Dat gaat sowieso niet lukken, want de RSG2 stellen kunnen niet op het traject SDW-SVC rijden. Daarom zitten die bestemmingen er ook niet in. En nu weer terug naar het onderwerp, dit is geen willekeurige vragen topic maar een screenshot topic.HTMfan wrote:ik wil ook vragen waarom de sg2'tjes geen display voor A SVC hebben want in mijn nieuwe Work in progress act.
rijd lijn a volldeige lijn met combi: RSG2+SG2+SG2+RSG2 maar hij kna het neit goed weergeven op het bord.
Screenshots & Videos
Moderator: senjer
Re: Screenshots & Videos
Re: Screenshots & Videos
Een aantal maanden geleden heeft vervoerdersbedrijf RET in Simvliet (tegen alle stemmen in) de beslissing genomen om de SG2-tjes te verkopen aan vervoerdersbedrijf in Bursa, Turkije. RET heeft op verzoek van het bedrijf in Bursa de kleuren toegepast die men graag wilden hebben. RET heeft 2 SG2-tjes afgestaan aan het bedrijf in Bursa voor metingen in tunnels, stations, ect. Er werd vooraf gaande aangenomen dat dit wel zou passen. Na de eerste tests bleken de metrostellen van RET te groot en pasten niet in het tunnelstelsel van het vervoerdersbedrijf. De geruchten waren binnen no-time bij de metrobestuurders van RET, die hierop heel blij waren. Hun geliefd materieel gaat waarschijnlijk niet weg! En inderdaad de RET besloot de deal met het vervoerdersbedrijf in Bursa te verbreken.
Reeds zijn de 2 SG2 stellen teruggekomen vanuit Turkije en via de sporen van NS weer bij RET aangekomen. Ik als metrobestuurder van het binnenkort hetende SMR mocht een kleine reportage maken over de gehele gebeurtenis:
Hier staan de 2 rijtuigen die vanuit Turkije weer teruggekomen zijn, die binnenkort omgetoverd gaan worden tot SMR rijtuigen.
Het rangeerwerk kan beginnen! Uiteraard gebeurd dit met loc 6101 en een platte wagen voor extra remkracht. Hier staat de loc te wachten op het sein dat net wit is geworden.
En ja, hiervoor is wel het nodig draai en keerwerk voor nodig om uiteindelijk bij de rijtuigen uit te komen..
Na een aardig stukje rijden komen we met de loc+platte wagen eindelijk bij de rijtuigen aan. Hier moet alleen nog een controle uitgevoerd worden. Zoals het "dood" maken van de rijtuigen. En het electrisch koppelen worden overbrugd. In het plaatje hierboven is duidelijk te zien dat de koppeldozen gewoon open blijven staan.
Op de terugweg naar de remise. Gelukkig blijven deze stellen in Simvliet.
Na het keerwerk wat vrij snel ging, wachten we hier op een uitloop spoor weer voor een "vrij" sein. CVL had hier best wel wat sneller mogen zijn. Maargoed een deel van de mensen van CVL had pauze dus dit kan ik door de vingers zien .
Wachten tot de remise deur open is, om vervolgens de rijtuigen naar binnen te rijden.
Warm is het hier niet maar wel droog. Daar gaat het om. Deze rijtuigen gaan binnenkort door het leven als SMR rijtuigen. Niet meer met de huidige RET-huisstijl.
De RET zoekt nu naar ideeën om de SG2-tjes langer in dienst te houden. Waarschijnlijk gaat men dit doen met een longer-life revisie. Het kosten plaatje zal hoog zijn, maar de RET gaat rekening houden met haar metrobestuurders die van dit materieel houden.
Deze reportage bevat foto's die hier en daar geknipt zijn om te laten zien wat er gebeurde. De omgeving hier buiten was niet belangrijk (mijn mening).
Reeds zijn de 2 SG2 stellen teruggekomen vanuit Turkije en via de sporen van NS weer bij RET aangekomen. Ik als metrobestuurder van het binnenkort hetende SMR mocht een kleine reportage maken over de gehele gebeurtenis:
Hier staan de 2 rijtuigen die vanuit Turkije weer teruggekomen zijn, die binnenkort omgetoverd gaan worden tot SMR rijtuigen.
Het rangeerwerk kan beginnen! Uiteraard gebeurd dit met loc 6101 en een platte wagen voor extra remkracht. Hier staat de loc te wachten op het sein dat net wit is geworden.
En ja, hiervoor is wel het nodig draai en keerwerk voor nodig om uiteindelijk bij de rijtuigen uit te komen..
Na een aardig stukje rijden komen we met de loc+platte wagen eindelijk bij de rijtuigen aan. Hier moet alleen nog een controle uitgevoerd worden. Zoals het "dood" maken van de rijtuigen. En het electrisch koppelen worden overbrugd. In het plaatje hierboven is duidelijk te zien dat de koppeldozen gewoon open blijven staan.
Op de terugweg naar de remise. Gelukkig blijven deze stellen in Simvliet.
Na het keerwerk wat vrij snel ging, wachten we hier op een uitloop spoor weer voor een "vrij" sein. CVL had hier best wel wat sneller mogen zijn. Maargoed een deel van de mensen van CVL had pauze dus dit kan ik door de vingers zien .
Wachten tot de remise deur open is, om vervolgens de rijtuigen naar binnen te rijden.
Warm is het hier niet maar wel droog. Daar gaat het om. Deze rijtuigen gaan binnenkort door het leven als SMR rijtuigen. Niet meer met de huidige RET-huisstijl.
De RET zoekt nu naar ideeën om de SG2-tjes langer in dienst te houden. Waarschijnlijk gaat men dit doen met een longer-life revisie. Het kosten plaatje zal hoog zijn, maar de RET gaat rekening houden met haar metrobestuurders die van dit materieel houden.
Deze reportage bevat foto's die hier en daar geknipt zijn om te laten zien wat er gebeurde. De omgeving hier buiten was niet belangrijk (mijn mening).
Last edited by Mitchell on 04 Aug 2013, 16:13, edited 1 time in total.
Re: Screenshots & Videos
Ik blijf in de 80er jaren, en fotografeer in de sim precies zoals ik het toen in het echt ook vaak deed, namelijk, op eilandperrons:
Zoals vermeld deed ik het toen ook vaak (precies zo) in het echt :
http://www.imghost.nl/download/BNH1%283%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/BNH2%283%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/CHV1%281%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/CHV3%281%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/TTN2.jpg
Zoals vermeld deed ik het toen ook vaak (precies zo) in het echt :
http://www.imghost.nl/download/BNH1%283%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/BNH2%283%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/CHV1%281%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/CHV3%281%29.jpg
http://www.imghost.nl/download/TTN2.jpg
Re: Screenshots & Videos
Vroegere foto's altijd
Een toevalstreffer op Oostpark opstelsporen in de activity "Evening" van de 1982-versie:
Een line up van alle drie de generaties MG2 - 5000, 5050, 5100.
Een toevalstreffer op Oostpark opstelsporen in de activity "Evening" van de 1982-versie:
Een line up van alle drie de generaties MG2 - 5000, 5050, 5100.
Re: Screenshots & Videos
En ja hoor ik ben het journalist voor deze website Peter Bolle ik was vandaag aanwezig bij de 1 ste dienst van de Bursa hij reed van De Molens-Springstraat. Helaas mocht ik geen foto´s maken en hij reed goed tot hij uitviel en dat was mijn reportage en het scijnt dat de kleuren van de bursa word verandert. Tot zo ver uw verslaggever Peter Boll e
Re: Screenshots & Videos
Roest rust op remise Bergpark :
Re: Screenshots & Videos
Een cycloon heeft van Simvliet noch de metro ervan veel over gelaten. Wel hebben twee teetjes op wat onderdelen na de ellende overleefd. Verder zie je nog wat restanten van station Stadionweg: