Beta 3.11

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Beta 3.11

Post by metroverslaafde »

O echt, ik ook inmiddels. Waarschijnlijk alleen voor eigen gebruik. Is nu al aardig aan het lukken. Ik heb M1 inmiddels af. Ben met M2 bezig. Dus dr is nog wel wat te doen.

Edit: ben bijna klaar nu.

Metrodrop :lol:
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Beta 3.11

Post by RotterdamMetroLover »

Mooie Stream, maar ik heb een fout gevonden. De perron op Nesselande gaat maar tot 3 wagen 5300/5400.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Beta 3.11

Post by Michiel »

Dan moet je beter opletten ;)
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Beta 3.11

Post by RotterdamMetroLover »

Ohja, de Perron is lang, maar de Verboden toegang borden staan erop. Wie heeft dit bedacht?
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Beta 3.11

Post by RotterdamMetroLover »

De remlichten in de Cabine bij de SG2 metros die doen het. Maar die van MG2 en RSG2 niet. Word dat gemaakt?
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Beta 3.11

Post by metroverslaafde »

MG2 heeft geen remlichten. De RSG2 wel, die doen het gewoon hoor, maar alleen als je met bovenleiding rijdt, dat geldt ook voor de remlichten van de SG2.
hell12
Posts: 185
Joined: 18 Apr 2013, 14:30
Location: Hoogvliet

Re: Beta 3.11

Post by hell12 »

rsg3/sg3 hebben altijd de remlichten "aanstaan"
pc specs:
Intel I7 4790K @ 4.7GHz
Gskill Trident 16GB 1866MHz
EVGA GTX1080ti SC Black Edition
Samsung 950 PRO 512gb
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Beta 3.11

Post by RotterdamMetroLover »

Ik bedoel de cabinelichten voor de remmen niet de Buitenkant.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Beta 3.11

Post by luka23 »

Ik vraag me af of er binnenkort een update komt voor de DRIMs, aangezien er nu in Rijndam ook nog steeds "Erasmuslijn" op staat :lol:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Beta 3.11

Post by Sjoerd »

luka23 wrote: 05 Jul 2017, 21:40 Ik vraag me af of er binnenkort een update komt voor de DRIMs, aangezien er nu in Rijndam ook nog steeds "Erasmuslijn" op staat :lol:
Of er een update komt voor de standaard DRIMs is aan Michiel. Wel kan ik zeggen dat er in Rijndam 2020 langs de spoorlijn, luchthavenshuttle en lijn M6 aparte DRIMs zijn geplaatst, die door een repaint geen "Erasmuslijn" meer laten zien.

Image

Deze aparte DRIM set was nodig omdat Rijndam 2020 meer mogelijke bestemmingen heeft dan er letters in het alfabet zitten, en er dus letters dubbel gebruikt moesten worden. Zeker als je je bedenkt dat het makkelijker onthouden is als er ook nog een relatie is tussen de naam van de bestemming en de gebruikte bestemmingsletter. Zo rijden metro's op lijn M4 naar Transferium Rijndijk met bestemmingsletter T (bv 4013AT), en rijden metro's op lijn M6 naar Tropicana ook met bestemmingsletter T (bv 6032BT, waarbij de B ook een letter is met dubbel gebruik). Dan wil je niet dat je in explorer mode een verkeerde bestemming op de DRIMs op de perrons ziet verschijnen. :lol:

De lijnen met de alternatieve DRIM serie zijn gekozen omdat je vanaf die lijnen nooit binnen de reizigersdienst naar bestemmingen op het overige metronet zult rijden; bv vanaf M6 zul je nooit naar Transferium Rijndijk onderweg zijn. Er zijn natuurlijk wel spoorverbindingen tussen de verschillende lijnen, maar dat zijn vooral dienstverbindingen voor materieel uitwisseling (bv zodat je vanaf M6 ook naar de werkplaats in depot Molenwijk kunt komen). ;)
Het gaat mij wat te ver om álle DRIMs te gaan vervangen, alleen om van dat "Erasmuslijn" af te komen. :D

(En zoals je inmiddels ook weet; voor Glasgow heb ik zelf een eenvoudige nieuwe DRIM-kast gemaakt, naar voorbeeld van wat ze daar gebruiken.)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply