Bewoners woedend over keerlus

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Bewoners woedend over keerlus

Post by Michiel »

Even iets uit de echte wereld tussendoor, jullie raden wel waarom na het klikken :lol:

http://www.telstar-online.nl/nieuws/act ... er-keerlus
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by RotterdamMetroLover »

Ook over echte wereld, gaan ze nog een keerlus bouwen? Ik dacht serieus dat Leidscheveen heeft dit.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Samuel »

Michiel wrote:Even iets uit de echte wereld tussendoor, jullie raden wel waarom na het klikken

http://www.telstar-online.nl/nieuws/act ... er-keerlus
Leuk, gaat er eindelijk iemand (waarvan ik niets weet) Rotterdam bouwen? :P
I'm not here.
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by RotterdamMetroLover »

Volgens mij Sjoerd heeft Pijnacker Zuid een foto geupload op Screenshots & Videos.
Last edited by RotterdamMetroLover on 01 Feb 2017, 20:22, edited 1 time in total.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Samuel »

RotterdamMetroLover wrote:Volgens mij Sjoerd heeft Pinjacker Zuid een foto geupload op Screenshots & Videos.
Dat is ook geen volledige route :roll:
I'm not here.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Sjoerd »

Mooie visualisatie he? :D
Uiteraard met toestemming van Michiel. Nu weten jullie waarom ik 'even tussendoor' deze omgeving heb gemaakt; viewtopic.php?f=12&t=10&start=1250#p11270

Nee, het is geen volledige route; alleen Pijnacker Zuid, en het spoor langs de plek waar de keervoorziening moet komen. En verderop twee fictieve keerpunten zodat metro's heen en weer kunnen pendelen. :)
Maar wel zo accuraat mogelijk; inclusief de slootjes, het aangrenzende stratenpatroon en woningen.

Echt een gevalletje NIMBY ("not in my back yard") overigens, die reactie :roll:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by MG2 »

Samuel wrote:
Michiel wrote:Even iets uit de echte wereld tussendoor, jullie raden wel waarom na het klikken

http://www.telstar-online.nl/nieuws/act ... er-keerlus
Leuk, gaat er eindelijk iemand (waarvan ik niets weet) Rotterdam bouwen? :P
viewtopic.php?f=12&t=844 :| :roll:
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Samuel »

Ja, nu ben ik ineens weer het kwaad :roll: , ik zie dat topic trouwens zo weinig voorbijkomen dat ik het ben vergeten :oops: (mijn excuses)
I'm not here.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Sjoerd »

RotterdamMetroLover wrote:Ook over echte wereld, gaan ze nog een keerlus bouwen? Ik dacht serieus dat Leidscheveen heeft dit.
Dat is te ver van Rotterdam;
  • Zo ver doorrijden kost extra metrostellen, die er niet zijn.
  • Aankomst op Leidschenveen betekend dat je al in het samenrijden-gedeelte zit met de HTM, daar is geen ruimte meer voor in de dienstregeling.
  • Daar is niet voldoende vervoervraag voor; de reizigersaantallen laten zien dat het de komende aantal jaren niet nodig is om verder dan Berkel-Westpolder te verdichten. Binnen de beschikbare tijd in de omloop is Pijnacker Zuid nog net te bereiken, dus de reizigers daar kunnen zo nog meeprofiteren.
  • De keervoorziening (dus niet "keerlus", maar ja; terminologie is niet de sterkste kant van journalisten) tussen Berkel Westpolder en Pijnacker Zuid leggen zou betekenen dat een pas aangelegd fietspad langs het spoor weer opgebroken moet worden. En bovendien staat de metro dan langer stil; tijd die je ook kunt besteden door een halte door te rijden (tot Pijnacker zuid) en zo meer reizigers kunt laten meeprofiteren.
  • Het moet binnen 2 jaar te realiseren zijn, dus met het materieel wat nu al beschikbaar is, en uiteraard tegen niet al te hoge kosten.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by MG2 »

Samuel wrote:
Ja, nu ben ik ineens weer het kwaad :roll:
Hoe kom je daar nu bij...

Dit icoontje -> :| <- gaf aan dat ik wat verbaasd was, en niet dat ik verdrietig of beledigd was.
Post Reply