vragen over de metro sim

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
wouter
Posts: 6
Joined: 26 Mar 2014, 14:06
Location: Zoetermeer

vragen over de metro sim

Post by wouter »

hallo iedereen

ik heb aantal vragen.

met welke knoppen op toetsenbord kan je wissels bewegen?
hoe kan loc achteruit rijden ?
kan je ook metro inlaten rukken naar de keersporen?

groeten wouter
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: vragen over de metro sim

Post by nstomjanssen2000 »

Je kunt alleen wissels verleggen dmv rijwegen. Als je op f1 drukt, krijg je een blauw scherm te zien. Hier staan de sporen (schematisch) op. Kijk waar je ongeveer bent in Simvliet en zoek jezelf op. (treinen zijn oranje strepen) Typ in het balkje rechtsonderin eerst het spoor waar je bent en dan het spoor waar je heen wilt. Sluit af met RWI als je hem wilt invoegen en RWO als je hem wilt verwijderen. Als je bijvoorbeeld op A11 staat en naar 167 wilt, typ je A11 167 RWI als je hem wilt invoegen en A11 167 RWO als je hem wilt verwijderen.

Je rijdt achteruit door de rijstand te veranderen. Met de toetsen kun je de rijrichting wijzigen. Bij MG2 en SG2 is PZ (Parallel Zwakveld) de rijstand het meest vooruit. Duk zo vaak op Q totdat de rijstand niet meer veranderd. Volgens mij krijg je dan iets van Ra ofzo. Bij de loc en (R)SG3 hetzelfde, maar hier werkt men niet met oude benamingen, hier is het gewoon Vooruit, N of Achteruit. Als je hem weer vooruit wilt rijden, druk dan net zo vaak, totdat de rijstand niet meer veranderd, op W.

LET OP: Voor het in- en uitrukken in een activity hoef je de rijwegen niet zelf in te stellen, dan hoef je alleen te klungelen met rijstanden. En als je aan het eindpunt vande lijn bent gekomen en weer terug wilt rijden, zul je van cabine moeten wisselen.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
wouter
Posts: 6
Joined: 26 Mar 2014, 14:06
Location: Zoetermeer

Re: vragen over de metro sim

Post by wouter »

Ik heb het geprobeerd met de wissels ze willen niet bewegen na invullen van de code.

Hoe laat je een act of ctd bestand in de sim?

Groeten Wouter
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: vragen over de metro sim

Post by nstomjanssen2000 »

Die staan in het venstertje als je de sim opent.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
wouter
Posts: 6
Joined: 26 Mar 2014, 14:06
Location: Zoetermeer

Re: vragen over de metro sim

Post by wouter »

hallo

ik heb de wissels verandert gekregen .

maar ik heb een act bestand aangepast hoe laat deze in de sim?
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: vragen over de metro sim

Post by nstomjanssen2000 »

Gewoon zetten in de map MetroSimulator Beta/Data/Simvliet2013. (of Simvliet1982, als je daarvoor een act hebt gemaakt.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Post Reply