Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Nu jullie Rijndam 2016 hebben kunnen verkennen, zal ik jullie wat meer vertellen over Rijndam 2018.
De belangrijkste vernieuwing is op lijn M2, maar er zijn aanpassingen op alle lijnen gedaan;

Lijn M1
-> De wisselstraat bij het eindpunt Molenwijk is vernieuwd, om meer gelijktijdige rijwegen mogelijk te maken.
-> De spoorbrug bij Rijnwoude Dorp is voorzien van bovenleiding.

Lijn M2
-> De wisselstraat bij het eindpunt Monument is vernieuwd, om meer gelijktijdige rijwegen mogelijk te maken.
-> Lijn M2 wordt doorgetrokken vanaf het Centraal Station naar Transferium Rijndijk; een nieuw traject met 3 ondergrondse en 2 bovengrondse stations.
-> Door de uitbreiding vervalt de koppeling met lijn M3.
-> De basisfrequentie gaat omhoog van elke 10 minuten naar elke 7,5 minuten.

Lijn M3
-> De route wordt verlegd; lijn M2 rijdt voortaan via Nationale Opera (ipv via Garenmarkt) naar het Centraal Station.
-> De koppeling met lijn M2 vervalt.
-> De basisfrequentie gaat omhoog van elke 10 minuten naar elke 7,5 minuten.

Lijn M4
-> Station 's Gravendijk is geopend, en is nu een reguliere halte. Hierdoor moest de rijtijd iets verruimd worden (ten koste van de keertijd op

Rijndam Airport), waardoor lijn M4 er een vierde dienstwagen bij moest krijgen (bij gelijkblijvende frequentie).

Museumlijn
-> Er is ZUB geïnstalleerd (functioneel naast de ATB), zodat ook de RSG2 op de museumlijn kan rijden.

Algemeen
-> De houten dwarsliggers zijn vervangen door betonnen dwarsliggers; het type is afhankelijk van de locatie (de sneltram trajecten hebben andere

dwarsliggers dan de RandstadRail trajecten).
-> De werkplaats van depot Molenwijk is vervangen door een groter gebouw.

Image


Bijlage bij deze post: een update voor de Rijndam 2016 activiteit "Sneltram Extra (Bursa)"; hier zat nog een fout in (je wordt in de verkeerde metro gezet). Deze update bevat een gecorrigeerd ACT-bestand.
Attachments
Update Rijndam2016 activity.zip
Update activiteit Rijndam 2016
(8.54 KiB) Downloaded 202 times
Last edited by Sjoerd on 02 May 2018, 18:05, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Rijndam

Post by Lincoln »

Sjoerd? Wat zijn de bestemmingscodes van alle stations? Ik wil zo de M1 gaan streamen. Kun je me deze vertellen?
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

<destinationcode code="A" id="11" name="Rijndam Airport"/>
<destinationcode code="B" id="12" name="Panbos"/>
<destinationcode code="C" id="6" name="Centraal Station"/>
<destinationcode code="D" id="41" name="Cirkellijn Centrum"/>
<destinationcode code="G" id="6" name="Centraal Station"/>
<destinationcode code="L" id="11" name="Rijndam Airport"/>
<destinationcode code="M" id="5" name="Molenwijk"/>
<destinationcode code="O" id="4" name="Monument"/>
<destinationcode code="P" id="7" name="Noorderpoort"/>
<destinationcode code="Q" id="39" name="P40"/>
<destinationcode code="R" id="10" name="Rijnland ZKH"/>
<destinationcode code="S" id="9" name="Station Westplein"/>
<destinationcode code="T" id="40" name="Airport Terminal 4"/>
<destinationcode code="V" id="8" name="Noordvliet"/>
<destinationcode code="W" id="41" name="Transportmuseum"/>
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Rijndam

Post by Lincoln »

Sjoerd wrote:<destinationcode code="A" id="11" name="Rijndam Airport"/>
<destinationcode code="B" id="12" name="Panbos"/>
<destinationcode code="C" id="6" name="Centraal Station"/>
<destinationcode code="D" id="41" name="Cirkellijn Centrum"/>
<destinationcode code="G" id="6" name="Centraal Station"/>
<destinationcode code="L" id="11" name="Rijndam Airport"/>
<destinationcode code="M" id="5" name="Molenwijk"/>
<destinationcode code="O" id="4" name="Monument"/>
<destinationcode code="P" id="7" name="Noorderpoort"/>
<destinationcode code="Q" id="39" name="P40"/>
<destinationcode code="R" id="10" name="Rijnland ZKH"/>
<destinationcode code="S" id="9" name="Station Westplein"/>
<destinationcode code="T" id="40" name="Airport Terminal 4"/>
<destinationcode code="V" id="8" name="Noordvliet"/>
<destinationcode code="W" id="41" name="Transportmuseum"/>
Dankje! Ik zal zo een link naar de stream als ie begonnen is in screenshots&videos plaatsen
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
jesitim
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2013, 19:11

Re: Rijndam

Post by jesitim »

Dag Sjoerd,

Allereerst wil ik je feliciteren met Rijndam, echt een fantastisch iets is dat geworden zeg! En die Easter Egg mag er zeker wezen!
Echter waren me wat dingen al opgevallen, misschien bugs, misschien gewoon foutjes. Fouten maken is menselijk ;-)

- Bij vertrek van Molenwijk vanaf spoor 102 krijg je 70 om te vertrekken richting Centraal Station, echter lijkt me dit enorm veel voor zo een Engelse wissel. 40km/h lijkt me veel realistischer (Ik spreek uit ervaring als machinist zijnde)
- In de Tunnels na Noorderpoort richting Panbos zie je in het dak volgens mij de fundering van de tunnel richting Aiport, lijkt me een schoonheidsfoutje
- En in de activity van M1 met de 5500 serie lijkt het me alsof de treinen richting Panbos wat vertraging oplopen wat de kruisingen op het enkelspoor niet echt ten goede komt. Geen idee of dit een fout is natuurlijk.

