Stadionweg vertrek RSG2 probleem

Meld hier bugs en andere problemen. Dit forum is uitsluitend voor bugs, stel dus geen algemene vragen hier.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Stadionweg vertrek RSG2 probleem

Post by Sjoerd »

Ik ben bezig een Simvliet2020 activiteit te bouwen waarin onder andere een spitspendel Stadionweg - Araplein wordt gereden met RSG2 materieel (net als in de "rush hour line A" activiteit in Simvliet 2013).
Ik heb echter een probleem (in Simvliet 2020); zowel vanaf Stadionweg (SDW) spoor 5 als spoor 4 komen de RSG2 stellen niet weg; het sein wordt groen, de AI schakelt in, maar de metro gaat niet rijden (de tractie blijft op "-1.00" staan).
Als je de AI uit zet, metro handmatig laat vertrekken en dan de AI weer ingeschakeld, dan wordt de rest van de route goed gereden. :|

Als ik de trein vervang door een RSG3 stel, dan is er geen enkel probleem. Waarom kunnen de RSG2 stellen hier niet op de AI vertrekken?
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Stadionweg vertrek RSG2 probleem

Post by Samuel »

Het klinkt een beetje gek, maar de AI ziet vanuit een RSG2 het groene sein helemaal niet en hoe dat komt heeft net weer te maken met hoe het beveiligingssysteem bij Stadionweg in elkaar is gezet.
I'm not here.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Stadionweg vertrek RSG2 probleem

Post by Sjoerd »

Is er dan iets veranderd aan de beveiliging daar? Ik heb net even gekeken; er liggen daar (sdw5) in Simvliet 2013 ook geen lussen langs het spoor om de seinstand door te geven; in beide situaties, Simvliet 2013 en Simvliet 2020, krijgt de metro het seinbeeld dus pas door bij passage van het sein zelf.

Update: Ik zal de activiteit gewoon afmaken met een RSG3 op deze dienst.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Stadionweg vertrek RSG2 probleem

Post by Samuel »

Eigenlijk denk ik dat het niets met de beveiliging te maken heeft, de AI komt gewoon niet van zijn plaats totdat iemand een duwtje geeft. En waarom weet ik echter niet. :lol:
I'm not here.
Post Reply