download bij google chromebook

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Mini-Mate
Posts: 2
Joined: 05 Aug 2013, 19:28

download bij google chromebook

Post by Mini-Mate »

hoi, ik heb een google chromebook aangeschaft en wou metrosimulator downloaden maar hij werkt niet, enig idee hoe?

ps. ik weet noggeen eens of ik het in de goede topic heb neergezet. sorry daarvoor
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: download bij google chromebook

Post by Tom »

Dat kan helaas niet. Een Chromeboek is niets meer dan een laptop met alleen een browser, de Sim kan hier niet op draaien.
Mini-Mate
Posts: 2
Joined: 05 Aug 2013, 19:28

Re: download bij google chromebook

Post by Mini-Mate »

ik ken iemand en die set windows 8 erop, is het mogelijk. dan lukt het wel. voor windows weet ik het
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: download bij google chromebook

Post by nstomjanssen2000 »

Ik moest er ook even over nadenken, maar volgens mij bedoelt Tom (off-topic: naamgenoot) dat een Chromebook een laptop is waarmee je geen programma's kunt installeren die voor Windows zijn bedoeld, vanwege zijn besturingssysteem. Als je het originele besturingssysteem er dan afhaalt en de "gewone" Windows installeert, heb je hem eigenlijk getransformeerd naar een gewone laptop.

Misschien kan Tom het met iets meer zekerheid vertellen...
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: download bij google chromebook

Post by senjer »

Een chromebook heeft buiten het feit van de software niet eens hardware waarmee je de sim zou kunnen spelen. Windows erop zetten heeft dus totaal geen zin.
Mike-Mike
Posts: 16
Joined: 27 Dec 2013, 08:19

Re: download bij google chromebook

Post by Mike-Mike »

Op mijn pc met windows 8 draait ie prachtig eerst de functies van F1-F12 uitzetten en rijden maar
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: download bij google chromebook

Post by Tiesder »

Chrome OS kan net als Linux en OSX geen .exe bestanden runnen. Cromebook's hebben bovendien geen hardware om (.exe) bestanden te runnen omdat deze gemaakt zijn voor specifiek internet gebruik.

Echter volgens dit artikel:

Bron: nutech.nl


Google gaat zijn besturingssysteem Chrome OS voorzien van traditionele Windows-apps.

Dat maakt Google bekend. De internetgigant werkt samen met het Amerikaanse softwarebedrijf VMware, waarmee virtualisatie van software mogelijk wordt gemaakt.

"Veel van onze klanten gebruiken nog traditionele desktopapplicaties. Desktop as a Service (DaaS) wil het gat tussen de cloud en traditionele desktop verkleinen door software in de cloud te draaien, waarna de apps op de Chromebook verschijnen", aldus Google.

Gebruikers kunnen niet alleen individuele apps, maar ook de gehele Windows-desktop van een externe pc op een Chromebook draaien. DaaS is onderdeel van VMware en kan enkel door klanten van de virtualisatiedienst worden gebruikt.

Edit: sorry niet gekeken naar de laatste reageer datum
Post Reply