lichten in tunnels

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
TheTrainFan
Posts: 14
Joined: 08 Feb 2015, 14:54
Location: Almere

lichten in tunnels

Post by TheTrainFan »

voor mij doen de lichten in tunnels het niet
daarom kan ik niets zien behalve de DRIM bestemmings borden
??
help?
Fan of Trains
Foe of Cars
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: lichten in tunnels

Post by RotterdamMetroLover »

Heb je AMD of Intel Processor?
TheTrainFan
Posts: 14
Joined: 08 Feb 2015, 14:54
Location: Almere

Re: lichten in tunnels

Post by TheTrainFan »

Volgens mij een AMD
Fan of Trains
Foe of Cars
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: lichten in tunnels

Post by RotterdamMetroLover »

Die problemen zijn helaas bekend. Bij AMD kan je niks aan doen.
TheTrainFan
Posts: 14
Joined: 08 Feb 2015, 14:54
Location: Almere

Re: lichten in tunnels

Post by TheTrainFan »

Oh, ok jammer
Fan of Trains
Foe of Cars
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: lichten in tunnels

Post by Sjoerd »

Misschien dat ik bij Glasgow ook een versie beschikbaar stel zonder donkere tunnels. Dit kan ik relatief eenvoudig doen omdat ik de tunnels nog niet donker heb gemaakt; dat ga ik bij die route pas op het allerlaatste moment doen, en dan kan ik dus een aparte versie opslaan vlak voordat ik het uitvoer. Maar daarvoor moet je nog even geduld hebben, want Rijndam 2006 en 2020 staan eerst op het programma, en daarbij ga ik geen aparte versie uitbrengen (dat zou teveel werk zijn; het betreft een aparte instelling voor elk individueel object; elke spoorsectie, elk wandlampje, enz.). ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: lichten in tunnels

Post by nstomjanssen2000 »

RotterdamMetroLover wrote: 16 Jul 2017, 18:16 Heb je AMD of Intel Processor?
Het verschil zit tussen een AMD of nVidia grafische kaart. Nu komt een Intel-systeem meestal met een nVidia-kaart (of integrated graphics), en een systeem met een AMD-processor komt meestal met een AMD GPU, maar de combinatie van een AMD-processor en een nVidia-kaart is ook mogelijk. Van AMD-kaarten is bekend dat ze problemen (kunnen) geven met de simulator. Op een systeem met een AMD CPU en een nVidia GPU zouden er ook geen problemen moeten optreden.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: lichten in tunnels

Post by rik079 »

Sjoerd wrote: 16 Jul 2017, 18:33 Misschien dat ik bij Glasgow ook een versie beschikbaar stel zonder donkere tunnels. Dit kan ik relatief eenvoudig doen omdat ik de tunnels nog niet donker heb gemaakt; dat ga ik bij die route pas op het allerlaatste moment doen, en dan kan ik dus een aparte versie opslaan vlak voordat ik het uitvoer. Maar daarvoor moet je nog even geduld hebben, want Rijndam 2006 en 2020 staan eerst op het programma, en daarbij ga ik geen aparte versie uitbrengen (dat zou teveel werk zijn; het betreft een aparte instelling voor elk individueel object; elke spoorsectie, elk wandlampje, enz.). ;)
Zou je ook niet zo'n versie van Rijndam kunnen maken? Dagelijks laat mijn computer het wereldrecord lage framerates sneuvelen maar voordat de tunnels donker werden had ik er helemaal geen last van. Ik heb geen AMD kaart maar je zou mensen die dat wel hebben er ook een plezier mee doen denk ik
Post Reply