Vraag: zelf metro lijnen leren maken

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
wjzondag
Posts: 10
Joined: 14 Mar 2018, 19:38

Vraag: zelf metro lijnen leren maken

Post by wjzondag »

Hoi allemaal,

Jip (9 jaar) is he-le-maal fan van Metro Simulator. Hij heeft ook allemaal ideeën over wat er nog aan lijnen, metro's et cetera zou moeten worden toegevoegd. Hij vraagt mij nu wat hij zou moeten doen om dit te leren.

Heeft iemand een idee? Om wat basis principes van coderen / programmeren te leren zit hij nu ook vaak te oefenen op code.org maar hij wil het liefst heel precies weten wat hij moet kennen en kunnen om zelf metrolijnen te maken en met welke programma's dan.

Mocht iemand ideeën hebbben om Jip hiermee op weg te helpen dan zou dat heel fijn zijn!

Super bedankt alvast!!

Groeten, Willem-Jan en Jip
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Vraag: zelf metro lijnen leren maken

Post by nstomjanssen2000 »

Het forum zit vol met mensen met wilde ideetjes, maar helaas is er nog geen editor beschikbaar om zelf metrolijnen beschikbaar te maken. Deze editor bestaat wel, maar die is nog niet af. Wellicht dat die over een tijdje beschikbaar zal worden maar zeker weten doen we het niet.

Als Jip zich toch graag bezig wilt houden met het ontwerpen van metroroutes, kan hij beter de route editors van bestaande treinsimulatoren uitproberen, te weten Train Simulator 2021 of Microsoft Train Simulator (MSTS). Train Simulator 2021 is een stuk moderner maar MSTS staat een stuk meer open voor het maken van custom content, de eigen treinen en routes. Bovendien is voor MSTS de Rotterdamse metro nagemaakt inclusief lijnen en metro's en allerlei andere content.

Hoe dan ook, houd er rekening mee dat het ontwikkelen van treinen/routes voor geen enkele simulator simpel is. Als Jip dit wilt gaan kunnen dan zal hij hier veel tijd in moeten steken. Er is geen 1-2-3 handleiding voor alles en je moet kunnen omgaan met extreem verspreide informatie (vooral in het Engels) en ik denk eerlijk gezegd dat Jip daar nog een beetje jong voor is.

Kortom: Voor Metro Simulator kunnen geen lijnen zelf gemaakt worden. Voor andere simulatoren is er een lange weg te gaan voor je je eigen lijn hebt.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Vraag: zelf metro lijnen leren maken

Post by Sjoerd »

Terug in de tijd dat MSTS (Microsoft Train Simulator) nog zo'n beetje de eerste echte simulator van enige kwaliteit was, heb ik eens op een forum gelezen dat om een goede route te maken (van idee tot afbouwen en releasen), je al snel 1000 uur aan inzet kwijt bent...
Ik heb inmiddels al heel wat gemaakt (ook aardig wat in MSTS destijds), en ik heb wel het idee dat dat een goede inschatting was. Al gaan we daar met projecten zoals Simvliet, Rijndam en City of Thames denk ik ook wel ruim overheen.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply