Voor de mensen die denken dat de afstanden compleet random zijn, staan hieronder wat gegevens die natuurlijk de afstanden tot stand brengen:
Overigens, de spoorstukken zijn geplaatst op basis van mijn beeld van de stad en route D is het laatste wat nog altijd kritiek zal hebben, waarschijnlijk zal Voorburg viersporig worden.
En natuurlijk is dit schema een beetje onduidelijk, maar ik laat het begrijpen aan jullie over!
Lijnen:
Lijn A: 30,07 kilometer / 50:40 - 55:40
Lijn B1: 12,23 kilometer / 23:25 - 25:25
Lijn B2: 19,84 kilometer / 37:40 - 40:40
Lijn C: 23,03 kilometer / 38:50 - 42:50
Lijn D: (18,51) kilometer / (------)
Uitleg:
Sporenplan
Spoorbaan: (baanvaksnelheid) / lengte (in meters) / [infrastructuur], spoorstukken + [spoorwegovergang] + (wisselstraten) :. tijd (in seconden)
(Alle haltes zijn 130 meters lang (althans, ongeveer) en er zijn een paar sneltramhaltes die 95 meter zijn, maar dat staat er natuurlijk onder)
Regeling (spoorstukken):
360 (80 / 100 / 120)
240 (80 / 100 [wissel/station])
210 (70 / 80 [wissel/station])
180 (50 / 70 [wissel/station])
130 (50 / 70 [kort sneltramspoor])
Route: T = Tussenwater - Briel Centraal :. 8430 m
- 1: (70) / 750 / [⅜ small bend right], (180) + 180 + 210 + 180 :. 90
2: (70) / 600 / 180 + 210 + 210 :. 72
3: (80) / 1530 / [⅝ bend], 210 + 240 + 240 + 240 + 240 + 210 + (150) :. 157
4: (70) / 650 / 200 + (250) + 200 :. 78
5: (70) / 730 / [⅜ small bend right], 180 + 220 + 180 + (150) :. 88
6: (80√ → 100) / 1320 / [⅝ bend], 240 + 360 + 360 + 360 :. 119
7: (70) / 690 / (300) + 180 + 210 :. 83 (B)
8: (80) / 720 / 240 + 240 + 240 :. 74
9: (80 → 70) / 1440 / [late sharp bend] + [late start tunnel], 240 + 240 + 240 + 240 + (480) :. 148
Route: X = Briel Centraal - Briel Centrum :. 2190 m
- 1: (70) / 660 / [½ small bend left], (300) + 180 + 180 :. 79
2: (70) / 630 / [½ small bend right], 210 + 210 + 210 :. 76
3: (70) / 900 / 210 + 210 + 180 + (300):. 108
Route: C = Briel Centrum - Tussenvelden :. 9420 m
- 1: (70 → 80) / 820 / [bend], (100) + 180 + 240 + (60) + 240 :. 84
2: (80) / 840 / 240 + 240 + 210 + (150) :. 86
3: (80) / 660 / [tunnel upwards], 210 + 240 + 210 :. 68
4: (80) / 840 / 240 + 240 + 210 + (150) :. 86
5: (80 / 100) / 1080 / [(full) bend], 360 + 360 + 360 :. 97
6: (80 / 100 → 80 / 70) / 1370 / [small bend right] + [mid tunnel start], 360 + 360 + 240 + 210 + (200) :. 123
7: (70 → 80) / 900 / [⅓ late small bend left], (240) + 210 + 210 + 240 :. 93
8: (80) / 660 / [⅔ small bend left], 210 + 240 + 210 :. 68
9: (80) [bend] / 1020 / 240 + 210 + (120) + 210 + 240 :. 105
10: (70) / 540 / 180 + 180 + 180 :. 65
11: (70) / 690 / [small bend right], 180 + 180 + 180 + (150) :. 83
Route: Y = Briel Centrum - Binnenstad Centrum :. 4400 m
- 1: (70) / 1000 / [¾ late sharp & early end bend], (100) + 210 + (60) + 180 + 180 + (60) + 210 :. 120
2: (80) / 730 / 210 + (140) + 210 + 210 :. 75
3: (80) / 720 / [¼ small bend right], 240 + 240 + 240 :. 74
4: (80 → 70) / 1060 / [mid tunnel start], 240 + 240 + 210 + 180 + (190) :. 109
5: (80) / 850 / (130) + 240 + 240 + 240 :. 87
Route: B = Binnenstad Centrum - Binnenhof :. 7590 m
- 1: (80) / 1280 / (140) + 240 + (60) + 210 + 210 + 210 + 210 :. 132
130
2: (50 → 70 → 50) / 990 / [10] + 180 + 180 + 210 + (150) + [30] + 130 + [10] + (90) :. 119 (B)
130
3: (70 → 50) / 310 / (120) + 180 + [10] :. 37
130
4: (50) / 450 / [small bend right], [30] + 130 + [10] + (120) + 130 + [30] :. 81
130
5: (50) / 410 / [small bend left], [10] + 180 + [30] + 180 + [10] :. 74
95
6: (70) / 960 / [¾ bend] + [early bridge start & end], 210 + 210 + 210 + 180 + (150) :. 115
95
7: (70) / 650 / [2x ½ bend (¼) on each side], 200 + (250) + 200 :. 78
95
8: (70 → 50) / 490 / [bend] + [lower ground], 180 + (120) + 180 + [10] :. 59
130
9: (50 → 70) / 570 / [s curve right], [30] + 180 + 180 + 180 :. 68
95
10: (50) / 440 / [30] + 130 + (120) + 130 + [30] :. 79
95
11: (70 → 50) / 550 / [s curve left], 180 + 180 + 180 + [10] :. 66
130
12: (50 → 70) / 490 / [small bend right], [30] + 130 + 180 + (150):. 56
130
Route: A = Binnenstad Centrum - Merenwijk :. 11280 m
- 1: (70 → 80 → 70) / 1250 / [bend], (140) + 210 + 210 + 210 + 210 + (60) + (120) + (90) :. 129
2: (80) / 720 / 240 + 240 + 240 :. 74
3: (80√ / 100) / 1220 / [small bend], 360 + 360 + (140) + 360 :. 110
4: (80√ / 100) / 1080 / [small bend], 360 + 360 + 360 :. 97
5: (80) / 870 / [small bend late start right & early end], 240 + 240 + 210 + (180) :. 90 (D)
6: (80) / 820 / [short late bend and early end], (100) + 240 + 240 + 240 :. 84
7: (80) / 620 / 210 + 210 + (200) :. 64
8: (80 → 70) / 1970 / [sporenplan], (200) + 210 + 240 + {360 + 360} + 360 + 240 :. 203
9: (80) / 630 / [small bend right], 210 + 210 + 210 :. 65
10: (80) / 600 / [small bend], (150) + 210 + 240 :. 62
11: (80) / 960 / [small bend left], 240 + 240 + 240 + 240 :. 99
12: (70) / 540 / [small bend right], 210 + 180 + (150) :. 65
Route: D = Voorburg - Briel Airport :. (6000) m, (432)
- ZUB (beveiliging),
Randstadrail
1500 m tunnel
3000 m viaduct (in de stad)