Problemen met HSM

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
jpo999
Posts: 10
Joined: 14 Nov 2016, 20:56
Location: Bergen op Zoom

Problemen met HSM

Post by jpo999 »

Ik zit met een vervelend probleem:

Ik wil de HSM in de sim geladen, maar om de een of andere reden krijg ik m niet in de game. Ik heb de aanwijzingen die in de readme staan gevolgd.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
User avatar
MP 85
Posts: 546
Joined: 02 Jan 2017, 16:11
Location: France

Re: Problemen met HSM

Post by MP 85 »

jpo999 wrote:Ik zit met een vervelend probleem:

Ik wil de HSM in de sim geladen, maar om de een of andere reden krijg ik m niet in de game. Ik heb de aanwijzingen die in de readme staan gevolgd.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Je hebt in de explorer modus geprobeerd, de HSM verschijnt in de lijst met treinen ?
Image
User avatar
Alfacinha315
Posts: 1032
Joined: 16 Sep 2016, 14:20

Re: Problemen met HSM

Post by Alfacinha315 »

Misschien vergeet je het .CTD-bestand te kopiëren in de game folder. Niet alleen de ACT een ...

(Vertaald uit Google translate)
Greetings from Lisbon, the capital city of Portugal.
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Problemen met HSM

Post by RotterdamMetroLover »

Misschien er zit een XML problem in de act.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Problemen met HSM

Post by Sjoerd »

Het probleem dat is aangegeven is dat de HSM niet in de lijst met treinen verschijnt. Dan gaat het hier waarschijnlijk niet om een activiteit (dus hoef je niet naar ACT en CTD bestanden te kijken), maar om het beschikbaar zijn van de HSM in explore mode. De HSM moet dus (na het downloaden ervan) correct geïnstalleerd worden volgende de readme die daarbij zit.
HSM readme wrote: To install, copy all the files (except this readme) to the installation folder of the simulator (default C:\Program Files (x86)\MetroSimulator\MetroSimulator Beta\).
When asked to replace the old 'files.dat' file click yes. This will add two vehicles, the "HSM Serie" (numbers 5523-5532) and the "HSMR Serie" (numbers 5533-5540).
@jpo999: dit heb je gedaan? Het belangrijkste hierbij is dat het bestand "HSM.000" in de map bij de simulator-exe terecht is gekomen. Controleer dat in ieder geval. De andere bestanden zijn ook nodig, maar het 000-bestand is het belangrijkste.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
jpo999
Posts: 10
Joined: 14 Nov 2016, 20:56
Location: Bergen op Zoom

Re: Problemen met HSM

Post by jpo999 »

@Sjoerd het probleem is opgelost. Probeerde de HSM in de verkeerde map (32bit ipv 64bit) te zetten. Nu scheurt de HSM door Rijndam. :lol: :lol:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Problemen met HSM

Post by Sjoerd »

Dan kun je straks (als in Rijndam 2018 de goederentrein niet constant voor je neus zit) met de HSM bij Molenwijk het spoor op om te gaan scheuren. Dan hoeven de metroreizigers niet meer zo te schrikken als er (vooral in de ondergrondse stations) ineens een HSM met 250 km/h uit de tunnel en langs het perron komt razen :lol: :lol:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply