Zelfgemaakte Activity

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Zelfgemaakte Activity

Post by senjer »

In dit topic kun je al je zelfgemaakte activity delen met de mede forumgenoten.
Beta 3.6:
Ben jij de eerste op deze plek?

Beta 3.5:
Tom:
Middagdienst op lijn C:
Middagdienst op metrolijn C. De rijtijden zijn gebaseerd op de rijtijden van de Rotterdamse metro. Dat wil zeggen dat de lijnen rijden met een 10 minuten frequentie, in het centrum met een 5 minuten frequentie.

Je begint op Simvliet Centrum en draait een aantal shifts. Zie de ingame timetable voor meer informatie

Download: Klik hier
Download .ctd: Klik hier


Werkzaamheden aan de metrobaan 1:
Er zijn dit weekend werkzaamheden aan de baan en het perron bij Tussenvelden. Daardoor rijden de metro's flink anders. De lijnen zijn gesplitst in 3 lijnen: Simvliet - Stadionweg, De Molens - Stadionweg en Oostpark - Stadionweg.

In deze dienst bestuur je een metro van de RSG3 serie tussen Simvliet en Stadionweg keerspoor v.v.

Download: Klik hier
Download .ctd: Klik hier


Wil je je activity in de toppost hebben? Stuur de link dan even via een PM naar mij, ook verdere info over de activity kun je bijvoegen. Daarnaast zijn ook activity van vorige betas welkom.

Post hier geen vragen over het maken van een activity!
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Tom »

Nou, vooruit dan maar, mijn eerste activity voor beta 3.6.

Dienst:
Gebaseerd op de dienstregeling van de metro van Rotterdam, rijden alle lijnen om de tien minuten, met dus 18 metro's per uur in het "centrum". Zoals gezegd rijdt elke lijn tien minuten en deze activity speelt zich af rond het middaguur. Je kan rijden op metrolijn A of B, metrolijn C en andere activities zullen binnenkort wel eens volgen.

Rijtuigen:
Lijn A rijdt met RSG3 materieel, lijnen B en C rijden met SG3 en SG2 materieel. Van de teetjes zijn er in deze activity nog slechts 12 rijtuigen beschikbaar voor de reizigersdienst, waarvan er 9 structureel worden ingezet. De andere 3 wagens zijn reserve. Er staan nog een aantal afgestoten rijtuigen op het rangeerterrein, de rest is al afgevoerd.

Download:
Middagdienst.rar
(3.52 KiB) Downloaded 636 times
Er zit in de activity geen rooster ingebouwd, maar je moet gewoon heen en weer rijden tussen Svc en Sst/Mls. Binnenkort komen er wat andere activities.
Xardome
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2013, 15:20

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Xardome »

Zelf ben ik niet erg technisch aangelegd en kom ik er ook niet uit om zelf een activity aan te maken (heb het al wel meerdere keren geprobeerd, aanmaken lukte wel, maar de sporen en wissels zodanig ingesteld krijgen dat de metro's ook daadwerkelijk rijden zoals ik wil nog niet). Zijn er eventueel nog anderen die zelfgemaakte activiteiten willen delen?
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Mitchell »

Ik heb zojuist een activity afgemaakt, die ik morgen ergens in de middag online gooi met een volledige beschrijving erbij. Ik wil niet veel verklappen, maar het heeft met een kapotte metro te maken. De rest zien jullie morgen wel :D.

Tot morgen!
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Mitchell »

Zoals beloofd mijn nieuwe activity die een kapotte metro bevat. LET OP alleen voor beta 3.7 :!:

download

In deze act is er een metro stil gevallen net voorbij Stadionweg spoor 3. "Tijdens het optrekken viel de kracht weg", aldus de metrobestuurder na het einde van zijn dienst. Doordat de metrobestuurder pas zo laat aangaf dat er iets niet klopte is er toch een metro doorgestuurd van Springstraat naar Simvliet Centrum. Deze strandt op SDW p4.

Door dit voorval is dus de normale middagdienst regeling in het honderd gelopen. En omdat alles via 1 spoor laten rijden blijkbaar voor de CVL geen oplossing was besloot men de lijn maar in 4 stukken te delen. Er wordt dus gependeld tussen SVC-RSL, SDW-OPK, SDW-MLS en SDW-SST. Ook wordt er tussen RSL-SDW met bussen gependeld.

De SVC-RSL dienst wordt in eerste instantie door 3 wagens gereden om de 4 minuten, maar rond 10 voor half 4 komen er 2 extra diensten uit de remise om deze 4 minuten dienst te kunnen onderhouden. Tussen SDW-SST wordt om de 10 minuten gereden. SDW-MLS/OPK rijden ook om de 10 minuten, dit zorgt voor een 5 minuten interval op SDW p2.

In deze act rij je een van de pendel metro's tussen SVC-RSL, bestaande uit een 3xSG3. Maar voor eigen gebruik mag je dit ook veranderen als je dit niet spannend genoeg vind ;).


Problemen met deze act? Werkt er iets niet? Laat het me weten en ik pas het aan!
koeleboe
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2013, 16:18

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by koeleboe »

het ctd bestand wordt niet geladen waardoor err geen routes worden ingegeven. hoe komt dit?
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Mitchell »

Heb je beide bestanden in de custom activity's gezet?
koeleboe
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2013, 16:18

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by koeleboe »

ja, nu werkt het. Maar waarom moet je het daaronder steken en niet in de gewone map?
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Mitchell »

Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden..
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Zelfgemaakte Activity

Post by Samuel »

.
Last edited by Samuel on 21 Dec 2014, 09:42, edited 1 time in total.
I'm not here.
Post Reply