Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Ja toen nog zonder lijnnummer op alle lijnen.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Rijndam

Post by luka23 »

Sjoerd, waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om M5 maar een kleine shuttle lijn te maken in plaats van 3 stations verlenging van M2?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

De eerste reden was dat ik op lijn M2 al een basisfrequentie van 8 metro's per uur (elke 7,5 minuut een metro) had gezet, en dat niet inpasbaar was op het enkelsporige traject Transferium Rijndijk - Denia; daar is een 10-min interval het hoogst haalbare.
Nu heb ik uiteindelijk wel een kwartierdienst op lijn M5 gezet (om goede overstapmogelijkheden te bieden, en geen rood-licht-aansluiting), en dan zou je nog kunnen denken aan het om-en-om doorrijden van lijn M2. Echter, toen kwam er nog eens als extra reden bij dat ik al een aardige lijst met activiteiten had gebouwd voor Rijndam 2018, die dan allemaal overnieuw zouden moeten; het toevoegen van 3 extra stations zorgt voor een langere rijtijd, waardoor je meer dienstwagens nodig hebt op die lijn, waardoor je alle omlopen opnieuw moet gaan maken (en dat zijn nogal wat coderegels :D ).
Ook kan een enkelsporig traject meer vertraging opleveren, die dan doorwerkt in de rest van het netwerk.
Als laatste reden; door M5 apart te houden, kun je daar ook aparte activiteiten voor maken; je bent ten slotte niet een uur bezig om één keer op en neer te rijden. Ik heb voor lijn M5 nu bijvoorbeeld een spits activiteit (Transferium-Denia-CS-Denia-CS-Denia-Transferium), en een activiteit met RSG2's (Denia-Transferium v.v., een paar keer). Door in dezelfde activiteit een paar keer hetzelfde traject te rijden, zonder dat er uren tussenruimte in zitten, geeft ook weer een beetje het OV gevoel dat een echte bestuurder ook heeft (zonder dat je als speler te snel afhaakt).
Zeg maar dat beeld wat voor machinisten van regionale vervoerders, van de HSL, en van veel metrolijnen de dagelijkse gewoonte is, en waar NSR machinisten doodsbang voor zijn; het "rondje rond de kerk" :lol:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
<Swaggerboy>
Posts: 149
Joined: 09 Oct 2015, 18:53
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Rijndam

Post by <Swaggerboy> »

Nu Rijndam beschikbaar is, kunnen er dan op de Wiki meer repaints ter downloading staan want er staat de hele tijd "Dowload avalible soon" en dan vooral die voor de HSM?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Daar gaat Senjer over, ik niet.

Hier in ieder geval de MG2 repaint in Syntus Utrecht stijl, voor Rijndam.
Attachments
MG2 repaint - Syntus Rijndam
MG2 repaint - Syntus Rijndam
MSkin2 Syntus.png (123.63 KiB) Viewed 4472 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

En de SG2 repaint:
Attachments
SG2 repaint Syntus Rijndam
SG2 repaint Syntus Rijndam
TSkin2 Syntus.png (176.92 KiB) Viewed 4470 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Rijndam

Post by senjer »

De repaintshowroom kan altijd extra repaints gebruiken. Voor het toevoegen van repaints kun je het beste het originele bestand naar mij sturen via PM.

Wat betreft de HSM repaints, dat is meer een kwestie van omzetten naar .png en uploaden. Maarja, dat is weer iets wat ik steeds vergeet :oops:.
Maar als ik een aantal mooie repaints van jullie ontvang kan ik die van mij natuurlijk niet achterhouden, hint hint...:mrgreen:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

In Rijndam zal er ook een goederen activiteit aanwezig zijn; een middernacht (of vroege ochtend als je het zo wilt noemen) goederentransport via de metrotunnels, en gedeeltelijk over de spoorlijn. :)

Screenshot: het transport heeft net het metronet bij Noorderpoort verlaten, en staat op een zijspoor te wachten op toestemming om de spoorlijn op te gaan, om de vracht af te leveren bij Noorderpoort Goederen (achter treinstation Rijndam Noorderpoort).
Attachments
Rijndam 115 - Midnight Freight.jpg
Rijndam 115 - Midnight Freight.jpg (221.81 KiB) Viewed 4368 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Heb je een foto van metrostation Beestenmarkt?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote:Heb je een foto van metrostation Beestenmarkt?
Zoals gevraagd; ;)
Attachments
Rijndam 116 - Beestenmarkt.jpg
Rijndam 116 - Beestenmarkt.jpg (247.87 KiB) Viewed 4312 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply