zelfgemaakte texturen crashen de game

Meld hier bugs en andere problemen. Dit forum is uitsluitend voor bugs, stel dus geen algemene vragen hier.

Moderator: senjer

Post Reply
secretivepol
Posts: 7
Joined: 18 Jun 2014, 15:00

zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by secretivepol »

Ik heb een tweede probleem. ik heb onlangs zelfgemaakte texturen van de officiële wiki gedownload en geïnstalleerd. Maar wanneer ik deze texturen wil gebruiken sluit de game gewoon af zonder foutmelding of waarschuwing. Nochtans leken deze texturen wel mooi. :(
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by metroverslaafde »

O, dit is best een vreemd probleem.
Ik neem aan dat je de textures in de custom map hebt staan?
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by MG2 »

De namen moeten ook strikt zijn: "MSkin1" voor de 5011, "MSkin2" voor de 5027, "MSkin3" voor de 5062 en "MSkin4" voor de 5110. Voor de SG2 precies hetzelfde, alleen dan moet de "M" in "MSkin" een "T" zijn. De "repaintbare" SG2's zijn 5204, 5221, 5243 en 5259.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by metroverslaafde »

MG2 wrote:De namen moeten ook strikt zijn: "MSkin1" voor de 5011, "MSkin2" voor de 5027, "MSkin3" voor de 5062 en "MSkin4" voor de 5110. Voor de SG2 precies hetzelfde, alleen dan moet de "M" in "MSkin" een "T" zijn. De "repaintbare" SG2's zijn 5204, 5221, 5243 en 5259.
Mocht hier een fout in zitten, dan wordt je rijtuig gewoon zwart. Bij mij althans
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by MG2 »

Bij mij ook, maar ooit had ik een fout in het bestandsnaam, dat voor de crash zorgde ;)

@secretivepol: Zie of het niets met resoluties te maken heeft? Tja, ik noem ook maar wat, want bij mij was dat en een fout in één van de bestandsnamen en nog iets anders dat ik me niet herinner de boosdoener :?
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by senjer »

Waarschijnlijk zit de fout inderdaad in de bestandsnaam. Het is misschien handig voor ons als je een screenshot maakt van de textures map, dan zien we de fout misschien gelijk ;) .
Weet je ook zeker dat het bestand een .png is?
En de resolutie lijkt mij geen probleem, deze zijn voor zover ik weet niet echt verbonden aan een vaste resolutie.
secretivepol
Posts: 7
Joined: 18 Jun 2014, 15:00

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by secretivepol »

Ik heb nagekeken of de namen van de texturen juist zijn en of ze in png formaat zijn en alles blijkt in orde te zijn. Ik heb ook de originele bestanden laten staan maar hernoemd voor in het geval er problemen zijn, zoals nu, kan ik deze nog rechttrekken door de nieuwe te verwijderen en de oude terug te hernoemen naar hun originele naam.
Hieronder is een screenshot van de volledige map:

Image
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by MG2 »

Misschien iets met de tussenhaakjes? Bijvoorbeeld, "Tskin1(1).png" :idea:
secretivepol
Posts: 7
Joined: 18 Jun 2014, 15:00

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by secretivepol »

dank u.

Voor een of andere reden probeerde de game de originele texturen (de foute texturen dus) te laden in plaats van de nieuwe. Door ze naar een andere map te verplaatsen werkt het wel.

Ik had gedacht dat de game zou rekening hebben gehouden met de nummers binnen de haakjes en dus de originele texturen niet zou genomen hebben maar de nieuwe. Blijkbaar houdt de game daar dus totaal geen rekening mee.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: zelfgemaakte texturen crashen de game

Post by metroverslaafde »

secretivepol wrote:dank u.

Voor een of andere reden probeerde de game de originele texturen (de foute texturen dus) te laden in plaats van de nieuwe. Door ze naar een andere map te verplaatsen werkt het wel.

Ik had gedacht dat de game zou rekening hebben gehouden met de nummers binnen de haakjes en dus de originele texturen niet zou genomen hebben maar de nieuwe. Blijkbaar houdt de game daar dus totaal geen rekening mee.
Ik heb dit probleem niet eerder gehad, omdat ik doornummerde met TSkin5,6,7 enz.
Post Reply