Volendam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Volendam

Post by RotterdamMetroLover »

Willen jullie dat deze komt of niet?
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Volendam

Post by metrojoey »

ja hoor lijkt me een intresante route om te rijden
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Volendam

Post by RotterdamMetroLover »

Ik weet het niet of deze route wordt gemaakt, maar ik ben wel bang dat die veel lags zal voorzorgen. Heeft iemand een idee om zo min mogelijk te beperken.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Volendam

Post by Michiel »

RotterdamMetroLover wrote:Ik weet het niet of deze route wordt gemaakt
Ik zal er niet op rekenen, wat willekeurige lijntjes tekenen op een kaart maakt nog geen route, op het proces van idee tot voltooide route is dit minder dan 1% van het werk wat nu verzet is. Gezien de hoeveelheid lijntjes die je hebt lopen tekenen is dit gigantisch veel werk om te maken, een interessante route is namelijk meer dan wat rails neerleggen. Daarnaast hebben routebouwers vaak genoeg eigen ideeën, en tot slot acht ik het niet realistisch om een route van deze omvang in de huidige editor te maken en dat deze ten eerste feilloos werkt en ten tweede voldoende gevarieerd is om leuk te blijven.
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Volendam

Post by RotterdamMetroLover »

Dan denk ik een Versie 2 zal beter zijn met veel minder stations en lijnen. De Versie 2 zal allen maar 4 metrolijnen hebben.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Volendam

Post by Sjoerd »

Michiel wrote:Ik zal er niet op rekenen, wat willekeurige lijntjes tekenen op een kaart maakt nog geen route, op het proces van idee tot voltooide route is dit minder dan 1% van het werk wat nu verzet is. Gezien de hoeveelheid lijntjes die je hebt lopen tekenen is dit gigantisch veel werk om te maken, een interessante route is namelijk meer dan wat rails neerleggen.
Dat is inderdaad zo. Het Rijndam netwerk is véél kleiner dan de kaart op pagina 1 van dit topic, er daar heb ik totdat de eerste versie (Rijndam 2016) gereed was toch wel ruim drie maanden héél veel vrije tijd in gestoken (nagenoeg ál mijn vrije tijd). Naast heel veel tijd moet je dus ook heel veel geduld er in steken, en dan nog kijk je tegen een begin-tot-eind tijd aan die makkelijk een kwart jaar of, meer waarschijnlijk als je er niet een paar uur per dag mee bezig bent, nog veel langer kan duren (afhankelijk van je inzet en de omvang van je metronet). :)

Sinds Rijndam 2016 heb ik wel nog twee nieuwe netwerken gebouwd (Rijndam 2018 en 1985), die ook nog niet 100% klaar zijn, maar dat gaat natuurlijk iets sneller omdat aanpassingen maken minder tijd vergt dan van niets af beginnen. Maar toch kun je nog altijd wel een paar dagen besteden aan één (bovengronds) station met omgeving. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Volendam

Post by RotterdamMetroLover »

Beetje offtopic: Over de 5300/5400 hebben die metros alle geluiden op 4.0. (voor de nieuwsgierigheid)
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Volendam

Post by Samuel »

Zodra Briel er is dan ben je dat materieel zo vergeten, want dan zitten we in het tijdperk van de HSM! 8-)
I'm not here.
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Volendam

Post by Mitchell »

RotterdamMetroLover wrote:Beetje offtopic: Over de 5300/5400 hebben die metros alle geluiden op 4.0
*zucht*
This stock is still in development
Als ik naar de wiki ga, zie ik deze zin staan. Ik denk dat ik met alle zekerheid kan zeggen dat het antwoord op jou vraag "nee" zal zijn. Met andere woorden: "Geduld is een schone zaak".
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Volendam

Post by rik079 »

RotterdamMetroLover wrote:Haha, ja ik ga soms naar Zoetermeer. Echt een leuke stad. :lol:
leuk om te horen, ik woon er :D
Post Reply