Toekomstplannen

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Toekomstplannen

Post by Sjoerd »

Ik zou ook wel graag de Utrechtse sneltrams willen zien. De Utrechtse sneltramlijn lijkt ten slotte erg op de sneltramtrajecten in Simvliet. Ze hebben echter geen derde rail mogelijkheden, dus zijn ze in Simvliet alleen inzetbaar onder de bovenleiding. Maar dat brengt natuurlijk wel weer interessante activity opties met zich mee; overbrengingsritten tussen de trajecten van lijn A en B, en van/naar de werkplaats bij remise Bergpark.

Image
Afbeeldingen bron: Google

Overigens zijn ze druk bezig met de echte trams; ik was vanochtend toevallig even in Nieuwegein, en ik zag een dieplader met zo'n tram erop richting de snelweg rijden.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Toekomstplannen

Post by HKM362 »

volgens mij is dit al besproken en er komen voorlopig geen andere dingen dan die van de RET
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Toekomstplannen

Post by Sjoerd »

HKM362 wrote:volgens mij is dit al besproken en er komen voorlopig geen andere dingen dan die van de RET
Geen andere voertuigen dan de RET? Dan is de voertuigenset bijna compleet; alleen de Bommetjes missen nog.

Dan blijven er dus alleen functie-wensen en route-wensen over. Qua functies denk ik dat de belangrijkste dingen al wel genoemd zijn, en qua routes, betreffende mogelijke uitbreidingen op Simvliet, ook wel (hoewel; misschien nog een Heathrow achtige enkelsporige zijtak/lus naar een tweede terminalhalte bij Simvliet Airport?).
En ik denk dat we allemaal ook wel hopen op de route editor, aangezien we dan ook zelf eigen addons kunnen maken. :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: Toekomstplannen

Post by Tiesder »

Wat ik eigenlijk echt mis, behalve rollend materieel, routes (uitbreidingen) en grafische functionaliteiten zijn vooral stations objecten. De hedendaagse stations zijn nogal kaal. Objecten zoals bankjes, naamborden, ov-chipkaart poortjes en automaten, reclame zuilen (volgens mij zijn deze er al), en misschien overkappingen zullen stations echt veel leuker laten ogen dan nu.
User avatar
ClayMetro
Posts: 29
Joined: 12 Mar 2014, 09:54

Re: Toekomstplannen

Post by ClayMetro »

geduld is een schone zaak. Dat komt wel misschien niet met beta 3.9 maar in de toekomst komt het denk ik wel
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Toekomstplannen

Post by Sjoerd »

Ik heb nog een aardig ideetje; als addon bij Beta3.8 zijn er twee semi-fictieve metro's gekomen in de vorm van een Emmetje en een Teetje met tussenbak (MSG2P vehicle pack).
Zou je iets dergelijks ook met het Bommetje kunnen doen? Aangezien de meeste metro's in de simulatie onder AI mode rijden, zou het wel een leuk gezicht zijn om eens te rijden met consists bestaande uit Bommetjes met alleen de stuurstandloze kopbakken. Als je daar dan mee gaat rijden, krijg je gelijk zo'n Londen Docklands Light Railway gevoel. :)

(En als je wel op de normale manier gaat rijden, dan doet een stuurstandloos Bommetje het ook goed als middelste wagen in een set van 3)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Gekko123
Posts: 5
Joined: 18 Apr 2013, 14:33
Location: Delft

Re: Toekomstplannen

Post by Gekko123 »

Voor zover ik weet zijn alle bommetjes voorzien van een stuurstand. Echter niet aan beide uiteindes, maar slechts aan een uiteinde. Aan het uiteinde zonder stuurstand zit wel een noodstuurstand (onder een kap weggewerkt) voor bijvoorbeeld rangeerwerkzaamheden.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Toekomstplannen

Post by Michiel »

Vandaar ook het woordje "fictief" :P
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Toekomstplannen

Post by Mark28jr »

weet je wat ook leuk zou zijn dat de haltes automatisch worden omgeroepen.. alleen als het kan hoor..
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Toekomstplannen

Post by Sjoerd »

Mark28jr wrote:weet je wat ook leuk zou zijn dat de haltes automatisch worden omgeroepen.. alleen als het kan hoor..
Misschien op basis van het treinnummer & CVL detectie?
Ik stel mij zo voor dat als je in CVL rijdt als trein "7313CM", dat het systeem dan aan de code "CM" ziet dat de omroepen voor Simvliet Centrum - Molenweg moeten worden afgespeeld (zodoende wordt ook automatisch de nieuwe serie omroepen geladen als je keert aan een eindpunt of handmatig je treinnummer aanpast, en wordt er niets omgeroepen als je rijdt met een code als bv "XN"; niet instappen ofwel buiten dienst).
Betreffende het moment van het omroepen; ik zou willen voorstellen dat de omroep start op het moment dat de trein door het blok voorafgaand aan de betreffende halte rijdt (wat ook in de CVL kan worden uitgelezen). Dus als je treincode op "CM" eindigd en je komt op spoor 111, dat dan de omroep voor Alexanderplein wordt afgespeeld. Of als het simpeler/makkelijker te realiseren is; als je het blok langs het perron binnen rijdt; dan hoor je de omroep terwijl je de trein afremt / tot stilstand brengt.

Maar uiteraard moet er dan wel op worden gelet dat je alleen de omroepberichten hoort van je eigen trein (als je je in de cabine bevindt), en niet die van een net passerende tegenligger. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply