Het is 2020, de Pond is bijna niks meer waard en heel Nederland importeert spotgoedkoop miljarden auto's.
De wegen in heel Nederland zijn druk, bussen staan overval vast door files.
Het drukste punt van Nederland is Het Gooi waar het verkeer 20 uur per dag stilstaat.
Hierom zijn de gemeentes Almere, Huizen, Laren, Blaricum,Hilversum, Naarden en Muiderberg samengekomen om dit probleem op te lossen.
Na lang wikken en wegen kiezen ze voor een metroverbinding tussen deze plaatsen, hierbij word voor een groot deel de route van de voormalige Gooise Stoomtram aangehouden. Er word voor gekozen om het spoor door te laten lopen tot Almere Stad, om de voormalige veerboot tussen Huizen en Almere te vervangen.
Samen richten deze gemeenten de GMM op, de Gooise Metro Maatschappij.
De GMM brengt deze voorlopige metrokaart uit:
Dit word een meerdelig verhaaltje over de bouw van een fictief metronet (Dat er hopelijk ooit echt gaat komen).
GMM
Moderator: senjer
Re: GMM
Trek die gele lijn maar gelijk door naar Amsterdam; 10km verder kun je aansluiten op metro eindhalte Gaasperplas, en dan gelijk via bestaande rails doorrijden naar Amsterdam Centraal
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: GMM
Er wordt al lang gesproken over een mogelijke metroverbinding tussen Amsterdam en Almere (lange termijn, ik vrees weinig kans van slagen); de bestaande treindienst is ten slotte vrij druk. Ik denk dat dat dus wel een aardig reizigerspotentieel is. En dan hoeven de reizigers vanuit Almere Haven ook niet eerst via station Almere Centrum te reizen, of de R-net bus via de snelweg te nemen
De groene lijn doortrekken naar Amsterdam (vanuit Naarden?) kun je natuurlijk ook doen; dan kun je als reiziger echt alle kanten op
De groene lijn doortrekken naar Amsterdam (vanuit Naarden?) kun je natuurlijk ook doen; dan kun je als reiziger echt alle kanten op
CEO of the Rijndam Electrical Transport company