Randstadrail

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Randstadrail

Post by MG2 »

Ik zal maar niet langer geheim houden dat ik ook met routes voor het grote publiek bezig ben. Deze Randstadrailroute is één van de twee. Op een dag vroeg ik mezelf af hoeveel gebruikers van de simulator met RSG2 rijden. Dit vooral omdat deze stellen enkel op ZUB-trajecten inzetbaar zijn. Door het ontbreken van een behoorlijke Randstadrailtracé enkel en alleen voor RSG2, ging ik er aan denken om er maar eens een te maken. Aanvankelijk was mijn intentie om een geheel fictieve Randstadrailroute te maken, maar om het rijden meer naar gevoel te hebben besloot ik om het te baseren op de werkelijke Randstadrail Erasmuslijn. De route bevat dus de Hofpleinlijn als Randstadrail, in de enkele jaren van RSG2 inzet, lopende vanaf Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal. De lijn zal wel zo veel mogelijk lopen zoals in de werkelijkheid en zal de werkelijke stations bevatten, maar infrastructuur als stations, viaducten / bruggen en omgeving zullen geen exacte kopie zijn. Dit allemaal omdat (zoals bekend) de route editor nog niet ver genoeg is om realistische routes te bouwen. Voor screenshots is de route nog niet interessant genoeg, dus die volgen later.
Attachments
raramap1.jpg
raramap1.jpg (155.55 KiB) Viewed 7215 times
Last edited by MG2 on 01 Feb 2017, 20:45, edited 5 times in total.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Randstadrail

Post by metroverslaafde »

Leuk nieuws, houd ons op de hoogte!
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Randstadrail

Post by MG2 »

Zal ik zeker doen, er is nog veel te tonen ;)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Randstadrail

Post by Sjoerd »

Dit kan misschien helpen. Vooral interessant voor jouw project vanaf ongeveer minuut 17:30 :) : https://youtu.be/OAWHZGcs7zk
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Randstadrail

Post by MG2 »

Kun je me nagaan, ik was speciaal hiervoor weer opzoek naar die cabineritjes, nadat ik ze 'gecaptured' en opgeslagen had maar kwijt was geraakt. Dus enorm bedankt voor de link :D
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Randstadrail

Post by luka23 »

Hofplein! Lijkt me zeer tof, heb daar nooit IRL gestaan/gereisd
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Randstadrail

Post by MG2 »

@Luka23: Hier heb ik wat gevonden dat je misschien leuk zal vinden: https://www.youtube.com/watch?v=ZMQ04vdpX-w
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Randstadrail

Post by Sjoerd »

MG2 wrote:@Luka23: Hier heb ik wat gevonden dat je misschien leuk zal vinden: https://www.youtube.com/watch?v=ZMQ04vdpX-w
Toch jammer dat ze met RandstadRail metro's altijd zo vroeg stopten; ze reden nooit zover door dat de reizigers onder de perronkap konden uitstappen.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Randstadrail

Post by MG2 »

Toch maar een poll geopend met de vraag om alleen realistische stationsnamen te gebruiken of niet.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Randstadrail

Post by luka23 »

Misschien leuk idee voor een later stadium: beide aansluitingen naar Blijdorp en Hofplein behouden!
Post Reply