nieuwe activity Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

nieuwe activity Rijndam

Post by HKM362 »

dankzij de werkzaamheden op de D lijn in het echte leven, ben ik begonnen met een grote onderhoud werkzaamheden dienstregeling voor Rijndam !

hierbij vraag ik maker Sjoerd of de ritten wel haalbaar zijn om ze zo uit te voeren

de betekenis is dat het gehele ondergrondse netwerk plat ligt voor onderhoud werkzaamheden

Houtweg - Nobelplein

Westpoort - monument / Rijnland ziekenhuis

de ritten zullen als volgt rijden

m1 Panbos - Noordvliet (op de overige haltes rijd een vervangende buslijn dienst!)
Houtweg - Molenwijk

m2 Monument - Station Westpoort (op de overige haltes rijd een vervangende buslijn dienst!)

m3 Rijnland Ziekenhuis - Station Westpoort (op de overige haltes rijd een vervangende buslijn dienst!)

M4 (gehele metrolijn vervangende buslijn dienst!)

gebaseerd op de richtingsfilms die beschikbaar zijn voor de lijnen aleen Houtweg ontbreekt en ik weet niet of ik die als tijdelijke eindstation kan gebruiken..................

mijn vraag aan Sjoerd is dit mogelijk? en wie heb er interesse in de speciale Spoorwerkzaamheden activity :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by Sjoerd »

HKM362 wrote: hierbij vraag ik maker Sjoerd of de ritten wel haalbaar zijn om ze zo uit te voeren...

....de ritten zullen als volgt rijden

m1 Panbos - Noordvliet (op de overige haltes rijd een vervangende buslijn dienst!)
Dit is mogelijk. In mijn activiteit met de RSG2 op lijn M1 wordt die dienst al gereden, dus hij is al beschikbaar in de CTD. Uit mijn hoofd: 1-BV en 1-VB.
Houtweg - Molenwijk
Dit is niet mogelijk; Allereerst liggen er bij Houtweg geen wissels; pas als je bijna Centraal Station nadert, kom je overloopwissels tegen, bedoeld om vanuit Molenwijk spoor RCS1 te bereiken (of omgekeerd; RCS4->Molenwijk) zonder dat je iets verderop diagonaal een heel emplacement zou moeten oversteken (Junction RCS3. Echter, daar zit in de beta 3.10 versie een fout in, die het gebruik van die wissels zeer af te raden maakt! Er zit daar een detectieprobleem waardoor de CVL in de war raakt. Het is opgelost voor beta 3.11). Theoretisch zou het dus alleen kunnen als je Molenwijk-Houtweg wellicht als dubbel-enkelspoor gaat gebruiken.'

Als tweede reden dat het toch niet kan, is dat er bij Houtweg geen AI-markers liggen. Je kunt een uitgeschakelde metro daar dus niet door de AI weer laten inschakelen voor de terugrit. Zou je dus toch een Molenwijk-Houtweg pendeldienst willen rijden, dan kan dat alleen met de metro die de speler bediend. De AI kan het niet.
m2 Monument - Station Westpoort (op de overige haltes rijd een vervangende buslijn dienst!)
Dat kan. Ook hiervoor zitten de routes al in de CTD. Dat is dan 2-OS en 2-SO. Je komt uit op spoor SWP3.
m3 Rijnland Ziekenhuis - Station Westpoort (op de overige haltes rijd een vervangende buslijn dienst!)
Dat kan; routes 3-RS en 3-SR. OOk dan kom je uit op SWP3. Wellicht is het handig om een nieuwe CTD te maken waarin je bv naar SWP1 of SWP2 wordt gestuurd om kop te maken, zodat de twee lijnen elkaar minder in de weg zitten. Alle (metro)perronsporen van Station Westplein hebben aan beide zijden AI-markers, dus dat is mogelijk.
M4 (gehele metrolijn vervangende buslijn dienst!)
Natuurlijk; gewoon geen metro's inzetten. Maar waarom niet gewoon Airport-Noorderpoort pendelen? Je kunt de overloopwissel gebruiken die buiten de tunnel onder de bovenleiding ligt, en dan het laatste stukje naar Noorderpoort spoor 2 (NDP2) enkelspoor rijden.
gebaseerd op de richtingsfilms die beschikbaar zijn voor de lijnen aleen Houtweg ontbreekt en ik weet niet of ik die als tijdelijke eindstation kan gebruiken..................
Je zou misschien "extra dienst" kunnen weergeven, of in beide richtingen "M1 Molenwijk" tonen, of je rijdt toch door tot Centraal Station (dat zit wel op de rol, en dan ben je ook van je AI probleem af.

