Stadstram Almere

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
amsterdammertje
Posts: 19
Joined: 19 Sep 2015, 16:28
Location: Purmerend

Stadstram Almere

Post by amsterdammertje »

Ik heb dit idee voor een tijd zitten uitwerken en ben er eindelijk uit, dit is mijn fictieve plan genaamd Stadstram Almere.
Dit plan bevat 4 lijnen die samen gaan met het concept 'AllGo' van Syntus.
Ik heb dit plan bedacht omdat ik persoonlijk vindt dat Almere een (snel)tramstad moet worden, want de infrastructuur is er al zoals, compleet vrijliggende busbanen waarin makkelijk rails gefreesd kunnen worden. Maar er zijn ook dingen die helemaal niet bestaan.
Lijnennetkaart:
2017-01-24 (2).png
2017-01-24 (2).png (37.25 KiB) Viewed 4443 times

S1(Gele Lijn): Almere Haven, De Steiger naar Componistenpad en Station Poort
S2(Paarsblauwe lijn) Molenbuurt Noord naar Station Centrum
S3(Rode Lijn) PIA naar Tussen De Vaarten
S4(Groene lijn) Stripheldenbuurt naar Almere Haven Centrum via De Marken

Bijzonderheden:
Lijn S3 Rijdt in de Ochtendspits en avondspits 2 ritten naar de PIA (Wat het in de daluren dus niet doet)
Lijn S3 stopt niet tussen Molenbuurt en Staatsliedenwijk (New Yorkse situatie?)
Op Lijn S1 rijden helft van de ritten naar Componistenpad
Yeet
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Stadstram Almere

Post by Sjoerd »

Ik heb de bestaande buslijn tussen PIA en station Almere Buiten (gelukkig is dat geen rechtstreekse verbinding meer op jouw kaart) altijd wel grappig gevonden; een reguliere buslijn van de gevangenis 'naar Buiten' :lol:


Overigens stuur je de groene lijn naar Almere Haven via de Meenten; als je via De Wierden gaat, heb je meer reizigers; daar staan meer woningen rond de HOV baan ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
amsterdammertje
Posts: 19
Joined: 19 Sep 2015, 16:28
Location: Purmerend

Re: Stadstram Almere

Post by amsterdammertje »

Sjoerd wrote:Ik heb de bestaande buslijn tussen PIA en station Almere Buiten (gelukkig is dat geen rechtstreekse verbinding meer op jouw kaart) altijd wel grappig gevonden; een reguliere buslijn van de gevangenis 'naar Buiten' :lol:


Overigens stuur je de groene lijn naar Almere Haven via de Meenten; als je via De Wierden gaat, heb je meer reizigers; daar staan meer woningen rond de HOV baan ;)
:lol: Ik vraag me af of Connexxion dat expres gedaan heeft
Je hebt wel gelijk over de route in Almere Haven
Yeet
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Stadstram Almere

Post by Michiel »

Voordat dit forum straks helemaal vol staat: dit forum is niet bedoeld om willekeurige metro- en tramnetwerken uit te rekenen, maar dit forum gaat over de metrosimulator en de daarvoor bestaande of in ontwikkeling zijnde (fictieve) routes.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Stadstram Almere

Post by Sjoerd »

Goed punt.
Voor het laten zien van eigen metrokaarten kun je ook naar het Skyscrapercity forum gaan, waar een inmiddels 170 pagina's tellend topic is hiervoor: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 7&page=170
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Stadstram Almere

Post by HKM362 »

Of ze kunnen gewoon een speciaal fora hier daar voor inrichten.....


Ideeën zouden wel gestimuleerd moeten worden voor later als de editor uitkomt....

Kunnen er nu al leuke ideeën voor routes verzonnen worden..
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Stadstram Almere

Post by Michiel »

Probleem is dat 90% van de ideeën ongeschikt is voor de huidige editor, en tegen de tijd dat er een nieuwe editor is zijn we waarschijnlijk enkele jaren verder en zijn die ideeën vaak achterhaald. Sowieso, uit ervaring kan ik zeggen dat 80% van de ideeën nooit een route wordt zelfs al is de editor beschikbaar.
Post Reply