Beta 3.12

General discussions

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
brozma
Posts: 487
Joined: 11 Sep 2013, 16:27
Location: Prague, Czech Republic

Re: Beta 3.12

Post by brozma »

Sjoerd wrote: 26 Sep 2017, 16:55
brozma wrote: 26 Sep 2017, 16:11 So how can electric train on pneumatic tires operate normally and how can electric current get to earth when rubber tires can't conduct electricity? :?:
Perhaps this explains it for you.
On the right: the power system. On the left: a demonstration of the failsafe in case of a flat tire.
The dark blue tracks, marked C', are standard gauge and can also still be used by normal trains.

Image
http://www.emdx.org/rail/metro/Images/P ... roPneu.gif
http://www.emdx.org/rail/metro/principe.php
Légende :

A Pneu principal
Le poids des voitures ainsi que l'effort de traction est normalement supporté par les pneus. Pour des raisons de résistance à l'incendie et pour éviter la corrosion des carcasses radiales, ils sont gonflés à l'azote.
A' Piste de roulement en béton
Les pneus roulent sur cette piste qui est fixée directement au radier. Au droit des aiguilles et des coeurs d'aiguillages, elles sont souvent en métal.
B Roues de guidage
Ces petits pneus montés horizontalement guident le bogie et les voitures sur la voie en s'appuyant sur les barres de guidage.
B' Barres de guidage
Elles servent à la fois à guider les bogies sur la voie, ainsi qu'à fournir le courant nécéssaire à la traction. Elles sont continuellement sous tension et sont soutenues par des isolateurs (D). Le voltage utilisé à Montréal est de 750 volts.
C Roue de sécurité
En cas de crevaison ou de dégonflement, elles s'abaissent et font contact avec le rail de métal. Dans les aiguillages, les aiguilles entrent en contact avec les boudins et réorientent le bogie s'il est nécéssaire de changer de voie. Elles ont un boudin plus long tel qu'illustré pour pouvoir entrer au contact des aiguilles alors que la roue ne repose pas sur le rail.
C' Rail de métal
C'est une voie ferrée tout ce qu'il y a classique, jusqu'à l'écartement (1.435m - 4' 8" 1/2). Ils servent à la fois de voie de sécurité en cas de dégonflement des pneus, et de voie pour certains matériels de service et draisines; le courant de traction retourne par là.
D Isolateurs des barres de guidage
Ils isolent électriquement les barres de guidage et supportent également ces dernières qui subissent d'ailleurs les efforts latéraux pour conserver les rames sur la voie.
E Isolateurs des rails
Ils isolent électriquement les rails métalliques qui servent de retour de courant, et supportent le poids du matériel qui y circule.
Les rails métalliques sont isolés électriquement du radier, cela afin d'éviter des courants vagabonds et les problèmes de corrosion galvaniques qu'ils provoquent trop souvent. Ils ne sont donc pas considérés comme étant mis à la terre, et le personnel est instruit de les considérer avec la même attention que les barres de guidage.
F Frotteur latéral
Ils prennent le courant à partir des barres de guidage.
G Frotteur négatif
Ils assurent le retour de courant par les rails métalliques.
H Détecteur de crevaison
Quand un pneu est dégonflé et la roue de sécurité entre en contact mécanique avec le rail métallique, le boudin descend très bas et entre en contact avec la pédale de détection qui, actionnée, déclenche l'alerte.
I don't get it from that picture and I can't speak French! Can somebody translate that text from French to English?
If you want to make a very fast ride, just disable ATB/ZUB, put trottle to 1.00 and enjoy.
In my Avatar is a Logo of a Prague metro.
Sorry for my bad English. I am Czech and i am learning English
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Beta 3.12

Post by Sjoerd »

http://www.emdx.org/rail/metro/principe.php wrote: F Frotteur latéral
Ils prennent le courant à partir des barres de guidage.
G Frotteur négatif
Ils assurent le retour de courant par les rails métalliques.
Google Translate wrote: F Side Sweeper
They take power from the guide bars.
G Negative shoe
They ensure the return of current through the metal rails.
In essence: There are two 3rd rail style pantographs; one (marked "F" on the picture) slides along the side rail, which is also used to guide the horizontal rubber tires, and the other (marked "G" on the picture) glides along the normal metal tracks. So the guide rails on the sides function as the 3rd rail, and the normal tracks as the return for the current (just like with normal trains). But as the metal wheels of the train are not used for support during normal running, they can not be used for the returnflow of the current to the tracks. So that is why a separate pantograph (G) is used. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
MattH
Posts: 152
Joined: 14 Mar 2017, 06:13

Re: Beta 3.12

Post by MattH »

Countdown Hype!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I can't quite play 3.12 in the first hours, since there is a big football game on the 30th of September, so expect crowds around Stadionweg :)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Beta 3.12

Post by Sjoerd »

Hahaha, who would want to kick (or 'throw' in case of the Americans) a ball around when you can drive a metro? :lol:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
MattH
Posts: 152
Joined: 14 Mar 2017, 06:13

Re: Beta 3.12

Post by MattH »

One of the teams is the one I (more accurately my dad,) go for! I don't really watch football all that often...
(sometimes I watch 'real' football (soccer), but I really only watch the grand final of Australian rules football...)
Sjoerd wrote: 28 Sep 2017, 21:02 ... kick (or 'throw' in case of the Americans) a ball around...
Australian rules is a bit of both actually...
User avatar
LosAngelesMetro56
Posts: 941
Joined: 03 Oct 2015, 19:11
Location: Los Angeles, California, USA
Contact:

Re: Beta 3.12

Post by LosAngelesMetro56 »

Sjoerd wrote: 28 Sep 2017, 21:02 Hahaha, who would want to kick (or 'throw' in case of the Americans) a ball around when you can drive a metro? :lol:
I don't care for any sports 8-)
This is now a dead account.
Atomic_WinsS
Posts: 129
Joined: 26 Apr 2017, 12:30

Re: Beta 3.12

Post by Atomic_WinsS »

today i was hiped thought the release day was today then i looked back to the countdown is said 20 hours feels bad
User avatar
JeffT
Posts: 134
Joined: 03 Aug 2016, 18:48
Location: Sweden

Re: Beta 3.12

Post by JeffT »

I hope this train is included. In the 3.12 release.
15tf2.jpg
15tf2.jpg (94.28 KiB) Viewed 5635 times
Image from youtube video.
https://youtu.be/LAbZihGan5I?t=1h20m6s

:)
Currently running Metro Simulator Beta on NVIDIA GeForce GT1030 2GB grafic card.
User avatar
Jim2016
Posts: 890
Joined: 04 Jan 2016, 14:42

Re: Beta 3.12

Post by Jim2016 »

Small Beta 3.12 hint: Suppose the line in Simvliet is extended after Simvliet Airport and go find what's behind the walls...
Atomic_WinsS
Posts: 129
Joined: 26 Apr 2017, 12:30

Re: Beta 3.12

Post by Atomic_WinsS »

does it help to install geforce game ready thing to improve fps?
Post Reply