Rijndam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

henk1234
Posts: 18
Joined: 26 Mar 2015, 16:00
Location: Bruinisse (zeeland)

Re: Rijndam

Post by henk1234 »

Sjoerd wrote:
jay wrote:
Sjoerd wrote:
Installatie; bestand uitpakken en de inhoud in de map "Beta310\Data\Rijndam\Activities" zetten. Overschrijf alle oude bestanden.
ik heb die map helemaal niet hoe kan dat?
Heb je Beta310 wel geïnstalleerd? Zo ja, dan heb je die de bovengenoemde map ook. Zo niet, dan heb je hem niet, want in Beta 3.9 bestaat Rijndam nog niet :D
Map stond bij mij in "program files" en niet meer in "program files (x86)" zoals voorheen, misschien ligt het daaraan.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Rijndam

Post by metroverslaafde »

henk1234 wrote: Map stond bij mij in "program files" en niet meer in "program files (x86)" zoals voorheen, misschien ligt het daaraan.
Klopt (x86) is volgens mij alleen bedoeld voor 32 bits programma's. Althans voor zover ik weet.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

Nog een plaatje uit Rijndam 1985 ;)

Image
https://s26.postimg.org/ymnzhpkqx/Rijndam_088.jpg
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Rijndam

Post by metroverslaafde »

Sjoerd wrote:Nog een plaatje uit Rijndam 1985 ;)
Wederom een prachtige plaat. Die teetjes blijven gewoon hele leuke rijtuigen!
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Rijndam

Post by metrojoey »

hebben jullie dat ook als je uitrukt vanuit dep. molenwijk dat je vlakvoor het eerste wisselcomplex 10 rood krijgt dan 35 groen en dan naar 0 rood en vervolgens geen rijweg meer heb?
dit viel mij op bij het maken van een eigen activiteit
dit gebeurt alleen bij de sporen a06 en hoger

mvg joey
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

metrojoey wrote:hebben jullie dat ook als je uitrukt vanuit dep. molenwijk dat je vlakvoor het eerste wisselcomplex 10 rood krijgt dan 35 groen en dan naar 0 rood en vervolgens geen rijweg meer heb?
dit viel mij op bij het maken van een eigen activiteit
dit gebeurt alleen bij de sporen a06 en hoger

mvg joey
Er zit een probleem bij de sporen A06 en A07; de wissel die naar deze twee sporen leidt is niet goed aangesloten op de CVL.
Dit probleem is inmiddels opgelost in alle Rijndam versies (2016, 2018 en 1985), en zal in Beta 3.11 beschikbaar komen.
In de tussentijd raad ik aan om de sporen A06 en A07 te vermijden voor in/uit rangeren in activiteiten.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Rijndam

Post by metrojoey »

okee dankjee :)
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Rijndam

Post by metrojoey »

nog een vraagje van mij :P

als ik de metro's wil laten keren vanaf cs2 naar 803/804 en dan terug naar cs3 blijven ze met de ai aanstaan op de keersporen en komen ze niet meer terug
op 801 802 heb ik hier geen last van

joey.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Rijndam

Post by Sjoerd »

metrojoey wrote: als ik de metro's wil laten keren vanaf cs2 naar 803/804 en dan terug naar cs3 blijven ze met de ai aanstaan op de keersporen en komen ze niet meer terug
op 801 802 heb ik hier geen last van
Ik weet dat ook hier iets niet goed zat, wat ik inmiddels heb verholpen, door de "default action" van de stopmarkers te veranderen. Echter, dat is een aanpassing die alleen in de editor kan gebeuren, en die jullie dus pas bij Beta3.11 nut oplevert (dan krijgen jullie weer een update van de route).

Echter, ook via de CTD moet het oplosbaar zijn.
Ik neem aan dat je route 9-CK2 gebruikt in de CTD?
Daar staat deze regel in: <arrive platform="RCSK2" time=" 45" destinationcode="1" station="rcsk" actions="stop,finish" stops="RCSK"/>

Probeer een van de onderstaande varianten, kijk of er eentje tussen zit die werkt;
<arrive platform="RCSK2" time=" 45" destinationcode="1" station="rcsk2" actions="stop,finish" stops="RCSK"/>
<arrive platform="RCSK" time=" 45" destinationcode="1" station="rcsk" actions="stop,finish" stops="RCSK"/>
<arrive platform="RCSK2" time=" 45" destinationcode="1" station="rcsk" actions="stop,finish" stops="RCSK2"/>
<arrive platform="RCSK2" time=" 45" destinationcode="1" station="rcsk2" actions="stop,finish" stops="RCSK2"/>
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
metrojoey
Posts: 18
Joined: 10 Dec 2014, 23:54

Re: Rijndam

Post by metrojoey »

dankjee

maar we zulle moeten wachte :p
ik laat ze wel keren achter molenwijk kan ook nog leuk worden :P
Post Reply