Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Er zijn wat problemen op Centraal Station en Noorderpoort. De M4 als die moet pauze houden die gaat naar spoor 1 automatisch, maar de drim voor M4 worden aangegeven op spoor 2. Bij Noorderpoort vertrekt M4 Richting CS eerder dan de spits M1 Molenwijk, daardoor is er vertraging op de M1. En de Spits M3 naar Westplein gaat eerder vertreken dan M1 richting Panbos op CS, dat zorgt vertraging op de M1. Kan het opgelost worden?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Ik heb Rijndam 2016 er even bij gepakt, de M1 activiteit geopend, en gewoon eens gekeken wat er gebeurd.
Lijn M4 staat inderdaad op spoor 1 bij Centraal Station, en wordt daar ook netjes aangegeven. Het staat mij niet meer bij, maar dat had ik dus al opgelost en zit in de volgende update dus goed.
Ik had lijn M4 overigens bewust op spoor 1 gezet ipv op spoor 2; hij zit meestal kort achter een metro op lijn M3 aan (die op spoor 2 halteert en dan als lijn M2 verder gaat), ook buiten de spits. Daar moet M4 niet op gaan wachten.
Bovendien is M4 zo gepland dat deze halverwege twee 'reguliere' M1 metro's in zit, en dan is er de garantie dat spoor 1 vrij is (de laatste M1 is zo'n vijf minuten eerder vertrokken, en de volgende komt pas over 5 minuten).
In de spits zijn er M1 spitsdiensten tussen Noorderpoort en Molenwijk. En tsja, als M1 en M4 al op elkaar zijn afgestemd, dan valt de spitsdienst M1 (die ook tussen CS en Molenwijk een regelmatige interval moet verzorgen, en op de hele route Molenwijk-CS-Noorderpoort in de tegenrichting) eigenlijk in hetzelfde pad. Ik had ze wel iets uit elkaar gepland, maar enige vertraging blijft mogelijk, zeker aangezien lijn M3 er ook nog tussendoor rijdt. Maar bij CS is de M4 steeds al weg voordat de spits-M1 bij de wissels naar de perrons aankomt.
In Rijndam 2018 rijdt lijn M3 niet meer via Garenmarkt en Stadhuis, dus dan wordt de lijn daar wel iets rustiger. Dan hebben de metro's op dat traject wat meer ruimte.

Je kunt natuurlijk altijd zelf de tijden van de M4 in de activiteiten aanpassen, bijvoorbeeld door alle ritten een minuutje later te laten vertrekken bij de Rijndam Airport. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Vraagje over de acitiviteit van de defecte metro. Welke station en welke materieel is defect?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Welk type metro kun je inmiddels wel weten; uitgezonderd de luchthavenlijn rijdt alles in Rijndam 2018 met SG3. ;)

In de activiteit is er een metro defect gegaan aan de halte Eikenlaan (daarmee weet je ook welke kleur SG3; op M1 rijdt alleen de 5500-serie; RandstadRail). Lijn M1 rijdt tijdelijk tot aan Rijnwoude Dorp.
Het transportmuseum is gevraagd om een loc te sturen om de defecte metro af te slepen (dichtstbijzijnde loc die beschikbaar is). Rij met de gele locomotief tussen de dienst door om de defecte metro op te halen, en sleep hem naar Noordvliet, waar je hem op het keerspoor uit de weg kunt zetten.
En treuzel niet, want de eerste metro die weer door moet naar Panbos is inmiddels ook al onderweg :D
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Ik ben een activiteit voor Rijndam 1985 aan het bouwen waarbij er voor een evenement hoogfrequent op het hele netwerk wordt gereden. Om het aantal overstappers te minimaliseren, wordt er in deze dienstregeling zowel vanuit Noorderpoort als vanuit Molenwijk doorgereden naar Ketelplein.

En daar ontstaat een probleem; ik heb op basis van de AI-weekdag basisactiviteit bepaald hoeveel materieel er in Rijndam 1985 nodig is, en die hoeveelheid materieel (aangezien het een relatief klein netwerk is), en de verdeling tussen type M en type T, hou ik in alle activiteiten strikt aan (en dan heb ik het natuurlijk over rijdend materieel + reserve materieel). Op basis van verschillende activiteiten die al gebouwd zijn, ben ik uitgekomen op 18 metrostellen type M, en 30 metrostellen type T.
Het probleem is nu; voor de dienstregeling die in deze nieuwe activiteit gaat, heb ik 18 omlopen zitten, die allemaal via het sneltramdeel van het netwerk rijden. Als ik alle omlopen ten minste met twee gekoppelde metrostellen wil rijden, kom ik 6 Teetjes tekort :D

Maar gelukkig zijn de Teetjes ontworpen om samen met de Emmetjes gekoppeld te rijden, en hebben de Emmetjes daarvoor ook een pantograaf meldlamp in de cabine. Even een proefrit maken.... :)

Image
https://s26.postimg.org/46hph8jbd/Rijndam_112.jpg
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

De CVL schermen voor Rijndam 2016 en 1985 zijn toegevoegd aan de Wiki pagina's. ;)
De CVL voor Rijndam 2018 zal op een later moment volgen.

Het spoorweggedeelte van Rijndam 1985 is in de CVL aanwezig, maar staat niet op de afbeelding, aangezien deze alleen over het metrodeel gaat.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Wat reed vroeger op de M4 voordat de HSG3 werd ingezet. RSG2 toch? Ik zie geen richtingsfilm over Rijndam Airport.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote:Wat reed vroeger op de M4 voordat de HSG3 werd ingezet. RSG2 toch? Ik zie geen richtingsfilm over Rijndam Airport.
Ik heb het net even toegevoegd ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Zeker die zonder lijnnummer. Heb ik gelijk?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Inderdaad; de bestemmingen Noordvliet en Panbos zitten ten slotte ook zonder lijnnummer op de rol. De RSG2's reden in het echt ook zonder lijnnummer op het RandstadRail traject. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply