Screenshots & Videos

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by metroverslaafde »

Inderdaad bakje voor type t en dan de remmen van het bakje loshalen. Volle kracht vooruit tot je zo'n 80 km/h gaat. Noodremmimg starten en direct ontkoppelen. Voila.
Ik heb helaas niet kunnen kijken hoe ver het platte wagentje is gekomen...
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2481
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Michiel »

Met een drietje RSG2 kun je vanaf Stadionweg de werkplaats bij Bergpark bereiken als je met 50km/u laat uitrollen :)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5678
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

Michiel wrote:Met een drietje RSG2 kun je vanaf Stadionweg de werkplaats bij Bergpark bereiken als je met 50km/u laat uitrollen :)
Railvoertuigen kunnen inderdaad vrij ver uitrollen; ik ben laatst een keer vanuit stilstand langs Stadionweg spoor 2 snel opgetrokken met een driewagentrein Emmetjes (ATB uitgeschakeld), en kwam pas naast opstelterrein Springstraat tot stilstand. De laatste meters moest ik wel de simulatie wat versnellen, want het werd wel erg traag... :lol:

En als ik in Amsterdam over de museumtramlijn rijd met bv de GVB 454, dan kan ik na het optrekken van een halte de tractie uitschakelen, en rol ik moeiteloos door naar de volgende halte (tenzij ik heuvel-op rijd natuurlijk).
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Treinengek
Posts: 53
Joined: 21 Apr 2013, 07:38

Re: Screenshots & Videos

Post by Treinengek »

Daarom werkt EZR ook zo goed. :D
Vroeger Sebasss.
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Screenshots & Videos

Post by HKM362 »

edit
Last edited by HKM362 on 13 Jan 2015, 21:48, edited 2 times in total.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5678
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

Werkzaamheden uitvoeren levert het minste overlast op als het in het weekend gebeurd; op de halte Stadionweg zijn vandaag alleen de sporen 1 en 2 beschikbaar voor de dienst. Dit levert soms enige vertraging op als de metro's naar Araplein en die naar Simvliet Centrum tegelijk van spoor 2 gebruik willen maken, maar er hoeven gelukkig geen diensten uit te vallen.

Image


Het is ook altijd leuk om iets te doen wat eigenlijk niet de bedoeling is; een excursieritje met de museummetro richting Araplein. Daarvoor moest wel op Stadionweg de treinbeveiliging worden uitgeschakeld, want ZUB hebben ze natuurlijk niet aan boord. ;)

Image
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
ClayMetro
Posts: 29
Joined: 12 Mar 2014, 09:54

Re: Screenshots & Videos

Post by ClayMetro »

netjes gedaan jongens ;)
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Screenshots & Videos

Post by senjer »

Ik kwam nog een foto tegen uit het archief. Een SGM citypendel op de laatste officiele rit van Springstraat naar Stadionweg.
Image
Opvallend dat de NS/Prorail nog zo op het laatste moment een nieuwe CTA heeft opgehangen op Springstraat. :P
User avatar
ClayMetro
Posts: 29
Joined: 12 Mar 2014, 09:54

Re: Screenshots & Videos

Post by ClayMetro »

Heel leuk gedaan! :)
Mark-1999
Posts: 68
Joined: 03 Sep 2014, 15:35
Location: Rotterdam

Re: Screenshots & Videos

Post by Mark-1999 »

Heel leuk gedaan! Een N.S bord in Metro Simulator!
Post Reply