GVB metro 23

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

GVB metro 23

Post by Sjoerd »

Niet echt metrosimulator, maar wel metro's. Ik kwam dit bericht net op facebook tegen. Het moet om een profielmeetrit gaan, komende zaterdag, waarbij diesellok H80 (die normaal tramwagens op het terrein van de museumremise rangeert) de GVB 23 over de museumlijn gaat trekken, om te zien of dat goed past.

Persoonlijk heb ik zo mijn twijfels; de museumlijn (waar ik als trambestuurder ook bij actief ben) hecht normaal veel waarde aan "historisch verantwoord" als het om het materieel gaat. De museumlijn heeft geen derde rail, en het is niet bepaald historisch verantwoord om in dienst te rijden op de rangeerpantograaf (die bovendien niet echt geschikt is voor trambovenleiding waarbij de rijdraad niet altijd precies boven het midden van het spoor hangt).
Daarnaast gaat het wel om erg breed materieel (tegenover een lijn waar je met de smalle jaren '30 trams toch nog wel eens de struiken naast het spoor raakt), en zijn er ook geen hoge perrons. Maar bovenal; komende zaterdag is nogal een dubieuze datum..... :lol:

Ik zou het natuurlijk best interessant vinden om ooit met deze metro naar Bovenkerk te rijden, maar dit is voor mij nu echt even 'eerst zien dan geloven' :D
Attachments
23.jpg
23.jpg (150.79 KiB) Viewed 3721 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: GVB metro 23

Post by luka23 »

Wel leuk om te zien dat hun museumstel een leuke toekomst heeft!
User avatar
12kelvin21
Posts: 37
Joined: 17 Apr 2013, 20:05
Location: Goudswaard

Re: GVB metro 23

Post by 12kelvin21 »

en welke datum is het aanstaande zaterdag?
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: GVB metro 23

Post by luka23 »

^Dat vind ik nou weer beetje jammer...
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: GVB metro 23

Post by Sjoerd »

We zien het komend weekend wel; als er mogelijk foto's verschijnen van de proefrit.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply