Laptop valt spontaan uit

Meld hier bugs en andere problemen. Dit forum is uitsluitend voor bugs, stel dus geen algemene vragen hier.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Laptop valt spontaan uit

Post by luka23 »

Als ik de beta speel, valt mijn laptop na een paar minuten uit. Dan moet ik ook een halve minuut ong wachten totdat hij niet na anderhalve seconde uitvalt.
Ik heb een koeler, zit altijd in stopcontact, gebruik 'm nooit op accu. Weet iemand wat dit is? Ik heb het trouwens ook bij GTA San Andreas.
rvdw17
Posts: 64
Joined: 19 Apr 2013, 21:46

Re: Laptop valt spontaan uit

Post by rvdw17 »

ja je laptop kan dan oververhit raken door deze games,
Waarschijnlijk heb je net niet de goed processen
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Laptop valt spontaan uit

Post by luka23 »

Oververhit raakt ie sowieso denk ik, maar dan snap ik niet dat het iets is van de laatste 2/3 maanden, want daarvoor deed ie het bij beide games wel.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Laptop valt spontaan uit

Post by senjer »

luka23 wrote:Oververhit raakt ie sowieso denk ik, maar dan snap ik niet dat het iets is van de laatste 2/3 maanden, want daarvoor deed ie het bij beide games wel.
Ik weet niet hoe oud jouw laptop is maar dit lijkt wel op een hardwareprobleem.
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Laptop valt spontaan uit

Post by Tom »

Kan zowel een probleem met hardware of oververhitting zijn. Als de voeding of iets dergelijk zwakker wordt, kan hij niet meer voldoende stroom leveren, al zie je dit probleem vaker bij normale PC's. Denk dat het te maken heeft met warmteontwikkeling die je laptop niet goed kan afvoeren. Wordt je laptop ook erg warm tijdens het spelen? Je zou er over kunnen nadenken om langs een PC boer te gaan, die de laptop helemaal stofvrij kan maken. Stof zorgt er ook voor dat de laptop zijn warmte niet kwijt kan.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Laptop valt spontaan uit

Post by luka23 »

Ik heb deze sinds januari 2011, warmteafvoer is onverstoord, ik heb een cooling pad en die verhoogt m'n laptop en is dat rooster vrij. Kan ik uitgaan van stervende hardware?
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Laptop valt spontaan uit

Post by MG2 »

Stervende hardware lijkt me sterk. Door middel van goed onderhoud aan je systeem voorkom je dit soort ellende. Het is sowieso normaal dat het voor je computer zwaarder wordt zodra je (zwaardere) programma's begint te draaien. Dan gaat het dus harder werken. Tom heeft dus wel gelijk, het zou met stof te maken kunnen hebben, want dit probleem heb ik zelf ook vaak zat, en de oorzaak was inderdaad het stof. Zie of het lukt om het stofvrij te maken, en/of zie of er uberhaupt stof in zit.
Post Reply