Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Raymond
Posts: 5
Joined: 02 Jan 2017, 15:42

Re: Rijndam

Post by Raymond »

Ik heb ondertussen al heel wat kilometers gereden op het netwerk. Erg afwisselend en zit goed in elkaar. Rond SWP lopen een paar dingen niet helemaal lekker, wat vooral in de Bursa-T activiteit goed zichtbaar is:
- Bij rijwegen van 431 naar 924 wordt niet gecheckt door de CVL of spoor 924 wel vrij is. Bij een beetje vertraging ontstaat zodoende een blokkade, omdat de tweede sneltram pas in de wisselstraat tot stilstand komt. Is makkelijk op te lossen in het .ctd bestand.
- Rijwegen van 432 naar 490 en 590 naar 532 kunnen niet tegelijk worden ingesteld, ondanks dat beide rijwegen elkaar niet kruisen. Andere geldige combinaties kunnen wel probleemloos worden ingesteld.
- Wanneer er twee AI-sneltrams tegelijk naar 490 willen, komt de tweede AI-tram tot stilstand voor de rood licht tonende negenoog en komt niet meer van z'n plaats. Pas als je zelf handmatig de sneltram een metertje verder rijdt, sluit de overweg wel en toont de negenoog weer wit knipper. In de Bursa T-activiteit ontstaat deze situatie om 7:08 en 7:18 uur en daarmee goed te reproduceren.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5675
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Bedankt voor de feedback!
Raymond wrote: - Bij rijwegen van 431 naar 924 wordt niet gecheckt door de CVL of spoor 924 wel vrij is. Bij een beetje vertraging ontstaat zodoende een blokkade, omdat de tweede sneltram pas in de wisselstraat tot stilstand komt. Is makkelijk op te lossen in het .ctd bestand.
De rijweg naar spoor 924 checken op een vrij spoor is inderdaad makkelijk te realiseren. Voor degenen die zoiets nog niet eerder hebben gedaan:

1) Open het bestand Rijndam.ctd
2) Zoek het codeblok dat begint met <group id="SWP2">
3) Zoek daaronder de regel <end end="924" />, en verander deze in <end end="924" free="924"/>

Ik heb de aanpassing zelf ook al doorgevoerd in Rijndam 2016 en Rijndam 2018.
- Rijwegen van 432 naar 490 en 590 naar 532 kunnen niet tegelijk worden ingesteld, ondanks dat beide rijwegen elkaar niet kruisen. Andere geldige combinaties kunnen wel probleemloos worden ingesteld.
Dat was ik ook al tegengekomen, maar heb dit helaas niet kunnen oplossen. Het belangrijkste is dat kruisende rijwegen (Monument -> Westplein tegelijk met Westplein -> Rijnland ZKH) nu in ieder geval niet tegelijk worden ingesteld.
- Wanneer er twee AI-sneltrams tegelijk naar 490 willen, komt de tweede AI-tram tot stilstand voor de rood licht tonende negenoog en komt niet meer van z'n plaats.
Ik heb dit inmiddels opgelost in zowel Rijndam 2016 als Rijndam 2018. Het zal bij de volgende update dus goed zitten.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
dave9876543210
Posts: 74
Joined: 02 Jan 2017, 22:20
Location: Manchester UK

Re: Rijndam

Post by dave9876543210 »

Sjoerd wrote:
dlvankampen wrote:Hoe zet je tunnel lichten aan :?:
Tunnellichten staan standard aan. Maar op de Rijndam M2 uitbreiding in 2018 heb ik de mogelijkheid toegevoegd om ze ook uit te kunnen schakelen. Die functie is ook als easteregg verborgen in de huidige versie van Simvliet 2020. ;)

Wat je wel kunt doen in de huidige versie (op alle routes) is de binnenverlichting van je metro bedienen: Shift+L voor de verlichting bij de reizigers en de bestemmingsaanduiding, en Ctrl+L voor de verlichting in de bestuurderscabine. :)
iedereen anders mangad om de lichten te zetten in 2020, want ik heb niet
stadjer
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2013, 19:43

Re: Rijndam

Post by stadjer »

Ik heb net het scenario van de M4 gespeeld.

Als je op Rijndam Airport staat hoor soms een trein halteren (waarschijnlijk is dat station boven de eerste genoemde geplaatst ofzo).

Misschien iets om te verbeteren in Rijndam 2018, door bijvoorbeeld Airport iets te verplaatsen :)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5675
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Waarschijnlijk hoor je de metro van de luchthavenlijn die op spoor 4 binnenkomt.
Als je er in het echt zou staan, dan zou je die metro daar ook kunnen horen. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Rijndam

Post by rik079 »

over luchthavenlijn gesproken, ik krijg maar geen materieel op die lijn. ben er wel in geslaagd om een SG3 in het gedeelde emplacement neer te zetten maar krijg vervolgens de wissel niet om. (?)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5675
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

rik079 wrote:over luchthavenlijn gesproken, ik krijg maar geen materieel op die lijn. ben er wel in geslaagd om een SG3 in het gedeelde emplacement neer te zetten maar krijg vervolgens de wissel niet om. (?)
Dat is het tweede deel van de puzzel; hint: het zijn handwissels. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Rijndam

Post by rik079 »

dan zijn ze wel heel goed verstopt
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Rijndam

Post by rik079 »

*vind ze letterlijk 5 seconden na het bericht te hebben gepost*
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Rijndam

Post by Mitchell »

Sjoerd wrote:Dat is het tweede deel van de puzzel; hint: het zijn handwissels. ;)
Ik was serieus al op zoek naar de hendels en opzich, die plaats. Gewoon geniaal :lol:
Post Reply