Rijndam
Moderator: senjer
Re: Rijndam
Last edited by Sjoerd on 02 May 2018, 18:05, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: Rijndam
Ziet eruit als een goed gevulde omgeving, mooi man! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zijn de wegen toevallig ook verbonden?
Re: Rijndam
Voor zover ze in de directe omgeving van het spoor liggen wel, en ook een aantal wegen die je vanuit de metro niet direct ziet omdat ze bv achter huizenblokken liggen zijn doorgaand. Ik ben verkeerskundig ingenieur, dus bij het aanleggen van een stratenpatroon denk ik er altijd aan dat het ook nog realistisch moet zijn vormgegeven.Luka23 wrote:Ziet eruit als een goed gevulde omgeving, mooi man! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zijn de wegen toevallig ook verbonden?
Ook de rivieren; daar geldt hetzelfde voor. De rivier die de metro kruist tussen de stations Brielselaan en Bergenseweg is bedoeld als dezelfde waterweg (zij het niet helemaal doorgebouwd in het tussenstuk) waar de uitbreiding van lijn M2 in Rijndam 2018 een heel stuk parallel aan loopt op het bovengrondse gedeelte.
En dit geldt ook voor de rivier die zowel lijn M1 (nabij Rijnwoude Dorp) als lijn M4 (nabij 's Gravendijk) kruist; die rivierkruisingen liggen nagenoeg in elkaars verlengde, en zijn dus voor dezelfde rivier.
De rivier (of kanaal als je het zo wilt noemen) die lijn M1 oversteekt was oorspronkelijk niet gepland; ik kwam er pas achter dat deze nodig was toen bijna alle rails al gelegd was; lijn M4 stak al via een hoge brug het water over. Lijn M1 loopt hier ongeveer parallel met lijn M4, zoals je dat ook in het sporenplan en op de metrokaart kunt zien. De lijnen liggen wel op enige afstand van elkaar, maar toch te dicht bij voor mijn idee om te verantwoorden dat de rivier ertussen afbuigt er dus niet ook lijn M1 kruist. Dus moest er een rivierkruising in lijn M1 komen, en wel op een locatie waarbij de rivier hoogstens een kleine bocht zou kunnen maken in het gebied tussen de twee metrolijnen in. Dat is bij Rijnwoude langs lijn M1 geworden.
Helaas bleek de beschikbare ruimte tussen de metrostations aan weerszijden van de gekozen locatie voor de rivier niet voldoende voor een realistische helling naar een hoge brug, dus heb ik er een bovenleidingloze draaibrug van gemaakt (al kan die in de simulatie natuurlijk niet geopend worden). Zodoende had ik geen lange hellingbanen nodig.
https://s26.postimg.org/nmjusouvd/Rijndam_074.jpg
(Als je de afbeelding niet helemaal ziet, klik dan op de link )
De infrastructuur is zo ingesteld dat metro's die op de AI rijden zelf hun pantograaf laten zakken bij het passeren van deze brug, maar je kunt ook met je pantograven omhoog veilig oversteken. Zorg er alleen voor dat je niet tot stilstand komt op de brug, want dan kom je niet meer weg
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: Rijndam
Wauw man, ik heb hier geen woorden voor! Je ingenieur achtergrond komt goed naar boven zo Overigens ook een tof idee dat van die draaibrug, is die dus alleen voor M4 of alleen M1
Re: Rijndam
Lijn M4 heeft een hoge dubbelsporige spoorbrug van hetzelfde type als de spoorbrug bij Simvliet Haven. Lijn M1 heeft deze draaibrug.luka23 wrote:Overigens ook een tof idee dat van die draaibrug, is die dus alleen voor M4 of alleen M1
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: Rijndam
Ziet er geweldig uit!!!
Maar, welk lettertype heb je gebruikt op de stationsborden en de richtingfilms van de 5200'en?
Maar, welk lettertype heb je gebruikt op de stationsborden en de richtingfilms van de 5200'en?
Re: Rijndam
Ik let meestal niet zo op lettertype; ik zoek er gewoon eentje uit die goed staat (en als ik iets na moet maken degene die er het meest op lijkt), en dan let ik verder niet op de naam. De stationsnaamborden zijn in ieder geval Tahoma.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: Rijndam
huh? een paar screenshots verder zie ik een SG2 staan die gewoon op zijn rifi een Rijndamse lijn heeft staan #rijndamforsg3Sjoerd wrote:Dat is heel bewust gedaan; ik kan alleen op de type T de bestemmingsaanduiding (rifi's) aanpassen. Daarom gebruik ik dat materieel in de activiteiten op alle diensten waar dat mogelijk is (lijn M2 en M3 geheel, M1 op Molenwijk - Noorderpoort, en op de Easteregg lijn. oeps....).metroverslaafde wrote:Goede rijtuigkeuze aan de rechterkant
De SG3's rijden nog steeds met Simvlietse bestemmingen rond, dus die zet ik alleen in op lijn M1 (Molenwijk - Panbos) en M4, aangezien je dan in ZUB gebied terecht komt. Daarbij heb ik de CTD zo ingesteld dat op die diensten de bestemmingsdisplay op de metro's niet geactiveert wordt.
Lijn M4 is overigens zoals eerder gezegd aangelegd met de HSM in gedachten, en daar kun je ook de rifi's van instellen, maar persoonlijk rij ik liever in 'gewoon' metromaterieel. Ik zal echter ook een activiteit voorbereiden met de HSM op die lijn.
Re: Rijndam
De editor heeft in de tussentijd een paar verbeteringen gehad. Het probleem wat ik toen met de rifi's had, heb ik nu niet meer.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: Rijndam
fijn. ik ben namelijk niet bepaald verliefd op de SG2 maar het is dus zo te zien wel mogelijk. is het de bedoeling dat in de toekomst het rollend materieel vernieuwd gaat worden, ook met SG2/1 en zo?