Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Net voor aankomst bij Westwoud, lijn M5:

Image
https://s26.postimg.org/6eozvyocp/Rijnd ... verweg.jpg
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Ik heb zojuist een preview video voor Rijndam 2018 op Youtube gezet; een deel van de lijn M2 uitbreiding, en lijn M5: https://youtu.be/HCQpFJjTo5o :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
<Swaggerboy>
Posts: 149
Joined: 09 Oct 2015, 18:53
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Rijndam

Post by <Swaggerboy> »

Mooie video vet leuk ik heb nu al zin om Rijndam 2018 te spelen, dan komt ook Briel ook uit toch?
Wat het ook is ik heb zin om ze allebei te spelen :roll:
Wat gebeurt er eigenlijk als er meer beta testers nodig zijn of nieuwe creaties?
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Over de Beta testers gaat niet gebeuren omdat Michiel wil dat de groep zo klein mogelijk blijft.
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Rijndam

Post by Mitchell »

<Swaggerboy> wrote:dan komt ook Briel ook uit toch?
Dat is aan Samuel om te beslissen. Het zijn 2 aparte routes en dus 2 verschillende bouwers. Er is geen garantie dat Samuel dan ook z'n route uitgeeft ;)
Wat gebeurt er eigenlijk als er meer beta testers nodig zijn of nieuwe creaties?
*zucht*
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Idd. Samuel gaat dat beslissen of die gaat dat doen of niet. Zou best kunnen dat die niet wilt doen :twisted: .
En nu terug naar Rijndam.
Trainboy199
Posts: 26
Joined: 22 Dec 2016, 07:52

Re: Rijndam

Post by Trainboy199 »

Bij de meeste overwegen naar Dania staan van die 'Wacht tot het rode licht gedooft is' bordjes. Alleen staat er 'er kan nog een trein aankomen' of 'er kan nog een metro aankomen' op?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Trainboy199 wrote:Bij de meeste overwegen naar Dania staan van die 'Wacht tot het rode licht gedooft is' bordjes. Alleen staat er 'er kan nog een trein aankomen' of 'er kan nog een metro aankomen' op?
Wel, de lijn hoort bij het metronet, dus ik zag geen reden om er "trein" op te zetten :D ;

Image
https://s26.postimg.org/tttlfgkw9/Rijndam_120.jpg
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Rijndam

Post by senjer »

Hooguit is het juridisch niet geldig. (In hoeverre dat nodig zou zijn bij dit bord) Maar gezien het een enkelsporige overweg is zou het bord sowieso al niet nodig zijn. Of de metro's moeten gezellig bumperklevend over de baan rijden :P
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Haha, daar heb je gelijk in ja; zelfs als je strak in blokopvolging achter elkaar aan gaat zal deze overweg niet dichtgaan voor de 2e metro voordat deze helemaal geopend is na passage van de 1e metro.

Wellicht gaat het bij de halte Westwoud anders (de AHOB ligt in het enkelspoor, maar na passage van een metro kan de tegenligger vanaf de halte wel vrij snel een rijweg krijgen), maar aangezien ik het gevoel heb dat de AHOBs iets sneller reageren dan in het echt gebeurd (ik doe voor mijn werk ook overweg+VRI verkeerssimulaties, waar alle tijden correct in moeten zitten), zal het ook bij die overweg zo zijn dat deze altijd helemaal open gaat voordat de volgende metro hem weer activeert.
Dat snelle reageren is overigens geen overbodige luxe; vooral bij VRI's waar seconden echt een verschil maken, kan het aardig lastig zijn als de spoorbomen er lang over doen om weer te openen. :D

Kortom; die borden heb ik daar gewoon neergezet omdat ik het een beetje bij de AHOB vond horen, voor het totaalplaatje, en niet omdat het nodig is ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply