Enkele bugs...

Meld hier bugs en andere problemen. Dit forum is uitsluitend voor bugs, stel dus geen algemene vragen hier.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Enkele bugs...

Post by Sjoerd »

Enkele bugs die mij zijn opgevallen:

1) Het valt mij op dat het niet mogelijk is een rijweg in te stellen van spoor A01 naar werkplaats spoor A22 (of omgekeerd). Is iemand anders dat ook al opgevallen?

2) Het sein bij het spoor van Simvliet Haven naar de hoofdlijn blijft altijd rood, ook als er een rijweg is ingesteld (de wissels werken wel goed).

3) In alle activiteiten is het volgende opgenomen;

<consist start="BPK53" position="10">
<train pack="RET" file="PlattebakContainer.xml"/>
<train pack="RET" file="Plattebak.xml"/>
<train pack="RET" file="Plattebak.xml"/>
</consist>

Hierin lijkt de code <train pack="RET" file="PlattebakContainer.xml"/> niet te werken; de twee plattebak-wagens verschijnen wel in de simulatie, maar deze wagon niet. Dat geld ook voor het onderstaande gedeelte, waar dus alleen een enkele plattebak-wagen verschijnt;

<consist start="BPK56">
<train pack="RET" file="PlattebakContainer.xml"/>
<train pack="RET" file="PlattebakContainer.xml"/>
<train pack="RET" file="Plattebak.xml"/>
</consist>
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Enkele bugs...

Post by metroverslaafde »

Het lukte mij in 3.8 ook niet als er bijvoorbeeld een trein op spoor bpk21 staat. op de een of andere manier blokkeert deze de wissel. Volgens mij moet het wel lukken als je het spoor vrij maakt.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Enkele bugs...

Post by Sjoerd »

metroverslaafde wrote:Het lukte mij in 3.8 ook niet als er bijvoorbeeld een trein op spoor bpk21 staat. op de een of andere manier blokkeert deze de wissel. Volgens mij moet het wel lukken als je het spoor vrij maakt.
Ik heb het in meerdere scenarios geprobeerd, en tevens in de explore-modus (dus met het complete netwerk helemaal leeg); A01->A22 en A22->A01 zijn niet instelbaar. Alle andere werkplaats sporen zijn wel te bereiken vanaf (en naar) spoor A01.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply