Keersporen Stadionweg
Posted: 14 Jun 2015, 19:18
Ik heb de afgelopen dag weer een nieuwe activity gemaakt voor Simvliet 2020 ("Weekendworks"), en daarbij is mij iets opgevallen met betrekking tot de keersporen tussen Stadionweg en Tussenvelden.
In deze activity heb ik onder andere een dienst Simvliet Centrum - Stadionweg rijden, die ik in eerste instantie wilde laten keren op keerspoor 168. Het is mij niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen, wat eerder wel is gelukt in de route Simvliet 2017.
Het blijkt dat in Simvliet 2017 dit keerspoor (in die situatie spoor 404) naast het spoornummer/bloknummer tevens gedefinieerd is als "platform SDWK". Die definitie ontbreekt in de Simvliet 2020 route voor keerspoor 168 (en 171).
Hierdoor kun je deze sporen wel gebruiken als doorgaande route of om direct te keren, maar zijn deze sporen niet bruikbaar om een metro bv een minuut of tien te stallen, want de volgende rijweg (doorgaand of terug) wordt altijd direct ingesteld; het rijweg inleggen afgestemd op de vertrektijd van de metro is door de missende platform-definitie (zover ik heb ervaren) helaas niet mogelijk.
Ik heb het in de activity opgelost door de kerende metro naar Stadionweg spoor 5 te sturen, al had ik eigenlijk een ander doel voor ogen voor dat spoor.
p.s. Michiel; je had geloof ik een tijdje geleden gezegd dat beta 3.10 vooral zou gaan om capaciteit-uitbreidende maatregelen op de bestaande route (ipv nieuwe uitbeidingen)?
Mijn primaire wensen op dat vlak zijn als volgt;
-> Een wisselverbinding op Stadionweg om vanaf spoor 166 naar de sporen 402 en 403 te kunnen, waardoor er meer capaciteit is om alternatieve rijwegen in te leggen, spoor 164/sdw3 ook als keerspoor gebruikt kan gaan worden, en De Molens - Araplein weer mogelijk wordt.
-> Bovenleiding (voorkeur boven 3e rail) op het spoor tussen Simvliet Haven en depot Bergpark.
In deze activity heb ik onder andere een dienst Simvliet Centrum - Stadionweg rijden, die ik in eerste instantie wilde laten keren op keerspoor 168. Het is mij niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen, wat eerder wel is gelukt in de route Simvliet 2017.
Het blijkt dat in Simvliet 2017 dit keerspoor (in die situatie spoor 404) naast het spoornummer/bloknummer tevens gedefinieerd is als "platform SDWK". Die definitie ontbreekt in de Simvliet 2020 route voor keerspoor 168 (en 171).
Hierdoor kun je deze sporen wel gebruiken als doorgaande route of om direct te keren, maar zijn deze sporen niet bruikbaar om een metro bv een minuut of tien te stallen, want de volgende rijweg (doorgaand of terug) wordt altijd direct ingesteld; het rijweg inleggen afgestemd op de vertrektijd van de metro is door de missende platform-definitie (zover ik heb ervaren) helaas niet mogelijk.
Ik heb het in de activity opgelost door de kerende metro naar Stadionweg spoor 5 te sturen, al had ik eigenlijk een ander doel voor ogen voor dat spoor.
p.s. Michiel; je had geloof ik een tijdje geleden gezegd dat beta 3.10 vooral zou gaan om capaciteit-uitbreidende maatregelen op de bestaande route (ipv nieuwe uitbeidingen)?
Mijn primaire wensen op dat vlak zijn als volgt;
-> Een wisselverbinding op Stadionweg om vanaf spoor 166 naar de sporen 402 en 403 te kunnen, waardoor er meer capaciteit is om alternatieve rijwegen in te leggen, spoor 164/sdw3 ook als keerspoor gebruikt kan gaan worden, en De Molens - Araplein weer mogelijk wordt.
-> Bovenleiding (voorkeur boven 3e rail) op het spoor tussen Simvliet Haven en depot Bergpark.