Functies

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Josh
Posts: 181
Joined: 25 Apr 2013, 13:58

Functies

Post by Josh »

Weet iemand waarvoor nummer 8 in de sim dient?
Als ik deze toets indruk in de sim, begint het beeld op en neer te bewegen als een levend wezen.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Functies

Post by luka23 »

Misschien was dat ooit de toets voor de loop-modus, dat lijkt mij het meest logische.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Functies

Post by MG2 »

Wat ik uit ervaring weet is dat de "8" toets de camera op een vaste plaats neerzet meer niet.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Functies

Post by luka23 »

@MG2, dat snap ik, maar in die vroegere pré-beta versies was het misschien de loop-functie
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Functies

Post by MG2 »

@luka23: Ook dat snap ik op mijn beurt dan weer :P Ik sprak die waarschijnlijkheid ook niet tegen ;) Mijn reactie was een antwoord op de vraag wat de "8" toets precies doet. Het zou wel leuk zijn om er een passengerview-functie bij te doen trouwens :)
User avatar
Josh
Posts: 181
Joined: 25 Apr 2013, 13:58

Re: Functies

Post by Josh »

MG2 wrote:@luka23: Ook dat snap ik op mijn beurt dan weer :P Ik sprak die waarschijnlijkheid ook niet tegen ;) Mijn reactie was een antwoord op de vraag wat de "8" toets precies doet. Het zou wel leuk zijn om er een passengerview-functie bij te doen trouwens :)
Ik vergis me, dat gebeurt eigenlijk in 3.6, ik heb dat nog als zip en soms druk ik op de verkeerde snelkoppeling, waardoor 3.6 in plaats van 3.7 wordt geopend. :mrgreen:

En trouwens een passenger view zou wel kunnen:
toets 8= passenger view
- (nadat toets 8 ingedrukt is) toets V= change view (verandert van views)

Views:
1. Zittend op een stoel.
2. Staand voor een deur.
3. Staand in het midden van een gangpad.
koeleboe
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2013, 16:18

Re: Functies

Post by koeleboe »

Gaat dat bij beide beta's of nie? bij mij gaat datt niet.
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Functies

Post by nstomjanssen2000 »

Bij beide bèta's gaat dat niet.
Josh wrote:
MG2 wrote:@luka23: Ook dat snap ik op mijn beurt dan weer :P Ik sprak die waarschijnlijkheid ook niet tegen ;) Mijn reactie was een antwoord op de vraag wat de "8" toets precies doet. Het zou wel leuk zijn om er een passengerview-functie bij te doen trouwens :)
Ik vergis me, dat gebeurt eigenlijk in 3.6, ik heb dat nog als zip en soms druk ik op de verkeerde snelkoppeling, waardoor 3.6 in plaats van 3.7 wordt geopend. :mrgreen:

En trouwens een passenger view zou wel kunnen:
toets 8= passenger view
- (nadat toets 8 ingedrukt is) toets V= change view (verandert van views)

Views:
1. Zittend op een stoel.
2. Staand voor een deur.
3. Staand in het midden van een gangpad.
Je kunt ook een passview krijgen als je op 3 drukt en dan op een lang, recht stuk de camera achter in de trein zet. Bij bochten gaat-ie er dan wel uit! Op stations kun je met toets 9 in de metro rondlopen en zelfs wegrijden terwijl de machinist nog op het perron staat! En je krijgt ook een sukje van de passview te zien als je vanuit de cabview (1 of 2) zo ver mogelijk naar achter kijkt. Dan kun je zien of de deuren allemaal gesloten zijn.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Functies

Post by MG2 »

Dat is voor mij in ieder geval niets nieuws, maar verder is die manier ook niet zo praktisch. Vandaar dat ik ook de tip voor een "officiele" passengerview gaf, als tip om dat in één van de volgende beta's uit te proberen.
koeleboe
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2013, 16:18

Re: Functies

Post by koeleboe »

Kan het zijn dat de hierboven vermelde knoppeen niet werken op een laptop?
Post Reply