Idee voor beta 3.8

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Idee voor beta 3.8

Post by HTMfan »

Ik hbe een idee voor 3.8 met de verlenging aan 1 van de neiuwe uteinde: word 5 sporig daar en het spoor helemaal links en helemaal rechts hebben een [parron dat acheter de stootblokken in elkaar doorloopt:


XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
----------------------XXX
----------------------XXX
----------------------XXX
----------------------XXX
----------------------XXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

LEGENDA: spoor: ----
perron: XXX
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Beta 3.7

Post by senjer »

Het principe van de perrons achter het stootblok snap ik nog wel maar wat is het doel van twee perrons en wat ik mag aannemen 3 uitloopsporen naast de perrons. Het zou nog kunnen met vier sporen met twee eilandperons net als op R'dam CS. Of je krijgt het Stadionweg principe. Maar al met al denk ik dat Michiel zijn sporenplan al lang klaar heeft liggen.;)
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Re: Beta 3.7

Post by HTMfan »

het is 5 sporig en alleen de 2 buitenste sporen hebben aand de buitenkant (niet tussen de psoren) een parron dat achter de stootblokken doorloopt naar de ander kant.

snap je m nu dan wel?
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Beta 3.7

Post by senjer »

HTMfan wrote:het is 5 sporig en alleen de 2 buitenste sporen hebben aand de buitenkant (niet tussen de psoren) een parron dat achter de stootblokken doorloopt naar de ander kant.

snap je m nu dan wel?
Ik snap wel hoe het zit maar technische is het onhandig, je kunt dan niet van het perron naar de uitloopsporen en andersom. En het nut van drie sporen in het midden is ook wat raar tenzij het middelste spoor perron wordt.

P.S. Neem voortaan eens de tijd om rustig te typen er staan veel typefouten in.
User avatar
sal158
Posts: 75
Joined: 26 Jul 2013, 14:54
Location: Kieldrecht

Re: Beta 3.7

Post by sal158 »

senjer wrote:
HTMfan wrote:het is 5 sporig en alleen de 2 buitenste sporen hebben aand de buitenkant (niet tussen de psoren) een parron dat achter de stootblokken doorloopt naar de ander kant.

snap je m nu dan wel?
Ik snap wel hoe het zit maar technische is het onhandig, je kunt dan niet van het perron naar de uitloopsporen en andersom. En het nut van drie sporen in het midden is ook wat raar tenzij het middelste spoor perron wordt.

P.S. Neem voortaan eens de tijd om rustig te typen er staan veel typefouten in.
Dat van die sporen is een goed idee
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Re: Beta 3.7

Post by HTMfan »

Ja ik typ veel te snel ik weet het. (dit was rustig getypt nu snel: ja ik typ veelte snelI k weet teh.)
Ik snap wat je bedoeld dus ik maak ffe iets verder uigezoomde tekening en 1tje van een ander neiuw idee voor een eindstation.
ze staan in de volgende reply die ik post over 20 minuten.
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Re: Beta 3.7

Post by HTMfan »

:idea: orgineel idee:
https://www.dropbox.com/s/y26d3xj11sids ... 20idee.bmp
trein komt binnen op 1 van perronsporen en vertrekt weer heel simpel.
in het midden 3 opstelsporen die bereikbaar zijn met het wisselsysteem dat op de tekening staat

:idea: NIEUW IDEE:
https://www.dropbox.com/s/53n6gruks29uy ... 20idee.bmp
1e versie: (eindtstation)
moeglijkheid1: metro komt binnen op "B" dan gaat naar het kopspoor en stop vervolgens op perron "1" en rijd weg over "a"
megelijkheid 2: draai "a" en "b" om

2e versie: (station van 2 sporig naar 1 sporig gedeelte):
metro1 komt vanuit "C" en stopt op "2"
dan komt metro2 uit "B" en stopt op "1"
metro1 rijd weg van perron "2" richting "A"
metro2 rijd weg van perron "1" richting "C"

ik hoop dat dit verduidelijking geeft.
zoniet :cry: zal ik het proberen nog duidelijker te doen :)
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Nieuw idee.

Post by HTMfan »

senjer snap je mn layout nu? ik heb m al opnieuw gepost met afbeeldingen.
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
Stef
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2013, 05:59
Location: Almere

Re: Beta 3.7

Post by Stef »

Dit principe bestaat toch grotendeels al in de sim, op simvliet centrum komen de treinen altijd op spoor 3 aan, laten ze de passagiers uitstappen (op het bord staat hier dus ook ; niet instappen), keren ze naar spoor 1 of 2. Hier kunnen ze wachten tot vertrektijd.
Alleen heeft simvliet twee kerspelen inplaats van 1

Zo moet er wel twee keer gestopt worden, maar mensen willen zo snel mogelijk de trein uit (overstap halen)
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Re: Beta 3.7

Post by HTMfan »

?
het ging vooral over het 1e plaatje als eindpunt om alles binnen de stations einden kan.
en bij het 2e plaatje ging het meer om gedeelte 2 voor het van 2naar 1 sporig wisselend spoor.
en bij mij gaat op simvlietcentrum A naar spoor 1 en gaat terug B naar spoor 2 en gaat terug en C op spoor 3 en gaat terug in de meeste gevallen/
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
Locked