Voortgang Beta 3.9

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5678
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Sjoerd »

Ziet er goed uit!

Het valt op dat het omloopspoor (met de inactieve NS seinen) uit Beta3.8 er niet meer is. Was er geen ruimte meer voor?
( :? En kennelijk moet het transportmuseum ook nog een verassing blijven; het wordt duidelijk net buiten beeld gehouden.)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Michiel »

Het omloopspoor was vroeger het 'einde van de wereld', nu Simvliet Haven er is kun je daar omlopen. De spoorlijn zelf leidt nog altijd naar het einde van de wereld toe, ik heb niet heel Simland nagebouwd, er zal dus geen activity komen waarin je een metro naar een andere stad moet overbrengen, want die is er niet.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5678
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Sjoerd »

Dat zou overigens geen gek idee zijn; ergens een kort tweede metrolijntje waar je materieel naartoe kunt overbrengen, wellicht qua omvang vergelijkbaar met het voormalige Houtense trambedrijf: een pendeltje tussen een treinstation en een woonwijk verderop langs het spoor. Maar... Aangezien we allemaal op de huidige versie zitten te wachten :D , is dat meer iets voor later (bv iets om zelf te doen als er eenmaal een route-editor beschikbaar komt).
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by nstomjanssen2000 »

Daar kan ik voor zorgen als je de route editor naar me opstuurt!

Mooie video zeg, ik kan niet wachten en zou acts alleen al willen maken om hier van alles met dat complex te doen. Wat me wel opvalt is dat als de hele sleep voorbij rijdt vanaf 3:27, dat er een spleet is onder de ramen op de uiteinden van de kopbakken van de SG3-tjes. Misschien even opnieuw welden?
Last edited by nstomjanssen2000 on 04 Jan 2015, 18:08, edited 1 time in total.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by metroverslaafde »

WOW, je waant je echt in een heel ander simvliet daar bij de haven!

Het ziet er echt geweldig uit! En euh, die containers op de platte bakken, wat zit daar in? :)
Mark-1999
Posts: 68
Joined: 03 Sep 2014, 15:35
Location: Rotterdam

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Mark-1999 »

Leuk filmpje!
User avatar
Sjoerd
Posts: 5678
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Sjoerd »

Michiel wrote:Sneak preview van de spooraansluiting bij Simvliet Haven:
https://www.youtube.com/watch?v=2_GuPIWBIB8
Ik heb het filmpje nog eens bekeken. Afgezien van dat ik het er echt heel mooi uit vind zien (!) heb ik een paar vragen/opmerkingen over Simvliet Haven (doe ermee wat je wilt):

-> Het laatste NS sein voordat de trein de NS lijn verlaat richting Simvliet haven toont het seinbeeld "Groen Flikker" (Groen F: voorbijrijden toegestaan, max. 40 km/h). Voordat de trein daarna het emplacement bereikt is er echter geen nieuw sein. Als er in het echt geen volgend sein is, en je dus een verder onbeveiligd emplacement nadert, dan zal het laatste sein nooit een groen seinbeeld tonen, maar "Geel Flikker" (Geel F: Rijden op Zicht, max. 40 km/h). Het seinbeeld van het sein ervoor, Geel-4, lijkt wel te kloppen (zij het dat de seinen voor de verschillende richtingen meestal met de rug naar elkaar staan).

-> Zijn er geen wisselstellers rond de aftakking van de spoorlijn? Ik snap dat je dit stuk spoor wellicht niet in het CVL paneel wilt opnemen, maar misschien is het dan handig er handmatige wisselstellers bij te plaatsen.

-> Wat was het idee achter het sporenplan van emplacement Simvliet Haven? Ik heb ook even http://www.sim.bemined.nl/wiki/Simvliet_Haven bekeken, en het valt mij op dat het niet mogelijk is om vanaf de sporenbundel SVH 5-10 direct de hoofdlijn te bereiken. Was het de bedoeling (voor de periode dat Simvliet Haven nog in gebruik was ;) ) zowel inkomende als vertrekkende goederentreinen tussen de sporenbundel en de hoofdlijn te laten kopmaken via de sporen SVH 11 en 12?

-> Zou het niet een leuk idee zijn om het verbindingsspoor tussen het depot en het transportmuseum op SHV te elektrificeren (door derde rail of door de stukjes bovenleiding op beide emplacementen te verbinden)? Dan kan dat spoor gelijk dienen als korte museumlijn voor de twee museummetro's, én als uitrukroute voor gezelschapsvervoer ;) . Van wat ik in een eerder filmpje heb gezien, is dat in de editor vrij makkelijk aan te leggen; http://youtu.be/dWGqfC8D5LM?t=13m9s

Heel veel succes met de laatste lootjes voor 3.9!!!
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5678
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Sjoerd »

< Dubbele post verwijderd >
Last edited by Sjoerd on 05 Jan 2015, 09:36, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by Mark28jr »

leuk filmpje.... wordt nu echt spannend :)
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Voortgang Beta 3.9

Post by metroverslaafde »

die bochten tussen haven en de bergen zijn redelijk scherp zeg! Dat valt me bij de tweede keer kijken op.
Ik bekijk die filmpjes eigenlijk altijd meerdere malen.
Post Reply