;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by HKM362 »

helaas moet ik dan afzien en laat ik het metrotraject houtweg - molenwijk ook metroloos aangezien houtweg dichtbij Centraal station ligt en daar het Epicentrum ligt van de gehele werkzaamheden...........

dit is de metrokaart zoals het hem gaat worden de vervangende buslijnen komen er ook nog op maar die maak ik nog op de kaart erbij voor de passagiers....
Attachments
Rijndam Metro Werkzaamheden.png
Rijndam Metro Werkzaamheden.png (371.26 KiB) Viewed 5666 times
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Molenwijk moet door een aantal trajecten bereikbaar zijn want Molenwijk heeft de Hoofddepot.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote:Molenwijk moet door een aantal trajecten bereikbaar zijn want Molenwijk heeft de Hoofddepot.
De depots Bergenseweg Rijndam Airport, en de opstelsporen Panbos zijn nog bereikbaar. Dat is voldoende capaciteit om de metro's te stallen die voor de resterende lijndelen nodig zijn;
-> Lijn M2 en M3 kunnen in dit scenario geheel vanuit depot Bergeseweg gereden worden.
-> Lijn M1 heeft waarschijnlijk aan 3 dienstwagens genoeg, en M4 kan het met 2 doen. Dat zou zelfs geheel vanuit depot Rijndam Airport gedaan kunnen worden.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by HKM362 »

nou het lukt niet heb metrolijn M1 als eindhalte NDP3 gegeven maar hij doet de cabine niet uit bij aankomst en als ik dan handmatig hem uit doet gaat die aan de andere zijde niet aan................. :x
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by Sjoerd »

Wat btreft het cabine uitschakelen bij aankomst; heb je in de CTD die je voor deze activiteit maakt daar wel opdracht voor gegeven? Bij de laatste halte zou dit moeten staan:

Code: Select all

    <arrive platform="NDP3" time=" 696" destinationcode="1"   station="ndp"  actions="stop,finish"  stops="NDP1,NDP2,NDP3"/>
En dan doel ik vooral op "stop,finish"; dat geeft opdracht om bij aankomst uit te schakelen.
(O ja;

Overigens, ik heb even gecheckt; je moet inderdaad NDP3 gebruiken om vanuit Panbos te kunnen keren hier; ik zie namelijk dat ik vergeten ben een AI-marker neer te leggen op NDP1 (blok 138 in de CVL); daar kun je dus niet weer inschakelen. Dus moet je inderdaad NDP3 gebruiken, daar is wel een AI-marker aanwezig; blok 238, AI-marker code "238-2".

Ik heb de missende AI-marker op spoor NDP1 alsnog aangelegd, dus in beta 3.11 is die wel aanwezig. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by HKM362 »

<route code="1-BP" end="238" totaltime="696" reversetime="30" scrollsign="1-ndp" >
<aimarkers>
<marker block="158" marker="158-1"/>
<marker block="159" marker="159-1"/>
</aimarkers>
<times>
<depart platform="PNB1" time=" 0" destinationcode="7" station="pnb" actions="stop" stops="pnb1,pnb2"/>
<stop platform="EKL1" time=" 93" destinationcode="7" station="ekl" actions="stop" stops="ekl1"/>
<stop platform="RWD1" time=" 180" destinationcode="7" station="rwd" actions="stop" stops="rwd1,rwd2"/>
<stop platform="RDW1" time=" 282" destinationcode="7" station="rdw" actions="stop" stops="rdw1"/>
<stop platform="NVT1" time=" 392" destinationcode="7" station="nvt" actions="stop" stops="nvt1,nvt2"/>
<stop platform="ARS1" time=" 490" destinationcode="7" station="ars" actions="stop" stops="ars1,ars2"/>
<stop platform="NBP2" time=" 586" destinationcode="7" station="nbp" actions="stop" stops="nbp1,nbp2" scrollsign="#"/>
<arrive platform="NDP3" time=" 696" destinationcode="7" station="ndp" actions="stop,finish" stops="ndp1,ndp2,ndp3"/>
</times>
</route>
stop,finish stond er al in

zo heb ik de lijst gemaakt voor de m1 route PNB - NDP maar hij doet het helaas niet
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by Sjoerd »

Probeer eens om de stops (helemaal op het eind van de coderegels) met hoofdletters te schrijven.
Als het dan nog niet lukt, stuur de activiteit+CDT dan even naar mij toe.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: nieuwe activity Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Bij Westpoort zal ik zeggen dat jij alle metros gaat keren bij Spoor 2 waar M2 naar Monument gaat. Daar heb ik al gemeeten hoeveel WD's heb je nodig. Ik maak ook zo'n acitivieit maar voor Rijndam 2018. Waar M1 rijdt niet tussen Noorderpoort en Garenmarkt en M2 rijdt niet tussen Westpoort en CS.
Post Reply