Page 27 of 46

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 12:54
by RotterdamMetroLover
Ja toen nog zonder lijnnummer op alle lijnen.

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 13:15
by luka23
Sjoerd, waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om M5 maar een kleine shuttle lijn te maken in plaats van 3 stations verlenging van M2?

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 13:33
by Sjoerd
De eerste reden was dat ik op lijn M2 al een basisfrequentie van 8 metro's per uur (elke 7,5 minuut een metro) had gezet, en dat niet inpasbaar was op het enkelsporige traject Transferium Rijndijk - Denia; daar is een 10-min interval het hoogst haalbare.
Nu heb ik uiteindelijk wel een kwartierdienst op lijn M5 gezet (om goede overstapmogelijkheden te bieden, en geen rood-licht-aansluiting), en dan zou je nog kunnen denken aan het om-en-om doorrijden van lijn M2. Echter, toen kwam er nog eens als extra reden bij dat ik al een aardige lijst met activiteiten had gebouwd voor Rijndam 2018, die dan allemaal overnieuw zouden moeten; het toevoegen van 3 extra stations zorgt voor een langere rijtijd, waardoor je meer dienstwagens nodig hebt op die lijn, waardoor je alle omlopen opnieuw moet gaan maken (en dat zijn nogal wat coderegels :D ).
Ook kan een enkelsporig traject meer vertraging opleveren, die dan doorwerkt in de rest van het netwerk.
Als laatste reden; door M5 apart te houden, kun je daar ook aparte activiteiten voor maken; je bent ten slotte niet een uur bezig om één keer op en neer te rijden. Ik heb voor lijn M5 nu bijvoorbeeld een spits activiteit (Transferium-Denia-CS-Denia-CS-Denia-Transferium), en een activiteit met RSG2's (Denia-Transferium v.v., een paar keer). Door in dezelfde activiteit een paar keer hetzelfde traject te rijden, zonder dat er uren tussenruimte in zitten, geeft ook weer een beetje het OV gevoel dat een echte bestuurder ook heeft (zonder dat je als speler te snel afhaakt).
Zeg maar dat beeld wat voor machinisten van regionale vervoerders, van de HSL, en van veel metrolijnen de dagelijkse gewoonte is, en waar NSR machinisten doodsbang voor zijn; het "rondje rond de kerk" :lol:

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 16:09
by <Swaggerboy>
Nu Rijndam beschikbaar is, kunnen er dan op de Wiki meer repaints ter downloading staan want er staat de hele tijd "Dowload avalible soon" en dan vooral die voor de HSM?

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 16:54
by Sjoerd
Daar gaat Senjer over, ik niet.

Hier in ieder geval de MG2 repaint in Syntus Utrecht stijl, voor Rijndam.

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 16:55
by Sjoerd
En de SG2 repaint:

Re: Rijndam

Posted: 12 Feb 2017, 20:46
by senjer
De repaintshowroom kan altijd extra repaints gebruiken. Voor het toevoegen van repaints kun je het beste het originele bestand naar mij sturen via PM.

Wat betreft de HSM repaints, dat is meer een kwestie van omzetten naar .png en uploaden. Maarja, dat is weer iets wat ik steeds vergeet :oops:.
Maar als ik een aantal mooie repaints van jullie ontvang kan ik die van mij natuurlijk niet achterhouden, hint hint...:mrgreen:

Re: Rijndam

Posted: 15 Feb 2017, 10:19
by Sjoerd
In Rijndam zal er ook een goederen activiteit aanwezig zijn; een middernacht (of vroege ochtend als je het zo wilt noemen) goederentransport via de metrotunnels, en gedeeltelijk over de spoorlijn. :)

Screenshot: het transport heeft net het metronet bij Noorderpoort verlaten, en staat op een zijspoor te wachten op toestemming om de spoorlijn op te gaan, om de vracht af te leveren bij Noorderpoort Goederen (achter treinstation Rijndam Noorderpoort).

Re: Rijndam

Posted: 15 Feb 2017, 22:08
by RotterdamMetroLover
Heb je een foto van metrostation Beestenmarkt?

Re: Rijndam

Posted: 15 Feb 2017, 22:23
by Sjoerd
RotterdamMetroLover wrote:Heb je een foto van metrostation Beestenmarkt?
Zoals gevraagd; ;)