Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Rijndam

Post by Lincoln »

@Sjoerd dit heb ik ook. Foutje?
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

RetMetrofan wrote: 09 Jun 2017, 09:23 @Sjoerd dit heb ik ook. Foutje?
Bij mij gebeurd dit niet (ik heb zowel in de editor als in de 3.11 release gekeken), dus ik kan een eventuele fout niet achterhalen, en dus ook niet oplossen.
Wat ik wel weet is dat de eerste versie van het boortunnel object de afdichtingen aan de uiteinden nog niet had, en het lijkt er dus op dat jullie een oude versie van het object te zien krijgen.
Wellicht komt dat door de aanwezigheid van zelf toegevoegde 000-bestanden (uit eerdere simulator versies) waar dit oudere object in zit. Als het niet werkt om die weer er uit te gooien, dan zou ik zelf proberen Beta 3.11 geheel te verwijderen, en daarna opnieuw te installeren, zodat je zeker weet dat de installatie 'puur' is, zonder bestanden die er niet in horen, en dan nog eens te kijken of het probleem verholpen is.
Zo niet, dan weet ik het ook niet meer. :roll:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Omdat ik het niet langer geheim wil houden, ik heb nog wat nieuws over de volgende release; Ik werk momenteel niet alleen aan Rijndam 2020, maar ook aan een andere nieuwe versie van het netwerk, Rijndam 2006. :)

Rijndam 2006 vindt plaats vlak nadat de spoorlijnen Noorderpoort - Panbos / Airport bij het metronetwerk gevoegd werden. Aangezien de 5500 serie in 2006 nog niet gebouwd was, worden op deze lijnen de RSG2's ingezet. Lijn M1 is om deze reden geknipt op Noorderpoort; reizigers moeten hier overstappen. Gelukkig kan dit crossplatform gedaan worden, zodat de overlast minimaal is. Lijn M4 rijdt alleen tussen Noorderpoort en de luchthaven.
Op de rest van het netwerk is de lijnvoering hetzelfde als in Rijndam 2016.

Wat betreft het spoorgedeelte van het netwerk; aangezien de lijn naar Transferium Rijndijk nog niet gebouwd is, is de Denia lijn ook nog niet aangesloten op het metronet. De Denia lijn is daarom ook nog gewoon een spoorlijn, en is aan het hoofdrailnet aangesloten bij Rijndam Zuid. De vervallen spoorlijn die jullie al kennen in Rijndam 2018, in het bos tussen Rijndam Zuid en Lierdijk, is in 2006 dan ook nog in dienst.
Op de Denia lijn rijdt een laagfrequentie lokaalspoordienst tussen Rijndam Centraal en Denia.
Over de andere RijndamRail treindienst; die eindigt in Rijndam Buitenvelden, aangezien de lijn verder naar Noordvliet pas in 2018 geopend wordt.

Image
Rijndam 2006 metrokaart

Image
RSG2 op NDP-PNB en NDP-RDA

Image
Lokaalspoor station Westwoud

Voor jullie het vragen; ja, 's Gravendijk was open in 2006. Het was aangepast voor metro's net als de rest van de spoorlijn. Echter, in verband met de lafge passagiersaantallen is het station op een later moment gesloten, totdat het in 2018 weer open gaat ivm het gestegen aantal inwoners, en de door hen georganiseerde petitie.

Image
's Gravendijk in 2006

De meer oplettenden onder jullie hadden de nieuwe wiki pagina voor Rijndam 2006 vast al ontdekt; die staat al een aantal dagen online ;)
http://sim.bemined.nl/wiki/Rijndam_2006


En over Rijndam 2020; het werk staat niet stil; activiteiten zijn in productie. ;)
Last edited by Sjoerd on 02 May 2018, 18:02, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Rijndam

Post by metroverslaafde »

Lekker bezig man!
Ben heel benieuwd, het klinkt in ieder geval weer veel belovend. Ik zie elke keer weer nieuwe dingetjes in Rijndam 2018. Erg mooi allemaal.
Trainboy199
Posts: 26
Joined: 22 Dec 2016, 07:52

Re: Rijndam

Post by Trainboy199 »

Iets wat ik grappig vond.

Tip: lees dit van boven naar beneden.
Attachments
20170613185408_1.jpg
20170613185408_1.jpg (141.29 KiB) Viewed 5566 times
User avatar
Alfacinha315
Posts: 1032
Joined: 16 Sep 2016, 14:20

Re: Rijndam

Post by Alfacinha315 »

Kunt u vertalen voor wie geen Nederlands spreekt?
Greetings from Lisbon, the capital city of Portugal.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Alfacinha315 wrote: 13 Jun 2017, 20:07 Kunt u vertalen voor wie geen Nederlands spreekt?
"Always again that Metrodrop" (Metro licorice, called after this Dutch product (car licorice): http://socialzebra.nl/wp-content/upload ... odrop3.png)
"So good, it should become illegal!" (the slogan they got very well-known for)

"soft sweet Emmetjes" (emmetje = MG2)
"Lingon red Teetjes" (Teetje = SG2)
"Forest fruits Bommetjes" (Bommetje = MG2/1 or SG2/1 (and yes, also the SG3 series), as they where build by Bombardier)
"Salty black riders" (black rider = zwartrijder = someone who uses transport without paying)
Last edited by Sjoerd on 14 Jun 2017, 09:05, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Alfacinha315
Posts: 1032
Joined: 16 Sep 2016, 14:20

Re: Rijndam

Post by Alfacinha315 »

Sjoerd wrote: 13 Jun 2017, 20:18
Alfacinha315 wrote: 13 Jun 2017, 20:07 Kunt u vertalen voor wie geen Nederlands spreekt?
"Always again that Metrodrop" (Metro licorice, called after this Dutch product (car licorice): http://socialzebra.nl/wp-content/upload ... odrop3.png)
"So good, it should become illegal!" (the slogan they got very well-known for)

"soft sweet Emmetjes" (emmetje = type M metro = MG2)
"Lingon red Teetjes" (Teetje = type T metro = SG2)
"Forest fruits Bommetjes" (Bommetje = type B metro = MG2/1 or SG2/1 (and yes, also the SG3 series), as they where build by Bombardier)
"Salty black riders" (black rider = zwartrijder = someone who uses transport without paying)
Bedankt Sjoerd. ;)

(Vertaald with Google)
Greetings from Lisbon, the capital city of Portugal.
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Rijndam

Post by Maronit »

Image
bij de rush-hour activity op lijn M1 van rijndam 1985 staat in de opdracht om met 2 stellen te rijden, maar er staan er 3 op het opstelterrein, de AI rijdt ook met 3, op de perrons staan maar 2 stellen aangegeven. wat is nu juist?

-Martijn
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Ga dan maar met drie rijden :D

Hier is een vervangend ACT bestand (ingepakt in een zip omdat het forum het anders niet accepteert). Hierin is het treinnummer en de TBA weergave aangepast. ;)
Attachments
M1_Middag.zip
(4.95 KiB) Downloaded 188 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply