GMM

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Tommie59
Posts: 8
Joined: 09 Aug 2016, 19:59
Location: Huizen

GMM

Post by Tommie59 »

Het is 2020, de Pond is bijna niks meer waard en heel Nederland importeert spotgoedkoop miljarden auto's.
De wegen in heel Nederland zijn druk, bussen staan overval vast door files.
Het drukste punt van Nederland is Het Gooi waar het verkeer 20 uur per dag stilstaat.
Hierom zijn de gemeentes Almere, Huizen, Laren, Blaricum,Hilversum, Naarden en Muiderberg samengekomen om dit probleem op te lossen.
Na lang wikken en wegen kiezen ze voor een metroverbinding tussen deze plaatsen, hierbij word voor een groot deel de route van de voormalige Gooise Stoomtram aangehouden. Er word voor gekozen om het spoor door te laten lopen tot Almere Stad, om de voormalige veerboot tussen Huizen en Almere te vervangen.
Samen richten deze gemeenten de GMM op, de Gooise Metro Maatschappij.
De GMM brengt deze voorlopige metrokaart uit:

Image

Dit word een meerdelig verhaaltje over de bouw van een fictief metronet (Dat er hopelijk ooit echt gaat komen).
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: GMM

Post by Sjoerd »

Trek die gele lijn maar gelijk door naar Amsterdam; 10km verder kun je aansluiten op metro eindhalte Gaasperplas, en dan gelijk via bestaande rails doorrijden naar Amsterdam Centraal :D
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Tommie59
Posts: 8
Joined: 09 Aug 2016, 19:59
Location: Huizen

Re: GMM

Post by Tommie59 »

Dan denk ik dat ik de groene vanaf Huizen doortrek naar Amsterdam, dan blijf je een beetje op de route van de oude tram. ;)
Het zou cool zijn als deze in de sim gemaakt kon worden. :p
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: GMM

Post by Sjoerd »

Er wordt al lang gesproken over een mogelijke metroverbinding tussen Amsterdam en Almere (lange termijn, ik vrees weinig kans van slagen); de bestaande treindienst is ten slotte vrij druk. Ik denk dat dat dus wel een aardig reizigerspotentieel is. En dan hoeven de reizigers vanuit Almere Haven ook niet eerst via station Almere Centrum te reizen, of de R-net bus via de snelweg te nemen ;)

De groene lijn doortrekken naar Amsterdam (vanuit Naarden?) kun je natuurlijk ook doen; dan kun je als reiziger echt alle kanten op :D
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Tommie59
Posts: 8
Joined: 09 Aug 2016, 19:59
Location: Huizen

Re: GMM

Post by Tommie59 »

Dan word het zoiets.
Je kan tussen de stations het gas lekker opentrekken. :P
Image
Post Reply