Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

De Spits van M1 zal rijden met 2x of 3x 5500? M4 mist een besteming van Noorderpoort als er werkzaamhedem komen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5677
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote:De Spits van M1 zal rijden met 2x of 3x 5500?
Ik heb nu 2xRSG3 op alle diensten staan. Dan kan ik zowel de doorgaande diensten als de spitsritten geheel met 5500's rijden, maar dan heb ik er wel 20 van nodig (van de 22 die er zijn). Ik kan dus ofwel één setje van twee in de remise op reserve zetten, ofwel ik kan twee dienstwagens verlengen tot 3xRSG3.
M4 mist een besteming van Noorderpoort als er werkzaamhedem komen.
Ik kan die bestemming toevoegen, maar dan moet ik iets anders er uit gooien; er is maar een beperkt aantal bestemmingen die ingevoerd kunnen worden. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Je kan de GEEN DIENST verwijderen als je wilt.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5677
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Die is er al lang uit. Maar ik heb een manier gevonden om nog een extra positie aan de lijst toe te voegen. Ik zal Noorderpoort er op toevoegen zonder lijnnummer, zodat je die ook kunt gebruiken als je een activiteit maakt waarin je met een andere dienst dan lijn M1 of M4 naar Noorderpoort rijdt.
En op M4 diensten naar Noorderpoort; dan geef je gewoon even het lijnnummer niet weer, maar alleen de bestemming. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Hoeveel omlopen zijn er in totaal? Ik weet dat M1 heeft 6 Standaard, 4 spits, en M4 4 omlopen. Over 1985 ik heb een type T gelanden van 1982 met besteming Monument en Rijnland Ziekenhuis terwijl ze later kwamen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5677
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote:Hoeveel omlopen zijn er in totaal? Ik weet dat M1 heeft 6 Standaard, 4 spits, en M4 4 omlopen.
M1: 6 dienstwagens, plus 4 extra in de spits tot Noorderpoort.
M2: 8 dienstwagens
M3: 6 dienstwagens
M4: 4 dienstwagens
M5: 2 dienstwagens, plus 1 extra als de dienst in de spits wordt doorgetrokken tot CS.
;)
Over 1985 ik heb een type T gelanden van 1982 met bestemming Monument en Rijnland Ziekenhuis terwijl ze later kwamen.
De eerste SGM Sprinters van de NS hadden bij aflevering ook "Nieuwegein" op de bestemmingsrol staan, omdat men toen nog dacht dat die lijn op dezelfde manier als de Zoetermeer Stadslijn zou worden aangelegd. Maar uiteindelijk werd dat toch direct al een tramlijn (met metro-kwaliteit materieel). De SGM's zijn daar uiteindelijk nooit gekomen. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Ik had een idee over werkzaamheden bij Museumkwartier op beide sporen van M1(M4 een kant). Lijn M1 is daardoor opgeplist in twee delen: (Zuid, Molenwijk-Centraal Station, Noord Noorderpoort-Panbos) en M4 Noorderpoort-Rijndam Airport. Daardoor is de keerspoor voor M3 onbereikbaar. M3 is dan tijdelijk verlengd naar Transferium. Lijnen M1 Noord en M4 rijden met RSG3 en die zullen overnachten volgens dit plan: 16 op Depot Rijndam Aiport, 4 Panbos en 2 Noordvliet keerspoor. Lijn M1 zal enkelspoor op Nobelplein Spoor 2 rijden en die keert op Spoor 3 bij Noorderpoort. M4 zal dan keren op Spoor 2 bij Noorderpoort. Goed idee om dit te maken of niet?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5677
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Ik ben nu nog bezig met werken aan de 'standaard' activiteiten voor Rijndam 2018, die aangepast moeten worden omdat lijn M5 erbij is gekomen, en ik ook andere foutjes er uit aan het halen ben. Daarna ga ik eerst weer door met Rijndam 1985, waarvoor ik alleen nog maar de gemaakte test-activiteiten heb.
Als ik dat allemaal af heb, zal ik weer eens kijken wat ik 'nieuw' kan doen tot de routes moeten worden verpakt voor de volgende beta-release. ;)

Over je idee; Als lijn M1 en M4 niet bij Museumkwartier kunnen komen, en lijn M1 geknipt moet worden in twee delen, dan kan M1 vanuit Molenwijk altijd nog tot Garenmarkt blijven rijden. :)
Ook denk ik dat M1 vanuit Panbos tot Noorderpoort beter naar spoor 1 gestuurd kan worden ipv spoor 3; dan is een crossplatform overstap mogelijk met lijn M4 op spoor 2. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Bij Noorderpoort is beter dat die gaat keren op spoor 1 je hebt gelijk en de M1 zuid zal einden tijdelijk op Garenmarkt ipv Centraal Station. Besteming kan niet gemaakt worden dus het is beter om M1 Noorderpoort bij de metros en bij de drim M1 Garenmarkt.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5677
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote: Bestemming kan niet gemaakt worden dus het is beter om M1 Noorderpoort bij de metros en bij de drim M1 Garenmarkt.
Nu wel :D

(Maar zonder "M1" vermelding, zodat je de bestemming mogelijk ook vanaf andere lijnen kunt gebruiken)
Attachments
RifiGrm.jpg
RifiGrm.jpg (218.3 KiB) Viewed 4367 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply