aantal vraagjes

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

jvc101
Posts: 13
Joined: 24 Aug 2015, 09:22

aantal vraagjes

Post by jvc101 »

haalo forum,

top spel dit, speel dit nu al 2 weken en ben er helemaal weg van.
na veel zoeken ben ik erachter gekomen hoe ik de wissels en mijn voertuig nummer kan aanpassen.
helaas weet ik niet hoe ik mijn eind bestemming kan veranderen zodat deze ook op de drim komt, bijvoorbeeld simvliet centrum, of de molens.
nu krijg ik op de drims alleen bestemming onbekend.
wie zou mij wat kennen helpen met tekst en uitleg hierbij?

ik heb helaaas ook een klein probleempje met dit spel.
wanneer ik in het spel terug ga naar me bureaublad ga (ctrl tab) en daarbij weer terug ga na het spel krijg ik grijs beeld.
iemand enig idee hoe ik dit zou kennen oplosssen.

alvast bedankt.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: aantal vraagjes

Post by senjer »

Het aanpassen van de drims naar bijvoorbeeld B De Molens is alleen mogelijk via een activity script welke gebruikt worden voor elke activity.
Wel kun je in Explore Mode de drims aanpassen naar grote letters bijv. ''DE MOLENS''. Om dit te doen ga je naar de grijze balk die boven in het scherm tevoorschijn komt en laad je het route file in.

Het probleem met het grijze scherm is bekend en is voorlopig alleen nog maar te voorkomen door niet op full screen te spelen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: aantal vraagjes

Post by Sjoerd »

Het aanpassen van de drims naar eindbestemmingen in hoofdletters kan ook gewoon binnen een activity; dat gaat automatisch mee met het treinnummer. Als je binnen een activiteit bijvoorbeeld "1112CM" veranderd in "1112CA", dan veranderd de aanduiding op de drim van (bv) "De Molens - 3min" in "ARAPLEIN". De drims kijken altijd naar de laatste letter in het treinnummer.
In de explore mode moet je inderdaad eerst nog een route.ctd bestand inladen voordat het werkt, maar in een activiteit is die al ingeladen. ;)

Oplossen van dat grijze-scherm probleem zou wel een enorme sprong voorwaarts zijn; dat is mijn op-één-na grootste ergernis (na het crash-to-desktop probleem, wat ook af en toe gebeurd). :(
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
jvc101
Posts: 13
Joined: 24 Aug 2015, 09:22

Re: aantal vraagjes

Post by jvc101 »

cool gaaf, bedankt voor de info dat is gewoon gelukt.

ik heb gekeken hoe ik een eigen activity script kan maken,
dit gaat zeker boven mijn pet en laat ik maar aan de profs over. :)

hoop dat het spel geupdate blijft worden want dit is echt heel gaaf.
zoals de graphics bijvoorbeeld en dan er ook mensen in je metro stappen.
dan zou dit helemaal top zijn :)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: aantal vraagjes

Post by Sjoerd »

jvc101 wrote:cool gaaf, bedankt voor de info dat is gewoon gelukt.
Graag gedaan. :)
ik heb gekeken hoe ik een eigen activity script kan maken,
dit gaat zeker boven mijn pet en laat ik maar aan de profs over. :)
Ik ben zelf ook maar als hobbyist met deze simulator bezig, en kan zelf niet veel meer dan activiteiten maken en beperkt metro's repainten. Wel ben ik professioneel bezig geweest bij het maken van dienstregelingen in het openbaar vervoer, en dat is erg handig bij het activiteiten maken (het gaat eigenlijk alleen goed als je vóór het programmeren van de activiteit je dienstregeling al hebt ontworpen inclusief de materieelomlopen). :D

Recent heb ik even niets gemaakt, maar er staan wel een aantal activiteiten van mijn hand ter download op het forum, en er zitten natuurlijk een hele hoop activiteiten bij het programma zelf. Mocht je nu iets simpels in een activiteit willen hebben, stuur me dan even een berichtje; als ik het een leuk idee vind, of als het gewoon zo simpel is dat het niet veel tijd kost, dan maak ik het misschien wel voor je. ;)

Een aantal van mijn activiteiten kun je hier vinden:
viewtopic.php?f=12&t=516
viewtopic.php?f=12&t=492
viewtopic.php?f=12&t=500
viewtopic.php?f=12&t=471
viewtopic.php?f=12&t=484
viewtopic.php?f=12&t=479
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
jvc101
Posts: 13
Joined: 24 Aug 2015, 09:22

Re: aantal vraagjes

Post by jvc101 »

de activiteit werkzaamheden lijn c had ik als eerste als eerste gedownlood toen ik het spel net ging spelen.
vond ik wel leuk aangezien er in het echt ook werkzaamheden plaatsvonden.(wat heel erg vervelend was want je moest 15 minuten soms wel wachten)
helaas krijg ik het toen niet werkend, vandaag had ik er nog eens na gekeken en het werkte :)
heel leuk en een tof activiteit :)

ik ben nog niet helemaal op de hoogte van de activiteiten in het spel omdat ik ze nog niet allemaal gespeeld heb.
dit ga ik zeker nog wel doen omdat ik zeer benieuwd ben naar de activiteiten en de mogelijkheden in het spel.

zou het ook mogelijk zijn om de halte namen aan te passen, zoals de halte namen in rotterdam?
ik zit nu nog vaak op te zoeken welke halte ik steeds ben en begin haha :)

wat ik nog steeds echt mis is dat er geen wachtende en instappende mensen zijn bij de haltes.
hoop dat dat nog ga komen, maakt het wel een leuk leuker :):)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: aantal vraagjes

Post by Sjoerd »

Nee, de haltenamen kun je niet aanpassen. Nou ja, helemaal niet; je zou ze in een activiteit op het takenlijstje natuurlijk wel anders kunnen gaan noemen, maar dat is niet praktisch (o.a. je bestemmingsaanduiding klopt dan niet meer, en die namen zijn niet aanpasbaar). Als je genoeg rond rijd en de afroeptool gebruikt, dan leer je de haltenamen wel kennen. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
pasje48
Posts: 2
Joined: 11 May 2018, 22:33

Re: aantal vraagjes

Post by pasje48 »

Hoe krijg je die metro's die afgebeeld staan bij de 3,14
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: aantal vraagjes

Post by Sjoerd »

Welke metro's bedoel je?
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: aantal vraagjes

Post by RotterdamMetroLover »

Sjoerd wrote: 11 May 2018, 22:46 Welke metro's bedoel je?
Denk de 5300/5400. Zou best kunnen.
Post Reply