Hopelijk ben je hier iets mee en mocht ik nog dingen tegenkomen zal ik ze zeker melden!
Nogmaals felicitaties voor de mooie route!
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

jesitim wrote:Dag Sjoerd,

Allereerst wil ik je feliciteren met Rijndam, echt een fantastisch iets is dat geworden zeg! En die Easter Egg mag er zeker wezen!
Echter waren me wat dingen al opgevallen, misschien bugs, misschien gewoon foutjes. Fouten maken is menselijk ;-)

- Bij vertrek van Molenwijk vanaf spoor 102 krijg je 70 om te vertrekken richting Centraal Station, echter lijkt me dit enorm veel voor zo een Engelse wissel. 40km/h lijkt me veel realistischer (Ik spreek uit ervaring als machinist zijnde)
Je hebt gelijk; ik zie het, dat is niet goed. In Rijndam 2018 is de wisselstraat hier veranderd, maar ik zal dit soort dingen daar wel verder testen ;)
- In de Tunnels na Noorderpoort richting Panbos zie je in het dak volgens mij de fundering van de tunnel richting Aiport, lijkt me een schoonheidsfoutje
Dat klopt ja; ik kreeg het hoogteverschil net niet ver genoeg om dat mooi te maken. :roll:
- En in de activity van M1 met de 5200 serie lijkt het me alsof de treinen richting Panbos wat vertraging oplopen wat de kruisingen op het enkelspoor niet echt ten goede komt. Geen idee of dit een fout is natuurlijk.
Het is in principe de bedoeling dat de metro's bij Rijnwoude Dorp ongeveer tegelijk binnenkomen en vertrekken. In beide richtingen om 8:33 (m:ss) vertrek vanaf deze halte (08:33, 18:33, 28:33, enz). Ik heb de hele dagdienstregeling uitgeschreven in Excel voordat ik de activiteiten ging maken.

Maar..... in het echt moet je af en toe natuurlijk ook wachten, ondanks de goede planning; ik zit vrij vaak in de trein Leiden-Utrecht v.v. en dan staan we érg vaak stil tussen de weilanden langs de N11 (tussen Leiden en Alphen), of op station Bodegraven, om te wachten op de tegenligger :D
Hopelijk ben je hier iets mee en mocht ik nog dingen tegenkomen zal ik ze zeker melden!
Nogmaals felicitaties voor de mooie route!
Bedankt! :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Rijndam

Post by HKM362 »

krijg de melding :
deze app kan niet worden uitgevoerd op u pc

vraag bij de software-uitgever na of er een versie bestaat voor u pc
jesitim
Posts: 13
Joined: 19 Apr 2013, 19:11

Re: Rijndam

Post by jesitim »

Sjoerd wrote: Dat klopt ja; ik kreeg het hoogteverschil net niet ver genoeg om dat mooi te maken. :roll:
Ach, soms moet je er een schoonheidsfoutje voor over hebben ;-)
Het is in principe de bedoeling dat de metro's bij Rijnwoude Dorp ongeveer tegelijk binnenkomen en vertrekken. In beide richtingen om 8:33 (m:ss) vertrek vanaf deze halte (08:33, 18:33, 28:33, enz). Ik heb de hele dagdienstregeling uitgeschreven in Excel voordat ik de activiteiten ging maken.

Maar..... in het echt moet je af en toe natuurlijk ook wachten, ondanks de goede planning; ik zit vrij vaak in de trein Leiden-Utrecht v.v. en dan staan we érg vaak stil tussen de weilanden langs de N11 (tussen Leiden en Alphen), of op station Bodegraven, om te wachten op de tegenligger :D

Bedankt! :)
Beter wachten op de tegenligger dan botsen op de tegenligger!

Nu moet ik zelf nog scenario's leren maken, ik zie zoveel potentieel in deze route XD
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

jesitim wrote: Nu moet ik zelf nog scenario's leren maken, ik zie zoveel potentieel in deze route XD
Ik heb het geleerd via deze wiki pagina: http://sim.bemined.nl/wiki/Basic_Activity_Guide

En natuurlijk door veel naar bestaande activiteiten te kijken, en daar kleine aanpassingen in te doen (zodat ik uit kon vinden wat alle opdrachtregels doen).
Veel succes, en als je vragen hebt; stel ze maar. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Voor degenen die hun eigen activiteiten willen maken; hier is de sporenplan kaart, met de bestemmingscodes die je in je treinnummers nodig hebt:

https://s26.postimg.cc/blmf4p2kp/Rijnda ... enplan.png

De letters K (Keerspoor) en D (Depot) zijn alleen te gebruiken vanaf het dichtstbijzijnde station. Daar moet je dus eerst heen rijden voordat je die letters kunt gebruiken. ;)
Last edited by Sjoerd on 02 May 2018, 18:06, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply