlw2 , 302. mlw3...
gozer070
Posts: 7
Joined: 17 Apr 2013, 19:33

Re: Rijndam

Post by gozer070 »

waar is die afroeptool voor rijndam dan te vinden ?
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Rijndam

Post by HKM362 »

Nog niet geupload weet niet of er interesse in is.....
Post Reply