Activiteit maken

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
DJeee
Posts: 8
Joined: 28 Oct 2018, 13:18

Activiteit maken

Post by DJeee »

Misschien dat het al ergens staat. In dat geval, excuus voor het plaatsen van deze post.

Maar ik wil zelf een activiteit maken voor de Simvliet lijnen. Sowieso wil ik de B lijn maken, zodat ook die gespeeld kan worden. Maar aangezien er nu vrij weinig activiteiten zijn voor de Simvliet lijnen, wilde ik dit zelf doen. Echter is de vraag.... Hoe doe ik dat?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Activiteit maken

Post by Sjoerd »

Ik heb hier een hele uitgebreide uitleg geschreven: http://sim.bemined.nl/forum/viewtopic.p ... 137#p16376


Overigens; de simpelste methode om een activiteit te maken waarin je direct in een lijn B metro terecht komt, is gewoon een bestaande activiteit (waarbij je bv in lijn A zit) kopiëren, en in die kopie de "mycontrol" opdracht weghalen bij de metro op lijn A, en neerzetten bij de metro op lijn B. Dan hoef je daarna alleen nog de naam van de activiteit aan te passen, en de playerduty-lijst met de bestuurder-instructies.

Dus bijvoorbeeld:
1) Kopieer "AvondspitsA.act"
2) Hernoem de kopie "AvondspitsB.act"
3) Regel 1; activity-naam wordt <activity name="Evening rush line B"
4) Zoek <cab id="1" mycontrol="true"/> (staat helemaal onderaan in het bestand)
5) Verplaats die code naar een lijn B metro (haal 'm weg waar die nu staat, en zet hem in een lijn B consist). Bijvoorbeeld:

<consist start="BGN2"> <!-- 3383TM -->
<train pack="RET" file="5600-2017.xml"><cab id="0" enabled="true" ai="338"/></train>
<train pack="RET" file="5600-2017.xml"/>
<train pack="RET" file="5600-2017.xml"/>
</consist>

wordt:

<consist start="BGN2"> <!-- 3383TM -->
<train pack="RET" file="5600-2017.xml"><cab id="0" enabled="true" ai="338"/><cab id="0" mycontrol="true"/></train>
<train pack="RET" file="5600-2017.xml"/>
<train pack="RET" file="5600-2017.xml"/>
</consist>

6) Zoek op wat de dienstregeling van wagendienst 338 is, en pas het blok Playerduty (helemaal bovenaan in het bestand) overeenkomstig aan.
7) Opslaan.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
DJeee
Posts: 8
Joined: 28 Oct 2018, 13:18

Re: Activiteit maken

Post by DJeee »

Thanks!!
DJeee
Posts: 8
Joined: 28 Oct 2018, 13:18

Re: Activiteit maken

Post by DJeee »

Sjoerd wrote: 22 May 2020, 12:06 Ik heb hier een hele uitgebreide uitleg geschreven: http://sim.bemined.nl/forum/viewtopic.p ... 137#p16376


Overigens; de simpelste methode om een activiteit te maken waarin je direct in een lijn B metro terecht komt, is gewoon een bestaande activiteit (waarbij je bv in lijn A zit) kopiëren, en in die kopie de "mycontrol" opdracht weghalen bij de metro op lijn A, en neerzetten bij de metro op lijn B. Dan hoef je daarna alleen nog de naam van de activiteit aan te passen, en de playerduty-lijst met de bestuurder-instructies.
(...)
Volgens mij klink ik blond maar ik krijg het niet voor elkaar...

Misschien iets voor de ideeën bus? Maar.. misschien handig/leuk als er een aparte afdeling komt voor verzoeken voor een activity? De gene die er handig in zijn, kunnen dan een activity maken voor de gene die er niet handig in zijn?

#HopelozeKreet #VanEenFan
Post Reply