De Loper

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

De Loper

Post by Samuel »

Nu het allemaal een tijdje geleden is sinds ik wat activiteiten had gemaakt wil ik graag een nieuwe start maken en dan begin ik ook meteen met een nieuw vervoerbedrijf. :D Dit vervoerbedrijf heet De Loper! De logo van het bedrijf is er nog niet en als ik er na een tijdje nogsteeds niet uit kan komen dan steel ik wel de logo van de ES. :P Aan dit bedrijf zullen er opnieuw andere verhalen aan verbonden worden en wordt er een andere stad in elkaar gezet. Briel hoort in dit geval bij de ES, de kaart staat zoals altijd nog in de ruwbouw (of deze nog afgemaakt word weet niemand :P ). Daarnaast wordt het project 64 omgebouwd tot 96 (6 delen op 9 draaistellen), deze keer met betere gegevens en specificaties. City Shift 96 RET/RNet

En ja, het geen wat ik al jaren geleden had moeten doen. Het is trouwens niet nodig om alles op een perron mee te nemen, je kunt de rest gewoon lekker laten wachten en als het toch goedkoper is, dan bestel je in de meeste gevallen ook gewoon meer, dus een hoger frequentie en ze nemen trouwens ook minder ruimte in beslag dan de 64 (2x). De download pagina van de ES is al een tijdje verborgen gehouden, omdat ik er maar niet uit kan komen of ik de layout moet veranderen of juist niet (en er is trouwens geen content voor de pagina :lol: ).

Zoals ik al zei, zal ik weer beginnen met het maken van activiteiten en deze keer probeer ik wat meer creatieve activiteiten te maken, zoals één waarbij je een loc bestuurt, een defecte trein verwijdert of tijdens werkzaamheden het verkeer moet leiden via de CVL simulator, die zullen allemaal hieronder geplaatst worden!

Briel
ImageImage
I'm not here.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Nog zo'n wilde fantasie en ik verplicht je om de route editor te leren en dit te bouwen :twisted:
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Die zou ik graag willen leren zonder hulp! :D
I'm not here.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: De Loper

Post by Sjoerd »

Metrolijn A met eindbestemming Merenwijk? Leuk! Ik woon in de Leidse Merenwijk, en ik zou hier wel graag in de metro willen stappen ipv in de bus. :D

Alleen op het punt waar je samenkomt mijn lijn B; een halte "Stationsplein", terwijl je het Centraal Station pas 7 haltes later bereikt?
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Heb je al een sporenplan uitgewerkt? En wordt het centrum bovengronds of ondergronds? Zal ook wel een leuke dienstregeling kunnen opleveren als die lijn D van het vliegveld als sneldienst naar Briel Centrum en Briel Centraal doorrijdt via een derde spoor (met passeermogelijkheden op de stations waar gestopt wordt).
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Het spoor ligt tussen Hoek Poort en Science Park/Marktplein ondergronds met vier sporen.
Lijn B heeft een dubbele dienstregeling en rijdt tussen Stadionweg en Binnenhof/Slotlaan. Er is ook een speciale lijn richting het vliegveld (deze hoort ook bij B), maar die rijdt zonder te stoppen tussen Briel Airport en Stationsplein. Ik zou deze wel verder door willen trekken richting het centrum, maar dan moet ik lijn B aanpassen. En ik heb ook nog een sporenplan, maar die moet ik nog even zoeken.

De route is trouwens nog niet volledig af als het om verbeteringen gaat die nog niet toegepast zijn. De namen zullen ook nog verandert worden (niet allemaal). De aftakking richting het vliegveld kan ook vanaf een ander punt van lijn A.
I'm not here.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Het sporenplan is mogelijk verwijdert, omdat ik dacht dat ik er niks aan zou hebben. In dit sporenplan kon je zien hoelang een stuk spoor en een station zou zijn en kon je allerlei elementen zien, zoals S bordjes, wisselmotorens, buffers (met of zonder koppeling), bovenleiding etc. Het sporenplan zit nog vers in mijn geheugen, maar het maken van het plan kan nog even duren.
I'm not here.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Tip #1 bij het maken van een route: plan niet te veel in detail, aangezien het vrij zelden precies uitkomt in de route editor zoals je op papier wil. Vooral de wat meer ingewikkelde wisselcomplexen en ongelijkvloerse kruisingen bij een splitsing komen nooit exact uit zoals ze in je hoofd zitten. Ik beperk me altijd tot een simpele schets qua sporenplan, de rest komt als je bezig bent in de editor. Rijtijden zijn vuistregels voor, maar komen ook niet altijd precies uit zoals je ze bedacht had.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: De Loper

Post by Sjoerd »

Ik zou bij dit netwerk de voorkeur geven aan een tweesporige opzet voor het hele netwerk; ik ben geen fan van Amerikaanse toestanden zoals express-sporen in 4-sporige tunnels, maar af en toe een viersporig station om een tragere metro in te kunnen halen is prima. Daarnaast ondergronds in de gehele binnenstad, en bovengronds (met viaducten) op de uitlopers. Ook zou ik bij Briel Centrum willen pleiten voor een setje verbindingsbogen Stadspark-Museumplein vv, ten bate van flexibiliteit en eventuele alternatieve lijnvoering. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: De Loper

Post by nstomjanssen2000 »

Doe mij maar geheel enkelsporig! Kikke!
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Post Reply