Hah, die is leuk! De M7 in de huidige toepassing komt en beetje vreemd over op mij. Het hele voordeel van de kleine diameter van de tunnels is er een uit verleden tijd, maar de huidige verbinding van Noorderpoort naar de Megastores is er geen die in het verleden belangrijk is geweest. De Waterloo & City line, waar hij op gebaseerd is, is gebouwd omdat een rivier en een historisch stadscentrum in de weg stonden, en geen van beide is het probleem op dit traject, dus zou men in het begin van de 20e eeuw met een tram kunnen hebben volstaan.
Als de lijn van recent is (wat het netwerk meer impliceert) is het onnodig en enorm duur om deze met Tubes uit te voeren ipv gewone tunnels, tegenwoordig zou deze lijn (als hij al gebouwd zou zijn) bovengronds met ouwe metro's worden uitgevoerd.
Een logischer plek voor de M7 zou zijn vanuit Blaak onder het kanaal door naar een buurt aan de overkant van het kanaal. Dit zou dan vroeger de rijke buurt zijn (die maakten begin 20e eeuw gebruik van de metro) dus zou deze lijn vanuit het verleden meer logisch zijn. Bovendien zorgt het kanaal voor de benodigdheid van een tunnel en we zitten in een 19e eeuwse buurt, waarvoor geen bovengronds transport nodig is. Natuurlijk zou deze lijn dan M1 zijn, en alle lijnen schuiven een nummertje op (M1 wordt M2, M2 wordt M3, etc) want de oudste lijn moet natuurlijk het laagste nummer hebben.
En dan hebben we het opstelterrein achter de Megastores. Waarom zijn die te kort voor een trein van 6 bakken? Waarom heeft die 2 sporen voor 3 bakken als het veel sneller, makkelijker en goedkoper is om een spoor te maken voor 6 bakken?
Disclaimer: Ik vind dat je hartstikke goed werk hebt geleverd, maar de uitvoering van M7 vind ik een beetje vreemd.