Page 22 of 46

Re: Rijndam

Posted: 28 Jan 2017, 22:34
by Sjoerd
12kelvin21 wrote:Dat T'tje is geen normaal T'tje ik mis de harmonica in het midden?
Het is een SG1; geen geleding dus.
Het is een van mijn onderhoudsvoertuigen voor het Rijndam netwerk, die ik gebruik om bv de spoorbezetting te testen (zien of die goed werkt na installatie of aanpassingen), en te testen of de bovenleiding goed is opgehangen. ;)

Re: Rijndam

Posted: 31 Jan 2017, 14:41
by Sjoerd
Sjoerd wrote:
Raymond wrote:
- Rijwegen van 432 naar 490 en 590 naar 532 kunnen niet tegelijk worden ingesteld, ondanks dat beide rijwegen elkaar niet kruisen. Andere geldige combinaties kunnen wel probleemloos worden ingesteld.
Dat was ik ook al tegengekomen, maar heb dit helaas niet kunnen oplossen. Het belangrijkste is dat kruisende rijwegen (Monument -> Westplein tegelijk met Westplein -> Rijnland ZKH) nu in ieder geval niet tegelijk worden ingesteld.
Ik heb het probleem inmiddels gevonden, en in Rijndam 2018 is het opgelost. In Rijndam 2016 moet ik de aanpassing nog maken ;)

Het probleem was dat er in de CVL een doorgaand blok was gedefinieerd voor de lijn richting Monument (rechtsaf), en dat de lijn naar Rijnland Ziekenhuis (linksaf) hierop was aangesloten als aftakking. Het spoor richting Rijnland Ziekenhuis kruist daarbij het spoor vanaf Monument richting Station Westplein, en steekt daarbij gelijkvloers dat doorgaande blok over.
Komende vanaf Rijnland Ziekenhuis maak je geen gebruik van die gelijkvloerse spoorkruising, maar je takt wel in op dat blok, en daar zat het probleem; een rijweg over dat blok is niet instelbaar op het moment dat er een rijweg is ingelegd die dat blok kruist (ook als de nieuwe rijweg daar niet direct mee conflicteert).

Ik heb het probleem kunnen oplossen door in de CVL de blok-definities te veranderen. En uiteraard heb ik alle mogelijke rijwegen even getest, om vast te stellen dat er niet weer iets nieuws fout gaat :D

Update: De aanpassing is in Rijndam 2016 nu ook voltooid; doordat ik het in Rijndam 2018 al eens had gedaan, was dit ineens maar een minuutje werk :D

Re: Rijndam

Posted: 31 Jan 2017, 22:00
by Sjoerd
Klaar voor vertrek (AI hele dag dienstregeling test) :)

Re: Rijndam

Posted: 01 Feb 2017, 15:58
by RotterdamMetroLover
Mooi die foto. Maar de Rsg3 zou ik liever als reserve materieel laten gaan voor de M1 als een defect is. Is je eigen keus natuurlijk. Je kan ook 5612-5618 daar laten rijden want die hebben de Randstadrail wielprofiel om mogelijk 100 km/h te kunnen rijden.

Re: Rijndam

Posted: 01 Feb 2017, 16:37
by Sjoerd
Dat is wel een goede suggestie.
100 km/uur is echter niet nodig; lijn M5 is een korte lokale lijn met enkelspoor en krappe bogen; harder dan 60 ga je niet. ;)


EDIT: Ik heb de dienst op M5 vervangen door de (niet-Rnet) 5600 serie. De eerder gebruikte 5500 stellen zijn van lijn M5 verhuisd naar de spitsdiensten op lijn M1 (Molenwijk-Noorderpoort). ;)

Re: Rijndam

Posted: 01 Feb 2017, 16:39
by MetroRET
Misschien ook een idee om de tekst op de richtingsfilm te kunnen vergroten. Niet iedereen kan als passagier nog zonder bril dat aflezen... ;)

Re: Rijndam

Posted: 01 Feb 2017, 16:59
by RotterdamMetroLover
Als je wilt kan je een richtingfilm inzetten. Dat is ''Sorry, geen dienst"

Re: Rijndam

Posted: 01 Feb 2017, 18:48
by Sjoerd
RotterdamMetroLover wrote:Dat is ''Sorry, geen dienst"
In Rijndam geen ''Sorry, geen dienst"; Ik zie gewoon niet in waarom een vervoerbedrijf sorry moet zeggen als ze een voertuig buiten dienst verplaatsen. Ik heb het al raar gevonden sinds het voor het eerst verscheen op de bus. Ook "Geen dienst" op zich vind ik eigenlijk meestal niet kloppen; vaak gaat het dan om een rit van/naar de remise (of garage als het een bus is), waardoor het voertuig praktisch gezien toch al/nog voor de dienstregeling onderweg is, zij het zonder passagiers. Daarbij staat het vooral bizar als er "geen dienst" op een voertuig staat, terwijl hij vol met passagiers nog niet bij de laatste halte is aangekomen :lol:
Daarom geef ik de voorkeur voor "Niet instappen"; dat is tenminste altijd van toepassing, zowel bij een remiserit als wanneer het bijvoorbeeld om een proefrit gaat. ;)

Re: Rijndam

Posted: 02 Feb 2017, 18:10
by RotterdamMetroLover
Heb je een activiteit gemaakt over wisselwerkzaamheden? Of over standarde? Ik bedoel Rijndam 2018

Re: Rijndam

Posted: 02 Feb 2017, 18:26
by Sjoerd
RotterdamMetroLover wrote:Heb je een activiteit gemaakt over wisselwerkzaamheden? Of over standarde? Ik bedoel Rijndam 2018
Ik had een rijtje activiteiten gemaakt, maar door de toevoeging van lijn M5 moet ik ze overnieuw gaan maken. Aangezien de aansluiting van lijn M5 bij Transferium Rijndijk betekend dat ik opstelsporen moest opofferen om plaats te maken voor doorgaande sporen, heb ik de dienstregeling van lijn M2 moeten herzien; een aantal dienstwagens moesten vanuit een andere remise rijden, waardoor de eerste en laatste ritten aangepast moesten worden. En ik vond nog gelijk een paar andere foutjes die ik heb opgelost. De AI-Weekday basisactiviteit is dus veranderd, en dat betekend dat alle andere activiteiten overnieuw moeten; de fouten die uit AI-Weekday zijn gehaald, en de andere aanpassingen, moeten ook in alle andere activiteiten, en een-voor-een aanpassen zou het risico op blijvende fouten te groot maken.

Maar nee, ik had nog geen werkzaamheden activiteit gemaakt. Wel een calamiteiten-activiteit; met een diesellok een gestrande metro gaan ophalen. ;)