Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Als ik dat act ga maken, ik vind het echt moelijk om die act te maken. Waarschinlijk moet ik die act maken. Of doe jij het? Ik Denk 100% dat de kans is dat ik ga het maken.
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

M1 Noord heeft 4 omlopen nodig genummerd van 101 t/m 104, M1 Zuid heeft 3 omlopen genummerd van 151 t/m 153. M4 heeft sowieso 2 omlopen nodig. Ontmoetingen van M1 Noord: Arendstraat en Rijnwoude Dorp, M1 Zuid: Centraal Station, Muziekbuurt.
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Ik weet het omdat ik heb al gemeten.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

@RotterdamMetroLover: Je kunt met de "edit" knop rechtsboven in je bericht het bericht aanpassen of aanvullen. Dan hoef je niet steeds op jezelf te antwoorden als je nog iets wilt toevoegen.


Een nieuwe screenshot; voor de afwisseling op lijn M5 toch ook maar een activiteit met de RSG2's (ondanks dat het Rijndam 2018 is, en dit materieeltype ook in Rijndam dan eigenlijk al buiten dienst is); aangezien lijn M5 met ZUB beveiliging rijdt, kunnen deze hier ook ingezet worden.
Attachments
Rijndam 107.jpg
Rijndam 107.jpg (402.4 KiB) Viewed 4662 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Lang niet zo mooi als het echte gebouw, maar het lijkt er ten minste wel een beetje op; ik heb toch maar een stationsgebouw samengesteld voor eindpunt Denia :D
Attachments
Rijndam 109.jpg
Rijndam 109.jpg (422.05 KiB) Viewed 4628 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Raymond
Posts: 5
Joined: 02 Jan 2017, 15:42

Re: Rijndam

Post by Raymond »

Ben bezig met een act waarbij enkelspoor gereden wordt tussen LMB/KTP en SWP. Dat gaat goed, behalve bij AI-treinen na vertrek op VML2. Ondanks dat de ATB 50 toont, komt de trein tot stilstand bij sein S721/S722. In de CVL is bij S722 ook keurig te zien dat het Groen 50 toont. Zodra je de trein handmatig voorbij het sein zet gaat het weer goed. Linkerspoor rijden gaat op meer plekken niet goed (gelijk maar even op meer plekken gecheckt): op de Airportlijn rijdt de trein met 100 km/h door het (onterecht) rood tonende sein R2 21 heen, om daarna af te remmen naar 10 km/h tot het volgende groen tonende sein. Op M2 kom je voor een rood sein uit bij S769? linkerspoorrijdend, daar stopt de metro wel voor. Als je daar eenmaal door rood bent gereden heb je gelijk weer Groen 80. Laatste die ik tot WSP ben tegengekomen is sein S582 die 20 toont bij een ingestelde rijweg. Als er geen rijweg is ingesteld krijg je een negatiever seinbeeld. De rest van het netwerk heb ik niet meer gecheckt, maar mogelijk dat daar vergelijkbare situaties zitten.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Raymond wrote:Ben bezig met een act waarbij enkelspoor gereden wordt tussen LMB/KTP en SWP. Dat gaat goed, behalve bij AI-treinen na vertrek op VML2. Ondanks dat de ATB 50 toont, komt de trein tot stilstand bij sein S721/S722. In de CVL is bij S722 ook keurig te zien dat het Groen 50 toont. Zodra je de trein handmatig voorbij het sein zet gaat het weer goed.
Bedankt voor het testen; ik heb zelf nooit linkerspoor rijden echt getest, dus dit is goed om te weten. Ik heb het even bekeken; een linkerspoor rijdende metro vanaf VML2 naar Station Westplein stopt niet voor het genoemde sein, maar voor het negenoog naast het spoor, die hij van achteren nadert, en die op dat moment op rood staat. Ik heb de fout opgelost; de fout is dus gecorrigeerd voor in Beta 3.11.
Linkerspoor rijden gaat op meer plekken niet goed (gelijk maar even op meer plekken gecheckt): op de Airportlijn rijdt de trein met 100 km/h door het (onterecht) rood tonende sein R2 21 heen, om daarna af te remmen naar 10 km/h tot het volgende groen tonende sein.
Dat moet ik dan maar zien als ik je activiteit een keer kan testen, want op dit moment kan ik die fout niet reproduceren.
Op M2 kom je voor een rood sein uit bij S769? linkerspoorrijdend, daar stopt de metro wel voor. Als je daar eenmaal door rood bent gereden heb je gelijk weer Groen 80.
Ik heb net een test gedaan waar ik linksrijdend van Monument vertrek, en dus langs sein 769 kom. Niets aan de hand, gewoon groen en doorrijden. Ook daarvoor zal ik jouw activiteit moeten testen.
Laatste die ik tot WSP ben tegengekomen is sein S582 die 20 toont bij een ingestelde rijweg. Als er geen rijweg is ingesteld krijg je een negatiever seinbeeld.
Ik heb de fout gevonden en opgelost; de fout is dus gecorrigeerd voor in Beta 3.11.

Als je meer dingen ontdekt; geef bij het seinnummer ook even aan waar het is in het netwerk. Er staan nogal veel seinen in het netwerk, en als ik alleen op nummer moet zoeken (en niet weet waar precies), ben ik steeds wel even bezig met zoeken; seinnummers verschijnen alleen als je met de muis het betreffende sein aanwijst, zowel in het CVL scherm als in de CVL editor.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Rijndam

Post by HKM362 »

ergens in de bossen van panbos ligt dit stukje overgebleven weg :D :lol:
Attachments
Screen Shot 02-05-17 at 11.00 AM.PNG
Screen Shot 02-05-17 at 11.00 AM.PNG (268.07 KiB) Viewed 4520 times
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Haha, ik heb de gemeentelijke opruimingsdienst er even langs gestuurd :lol:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 729
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Rijndam

Post by RotterdamMetroLover »

Ik heb een bug gevonden. Bij Arendstraat richting Molenwijk net na vertek krijg ik 10 permisief met groen lamp. Raar. Geen foto helaas omdat de foto te groot is.
Post Reply