Bewoners woedend over keerlus

Algemene discussies over de simulator.

Moderators: senjer, Tom

User avatar
Samuel
Posts: 733
Joined: 13 Sep 2013, 05:55
Location: Amsterdam

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Samuel » 01 Feb 2017, 21:54

MG2 wrote: Hoe kom je daar nu bij...

Dit icoontje -> :| <- gaf aan dat ik wat verbaasd was, en niet dat ik verdrietig of beledigd was.
Ohww, ik dacht dat je iets anders bedoelde..

User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 1265
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Michiel » 02 Feb 2017, 18:10

Een keerspoor met zijligging is wel apart overigens, wordt dit elders al toegepast? Normaal liggen keersporen in het midden, maar dat is natuurlijk iets duurder omdat de spoordijk dan over langere afstand verbreed moet worden.

User avatar
Sjoerd
Posts: 1997
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Leiden

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Sjoerd » 02 Feb 2017, 18:20

Inderdaad. Ik heb ook een tekening gekregen met het keerspoor in het midden, tussen de doorgaande sporen in, maar dat kost veel meer ruimte. Bovendien heb je dan dat de doorgaande metro's (richting Den Haag in dit geval) moeten uitbuigen (met volle snelheid), wat uiteraard ook extra wiel en rail slijtage met zich meebrengt.
Bovendien is een keerspoor in zijligging natuurlijk wel het snelst aan te leggen langs de bestaande lijn, en dus ook tegen de laagste kosten.
Nadeel is wel dat je bij vertrek dus ook het tegenspoor moet oversteken, dus moet je dat goed plannen in de dienstregeling. :)

Van die alternatieve variant is overigens geen simulatie gemaakt; om bovenstaande redenen is hij vervallen.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D

User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 1265
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Michiel » 02 Feb 2017, 18:46

Ja, het geld argument zal uiteindelijk wel winnen helaas, want zo'n kruisende beweging is wel weer een extra puzzel in de al ingewikkelde dienstregeling. Jammer dat men dit niet destijds al aan zag komen, dan had men Pijnacker Zuid gewoon met drie perronsporen kunnen uitvoeren in dezelfde layout als station Vlaardingen West verbouwd gaat worden voor de spitsritten van lijn A.

User avatar
Sjoerd
Posts: 1997
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Leiden

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by Sjoerd » 02 Feb 2017, 18:48

De reizigersaantallen zijn iets harder gegroeid dan ze van tevoren hadden verwacht :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D

User avatar
senjer
Posts: 728
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Bewoners woedend over keerlus

Post by senjer » 03 Feb 2017, 19:41

Er speelt vast nog wel iets meer. Keersporen mogen onder andere onder een aparte dubbelbestemming van een bestemmingsplan en ook in de wet milieubeheer en de wet geluidshinder is afstand van grote invloed wat wel en niet mag (zonder extra kosten voor geluidswerende maatregelen). Dus onder de streep zijn de kosten inderdaad de grootste reden voor deze keuze vermoed ik.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests