MS werkt niet meer..

Meld hier bugs en andere problemen. Dit forum is uitsluitend voor bugs, stel dus geen algemene vragen hier.

Moderator: senjer

Post Reply
lbr07
Posts: 5
Joined: 10 Apr 2015, 12:17

MS werkt niet meer..

Post by lbr07 »

Zojuist probeer ik metrosim op mijn nieuwe laptop te installeren. Op mijn oude draaide die goed, maar die had te weinig rekenkracht. De nieuwe is nog geen week oud, maar kan geen Metrosim draaien. Na het kiezen van een activiteit loopt de sim vast. Het duurt enkele seconden, dan krijg ik de melding "MetroSimulator 0.5beta 3.5.2 werkt niet meer". Meer info is er niet beschikbaar..

Computer Specs:
- Windows 10 Home 64-bit
- Intel Core i7-5500U (2,4 GHZ)
- 12GB RAM
- Intel HD Graphics 5500 / Nvdia GeForce GTX 950M
- DirectX-versie 12
Treinengek
Posts: 53
Joined: 21 Apr 2013, 07:38

Re: MS werkt niet meer..

Post by Treinengek »

Daarom is versie 3.9 pas net maanden uit.
Vroeger Sebasss.
lbr07
Posts: 5
Joined: 10 Apr 2015, 12:17

Re: MS werkt niet meer..

Post by lbr07 »

Laat ik die nou geheel toevallig geïnstalleerd hebben. En toch geeft tie deze melding. ;)
Screenshot melding
Screenshot melding
Naamloos.jpg (239.1 KiB) Viewed 5866 times
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: MS werkt niet meer..

Post by HKM362 »

dat vind ik nou zo raar van windows he we geven een melding als er een oplossing beschikbaar is, Nou ik ben nog nooit getipt dat er een oplossing was.


of de computer ineens denkt he ik heb een oplossing , laat ik die en die even berichten. echt zo dom van windows die regel!
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: MS werkt niet meer..

Post by senjer »

Zo te zien speel je gewoon op je Intel HD 5500, zie hieronder een voorbeeld:
Image

Probeer dus eens je instellingen aan te passen in het Nvidia-configuratiescherm, te vinden onder de systeemiconen in de taakbalk.
lbr07
Posts: 5
Joined: 10 Apr 2015, 12:17

Re: MS werkt niet meer..

Post by lbr07 »

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat gaf ook geen resultaat. Was hetzelfde probleem. Ook compatibiliteitsmodus met Windows 7/8 werkt niet. Is de DirectX versie het probleem misschien? Ik weet niet of anderen met versie 12 spelen?

Overigens knap dat je t verschil ziet! Ik zie namelijk geen verschil :shock:
Post Reply